Nick wrote:Dat is de bijtelling, dat betaal je alleen als je ook prive rijd met je auto, en daaraan zit dus weer de brandstofpas gekoppeld,
Bijtelling is 14% voor hybride en 25% voor de rest.
Maar hoorde vanochtend weer dat ze een tussenstap van 20% willen invoeren.
Maargoed daar valt de FN2 toch niet in :lol:
Tank pas krijg je voor een meer prijs erbij
en je mag dan maar 15000km per jaar rijden, ZAKELIJK
VOORBEELD

Leaseprijs: Honda Civic Type R 148 KW
€ 694 / € 824
resp. excl/incl brandstof
CO2 klasse: F
# gekozen opties: 0
# gekozen accessoires: 0
15000 km per jaar, 60
60X € 824= 48480 = 49440
Als je niet lease
betaal je 15x wegen belasting a 110 euro in 5 jaar =1650
en allrisk verzekering (voor mij ) 130 per kwartaal dus 15 x 130=1950
75000km betekent 3 grote beurten 7 kleine beurten en
8 olie+ filter beurten:
Ik denk niet dat een Honda in 5 jaar tecnische problemen oplevert wat buiten garantie valt.en een leen auto kost maar 25 0f 30 euro
2x APK 35 uro
3 x 500+ 7 x 200 + 8 x 100 + 35= 3735
3735 onderhoud
1950 verzekering (ALL RISK)
1650+ Belasting
-----------
7335 Totaal
32000+ Aankoop
------------
39335 Totaal
11250 + (7500 liter x 1,50 euro)
----------
50585 totaal aakoop + kosten
Lijkt nu even duur of duurder maar vergeet niet na 5 jaar heb je als niet lease rijder een vermogen van +/_ 20000 euro van je 5 jaar oude type-R
overgehouden.
En een lease rijder heeft een afschriving binnen 5 jaar naar nul en heeft dus een kapitaal van nul helemaal niks, nada :idea:
En stel nu dat je nog bijtelling moet betalen omdat je niet dat gehele 75000km zakelijk rijdt nou :shock:
:-? Zo wat een berekening :arrow: TEL UIT JE WINST :!: