Nick wrote:Dat is de bijtelling, dat betaal je alleen als je ook prive rijd met je auto, en daaraan zit dus weer de brandstofpas gekoppeld,
Bijtelling is 14% voor hybride en 25% voor de rest.
Maar hoorde vanochtend weer dat ze een tussenstap van 20% willen invoeren.
Maargoed daar valt de FN2 toch niet in :lol:
Tank pas krijg je voor een meer prijs erbij
en je mag dan maar 15000km per jaar rijden, ZAKELIJK
VOORBEELD
it is de populairste leasevorm waarbij een auto wordt geleast tegen een vaste kilometervergoeding. Alle kosten zoals reparatie, onderhoud, banden, houderschapsbelasting, vervangende auto, verzekering (WA en Casco), zijn inbegrepen. Dit betekent een volledige service waarbij continuiteit van uw vervoer voorop staat. Ziet tevens bij "Wat zit in uw contract".
Leaseprijs: Honda Civic Type R 148 KW
€ 694 / € 824
resp. excl/incl brandstof
CO2 klasse: F
# gekozen opties: 0
# gekozen accessoires: 0
15000 km per jaar, 60
60X € 824= 48480 = 49440
Als je niet lease
betaal je 15x wegen belasting a 110 euro in 5 jaar =1650
en allrisk verzekering (voor mij ) 130 per kwartaal dus 15 x 130=1950
75000km betekent 3 grote beurten 7 kleine beurten en
8 olie+ filter beurten:
Ik denk niet dat een Honda in 5 jaar tecnische problemen oplevert wat buiten garantie valt.en een leen auto kost maar 25 0f 30 euro
2x APK 35 uro
3 x 500+ 7 x 200 + 8 x 100 + 35= 3735
3735 onderhoud
1950 verzekering (ALL RISK)
1650+ Belasting
-----------
7335 Totaal
32000+ Aankoop
------------
39335 Totaal
11250 + (7500 liter x 1,50 euro)
----------
50585 totaal aakoop + kosten
Lijkt nu even duur of duurder maar vergeet niet na 5 jaar heb je als niet lease rijder een vermogen van +/_ 20000 euro van je 5 jaar oude type-R
overgehouden.
En een lease rijder heeft een afschriving binnen 5 jaar naar nul en heeft dus een kapitaal van nul helemaal niks, nada :idea:
En stel nu dat je nog bijtelling moet betalen omdat je niet dat gehele 75000km zakelijk rijdt nou :shock:
:-? Zo wat een berekening :arrow: TEL UIT JE WINST :!:
:lol: