Eigen leaselabel Honda

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Roy

Post by Roy »

Nick wrote:Dat is de bijtelling, dat betaal je alleen als je ook prive rijd met je auto, en daaraan zit dus weer de brandstofpas gekoppeld,

Bijtelling is 14% voor hybride en 25% voor de rest.

Maar hoorde vanochtend weer dat ze een tussenstap van 20% willen invoeren.

Maargoed daar valt de FN2 toch niet in :lol:

Tank pas krijg je voor een meer prijs erbij
en je mag dan maar 15000km per jaar rijden, ZAKELIJK

VOORBEELD :D it is de populairste leasevorm waarbij een auto wordt geleast tegen een vaste kilometervergoeding. Alle kosten zoals reparatie, onderhoud, banden, houderschapsbelasting, vervangende auto, verzekering (WA en Casco), zijn inbegrepen. Dit betekent een volledige service waarbij continuiteit van uw vervoer voorop staat. Ziet tevens bij "Wat zit in uw contract".

Leaseprijs: Honda Civic Type R 148 KW
€ 694 / € 824
resp. excl/incl brandstof
CO2 klasse: F
# gekozen opties: 0
# gekozen accessoires: 0
15000 km per jaar, 60

60X € 824= 48480 = 49440

Als je niet lease
betaal je 15x wegen belasting a 110 euro in 5 jaar =1650
en allrisk verzekering (voor mij ) 130 per kwartaal dus 15 x 130=1950

75000km betekent 3 grote beurten 7 kleine beurten en
8 olie+ filter beurten:
Ik denk niet dat een Honda in 5 jaar tecnische problemen oplevert wat buiten garantie valt.en een leen auto kost maar 25 0f 30 euro
2x APK 35 uro

3 x 500+ 7 x 200 + 8 x 100 + 35= 3735

3735 onderhoud
1950 verzekering (ALL RISK)
1650+ Belasting
-----------
7335 Totaal
32000+ Aankoop
------------
39335 Totaal
11250 + (7500 liter x 1,50 euro)
----------
50585 totaal aakoop + kosten

Lijkt nu even duur of duurder maar vergeet niet na 5 jaar heb je als niet lease rijder een vermogen van +/_ 20000 euro van je 5 jaar oude type-R
overgehouden.

En een lease rijder heeft een afschriving binnen 5 jaar naar nul en heeft dus een kapitaal van nul helemaal niks, nada :idea:

En stel nu dat je nog bijtelling moet betalen omdat je niet dat gehele 75000km zakelijk rijdt nou :shock:

:-? Zo wat een berekening :arrow: TEL UIT JE WINST :!:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Roy

Post by Roy »

Nick wrote:Ik heb nu 63k op de teller staan, heb de auto nog niet eens een jaar.
63000KM gemiddeld 1op10 is 6300 liter BP ulitimate maal 1,50
is toch al gauw 9450 euro, ik kan je verzekeren.. dit heb ik niet betaald aan lease termijnen :D

En dan komt de onderhoud er nog bij :D

Kijk als je maar 10k per jaar rijd.. ga dan inderdaad een prive auto aanschaffen ben ik met je eens!

Jij betaalt dus dik meer dan de 824 euro per maand dan het voorbeeld hierboven, want 63000km is heel wat meer dan 15000km per jaar.
dat zou betekenen dat je na 5 jaar over de 350 duizend km zit als je nu al na nog geen jaar 63 duizend km al heb staan. :-?

Nou dan wil ik'm niet eens terugkopen na 5 jaar als ik jou was.

Moet jij niet eens gaan denken om te gaan dieselen :-? met 63000km per jaar nog is toch zonde.
Nick

Post by Nick »

Daarom zeg ik.. het is afhangelijk hoeveel KMers je rijd.

Ik betaal brandstof voor 40.000 KM per jaar. aka 340 euro in de maand is toen vastgesteld.

Ik rij dus meer per jaar. dus voor mij is het in dit geval voordeliger.

Maar een eigen auto heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen! dat zeker!
RedSun

Post by RedSun »

Ik geloof niet dat je het snapt G.

Je werkgever betaald de leasetermijnen, niet jij zelf!

Als je er geen prive km mee rijdt dus alleen zakelijk dan kost een leaseauto (met brandstofpas van je werkgever) je € 0,0.

Evt. een eigen risico bij schade maar meer niet.

Ten tweede wordt een leaseauto nooit naar 0,- afgeschreven. De restwaarde wordt vooraf berekend.

Ten derde vergeet je dat bedrijven de BTW kunnen verrekenen waar je geen rekening mee hebt gehouden in je berekening.

Voor een particulier is het niet interresant nee daarom wordt er ook alleen zakelijk geleased.
Nana korobi ya oki
Nick

Post by Nick »

Mijn auto gaat er bij 160.000 KM uit of na 4 jaar, lease berekening is gemaakt op 4 jaar. aangezien ik over 2 jaar er uit ben scheelt het mij gewoon de helft :D

Maar dit is ook de keuze van me werkgever, hun hebben mij de keuze laten maken voor benzine of diesel.

Dus met andere woorden.. ik betaal bijtelling en meer niet :D
HONDA

Post by HONDA »

Ik betaal niets... ik mag maar 500km prive rijden maar dat boeit niet want die paar kilometer prive pak ik de Civic of de motor wel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
RedSun

Post by RedSun »

VTECCIE wrote:Ik betaal niets... ik mag maar 500km prive rijden maar dat boeit niet want die paar kilometer prive pak ik de Civic of de motor wel.

My point exactly!
Nana korobi ya oki
Roy

Post by Roy »

RedSun wrote:Ik geloof niet dat je het snapt G.

Je werkgever betaald de leasetermijnen, niet jij zelf!

Als je er geen prive km mee rijdt dus alleen zakelijk dan kost een leaseauto (met brandstofpas van je werkgever) je € 0,0.

Evt. een eigen risico bij schade maar meer niet.

Ten tweede wordt een leaseauto nooit naar 0,- afgeschreven. De restwaarde wordt vooraf berekend.

Ten derde vergeet je dat bedrijven de BTW kunnen verrekenen waar je geen rekening mee hebt gehouden in je berekening.

Voor een particulier is het niet interresant nee daarom wordt er ook alleen zakelijk geleased.

ik snap precies wat je bedoel, daarom zeg ik ook als de Baas het betaald dan neem ik 'm ook

maar stel je doet het als particulier of als ZZp'er (en dat zijn tog nochal wat die dat doen) is niet echt slim.

en hij wordt wel degelijk afgeschreven tot 0 althans voor degene die m lease niet voor het leasebedrijf die verkoopt 'm lekker na 5 jaar en degene die lease krijgt nix

en geloof me trek die btw van de restwaarde na 5jaar af en heb je nog steeds 14000 over :idea:

maar inderdaad als de baas het betaald en daarvoor zelfs eenBenzine slurpende ferarri wil geven nou dan hou ik 'm echt niet tegen :lol:
Lucas79

Post by Lucas79 »

Mooi man wat een topic :lol:

Hier even een "baas":

- Mijn personeel krijgt géén Type-R in de lease. (tenzij ze veel willen bijbetalen) Ik rijd als enige de Type-R :twisted:

- Als ze niet meer dan 30k per jaar rijden, mogen ze hun eigen auto rijden en krijgen ze km vergoeding of mogen ze een lease auto.

- Onze lease auto is de Civic Hybrid standaard uitvoering. (23.000 ex BTW) Hierop zit nauwelijks BPM, omdat het een A-klasse is.

- Ik koop de auto's zelf via het Hondabusiness Financieringsplan (financiering van Honda via Ribank waarbij je een slottermijn afspreekt)Je financiert dus in principe alleen de afschrijving + rente. Na de lease periode mag je de afgesproken slottermijn af betalen, of de auto inruilen en een nieuwe kopen.

- Afhankelijk van de te verwachten KM's wordt dit contract voor 3,4 of 5 jaar aangegaan. Ze zijn uiteraard all-risk verzekerd en als er wat is, krijg je van de dealer een vervangende auto mee.

- Bij "normaal" gebruik heb je nauwelijks kosten aan de auto, omdat alle gebreken in principe onder garantie vallen. (afgezien van banden, remmen, enz.)

- Ik weet even niet uit mijn hoofd wat de exacte bedragen zijn, maar ik weet wel dat ik voor de Civic Hybrid gemiddeld rond de € 500,00 per maand kwijt ben. (waarvan € 315 de financiering is)

- Werknemers zijn er helemaal gelukkig mee, want die hebben een hele complete, en mooie auto, waar ze maar 14% bijtelling over hoeven te betalen.
Deus Ex Machina!
Nick

Post by Nick »

Maar je wil 2 Type-R's in je bedrijf :lol:
Lucas79

Post by Lucas79 »

Nick wrote:Maar je wil 2 Type-R's in je bedrijf :lol:

Nee, ik wil jou in het bedrijf, zonder Type-R, maar als dat voor jou een primaire arbeidsvoorwaarde is, dan wil ik het misschien wel door de vingers zien. :silly:
Deus Ex Machina!
Nick

Post by Nick »

Een dag zonder R is een dag niet geleefd :lol:
chris

Post by chris »

unicorn wrote:
Nick wrote:Maar je wil 2 Type-R's in je bedrijf :lol:

Nee, ik wil jou in het bedrijf, zonder Type-R, maar als dat voor jou een primaire arbeidsvoorwaarde is, dan wil ik het misschien wel door de vingers zien. :silly:

wat voor bedrijf is t als ik vragen mag?
Lucas79

Post by Lucas79 »

ICT bedrijf voor MKB en Primair Onderwijs in de province GLD en Vortgezet Onderwijs door het hele land.

Werkzaamheden:

- Consultancy
- Netwerkinstallatie
- Beheer en onderhoud.
- ASP Hosting

http://www.dewal-ict.nl
Deus Ex Machina!
Keung

Post by Keung »

unicorn wrote:- Mijn personeel krijgt géén Type-R in de lease. (tenzij ze veel willen bijbetalen) Ik rijd als enige de Type-R :twisted:

Vriend van mij werkt bij een leasemaatschappij: De personeel mag namelijk geen grotere wielen hebben dan de baas ('07 RS4 met 19") :lol:

...ieder zn ding.

EDIT:
Klant op mijn werk zit in een soortgelijke branche als jij.
Hij rijdt een 2006 Legend, vrouw een 2007 CRV en de werknemers binnenkort Hybrid.
RedSun

Post by RedSun »

Tja bazen onder het mom van "wie heeft de grootste" :D
Nana korobi ya oki
wesjes

Post by wesjes »

unicorn wrote:ICT bedrijf voor MKB en Primair Onderwijs in de province GLD en Vortgezet Onderwijs door het hele land.

Werkzaamheden:

- Consultancy
- Netwerkinstallatie
- Beheer en onderhoud.
- ASP Hosting

Interessant 8)

Ik monitor alleen netwerken, geen beheer etc..
Werk voor BT
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

Keung wrote:
unicorn wrote:- Mijn personeel krijgt géén Type-R in de lease. (tenzij ze veel willen bijbetalen) Ik rijd als enige de Type-R :twisted:

Vriend van mij werkt bij een leasemaatschappij: De personeel mag namelijk geen grotere wielen hebben dan de baas ('07 RS4 met 19") :lol:

...ieder zn ding.

hahah! ieder zijn lengte.. :wink:
chris

Post by chris »

unicorn wrote:ICT bedrijf voor MKB en Primair Onderwijs in de province GLD en Vortgezet Onderwijs door het hele land.

Werkzaamheden:

- Consultancy
- Netwerkinstallatie
- Beheer en onderhoud.
- ASP Hosting

nou dan upgrade jij toch naar nsx-r, dan kan t personeel fn2 gaan rijden 8)
Lucas79

Post by Lucas79 »

nou dan upgrade jij toch naar nsx-r, dan kan t personeel fn2 gaan rijden 8)

:clap vet goed idee :thumbs:

trrrriiinnnggggg en toen ging de wekker! :gaap :( :lol:
Deus Ex Machina!
Locked