Eigen leaselabel Honda

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
RedSun

Eigen leaselabel Honda

Post by RedSun »

Eigen leaselabel Honda
06-05-2008 08:39
Honda Nederland komt met een eigen leaselabel. Het label moet operationeel zijn bij de introductie van de Accord deze zomer. Honda werkt in het label samen met ING Car Lease, dat het wagenpark beheert en de backoffice voor haar rekening neemt.
Het label is opgetuigd ter ondersteuning van het dealernetwerk op de zakelijke markt. “De dealer ontvangt de klant, levert de auto en heeft de eerste optie om de auto weer terug te kopen bij het einde van de leaseperiode. Het maken van een offerte doet de dealer met behulp van een internetapplicatie die gefaciliteerd is door ING Car Leaseâ€￾, aldus Peter van den Berg, accountmanager fleetsales & leasing bij Honda Nederland. Inmiddels zijn bijna alle dealers aangesloten op het leaselabel.
Honda probeert op twee manieren de prijs laag te houden. "Dankzij de exclusieve afspraak met ING hebben we een scherpe restwaardecalculatie kunnen bedingen. En dealers kunnen beperkt invloed uitoefenen op het leasetarief; dan is hij wel verplicht om de auto aan het einde van het contract over te nemen.â€￾

Bron: automotive.nl
Nana korobi ya oki
Nick

Post by Nick »

Opzich intressant voor honda zelf... De klant merkt hier weinig van volgens mij.
RedSun

Post by RedSun »

Voordeel is dat een klant rechtstreeks bij zijn eigen dealer een Honda kan leasen. Voordeel voor Honda omdat ze meer producten aan kunnen bieden en voordeel voor de klant omdat het "eigen" is.

Bijna elk merk heeft een eigen leasemaatschappij. Honda besteed het dan uit maar daar merkt de klant niks van.
Nana korobi ya oki
S.J.

Post by S.J. »

Vet me pa is klant van ING car lease. Helaas neemt ie waarschijnlijk ontslag en gaat een oude mercedes uit 1980ofzo rijden zo een station.
chris

Post by chris »

kerel die vorige week de standaard FD3 velgen van me heeft overgenomen vertelde dat de wachttijd voor zijn nieuwe FD misschien wel naar de 9 maanden ging :shock:

ding is mateloos populair bij leaserijders nl!
Nick

Post by Nick »

wachttijd is inderdaad LANG!! je kan beter een FN2 halen is kortere levertijd :D
Roy

Post by Roy »

Nick wrote:wachttijd is inderdaad LANG!! je kan beter een FN2 halen is kortere levertijd :D

je bent gek als je lease rijdt.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

S.J. wrote:Vet me pa is klant van ING car lease. Helaas neemt ie waarschijnlijk ontslag en gaat een oude mercedes uit 1980ofzo rijden zo een station.

wel het slimste denk ik als een auto hem niet boeit: wegenbelasting vrij :wink:

ik moet nog 20 jaar wachten zoiets... :cry:
wesjes

Post by wesjes »

g-unit wrote:
Nick wrote:wachttijd is inderdaad LANG!! je kan beter een FN2 halen is kortere levertijd :D

je bent gek als je lease rijdt.

idd.. kzou nooit een sportauto of me droom auto als lease willen hebben..

Uiteindelijk ben je geforced 'm de deur uit te doen
Gangaran

Post by Gangaran »

Honda Arnhem zeiden dat ze in 1 maand 170 hybrides hebben verkocht en alle klanten willen alle snufjes erop, dus super lange wachttijden.
S.J.

Post by S.J. »

D_ToXx² wrote:
"S.J.":11xejn0i wrote:Vet me pa is klant van ING car lease. Helaas neemt ie waarschijnlijk ontslag en gaat een oude mercedes uit 1980ofzo rijden zo een station.

ik moet nog 20 jaar wachten zoiets... :cry:[/quote:11xejn0i]
Ja das waar. Maar dan moet ie me niet eerst lekker lopen te maken met de vorige generatie Accord Aerodeck CTDi met chiptuning en alles.
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

S.J. wrote:
"D_ToXx²":5xkquj5r wrote:
"S.J.":5xkquj5r wrote:Vet me pa is klant van ING car lease. Helaas neemt ie waarschijnlijk ontslag en gaat een oude mercedes uit 1980ofzo rijden zo een station.

ik moet nog 20 jaar wachten zoiets... :cry:[/quote:5xkquj5r]
Ja das waar. Maar dan moet ie me niet eerst lekker lopen te maken met de vorige generatie Accord Aerodeck CTDi met chiptuning en alles.[/quote:5xkquj5r]

hahaha! nah dat is inderdaad erg suks!
Nick

Post by Nick »

Hoezo zou je geen sport auto lease wes?

Is niks mis mee hoor :D als het contract is afgelopen krijg je de keus van overkopen hoor! dus je kan hem gewoon lekker zelf houde :D

of natuurlijk weer een nieuwe lease :D :D
RedSun

Post by RedSun »

Lease is perfect, brandstofpas erbij en alles wordt betaald. Als je hem voor een gunstige prijs kunt overnemen ben je helemaal blij.

En zo niet dan lease je een nieuwe zoals Nick zegt.
Nana korobi ya oki
AllGo

Re: Eigen leaselabel Honda

Post by AllGo »

RedSun wrote:Bron: automotive.nl

Dat is een website van Ford??
Roy

Post by Roy »

RedSun wrote:Lease is perfect, brandstofpas erbij en alles wordt betaald. Als je hem voor een gunstige prijs kunt overnemen ben je helemaal blij.

En zo niet dan lease je een nieuwe zoals Nick zegt.

sorry, maar volgens mij (weet het wel zeker)krijg je niet standaard een tankpas, het is alleen belasting,onderhoud en verzekering.
dan zou iedereen leasen en op en neer naar Tokyo rijden :roll:

en wat noem je nou een gunstig prijs als je bijv een type-r lease voor 5 jaar wat normaal 32000 kost,
waar je uiteindelijk na 5 jaar 48000 voor heb betaald incl. rente en alles .
mag je m dan mischien van de lease bedrijf voor 17000 terugkopen .
alles bij elkaar 65000 nou dan spaar ik liever wel 5 jaar :idea

een betere optie wat ook in princiepe dom is om er aan te beginnen, is een lening afsluiten of bij je hypotheek incalculeren. dan betaal je mischien ook 42 na 5 jaar maar dan heb je wel wat over en als je die inruilt en weer bij leent hoef je op den duur steeds minder of zelfs niet meer te lenen om een nieuwe auto te rijden.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Nick

Post by Nick »

Na mijn weten heeft elke lease auto een brandstof pas.. ik heb het wel over zakelijk leasen natuurlijk.

Ik mag als ik wel dagelijks naar Tokyo rijden als voorbeeld :D
Er is een vast bedrag afgesproken aan brandstof per maand, Rij ik meer heb ik geluk, rij ik minder heb ik pech.

Zodra er wat mankeert aan de auto rij je langs de dealer je krijgt een vervangende auto mee en de volgende dag kan je hem weer ophalen.. KOSTENLOOS!,

Het lijkt misschien niet goedkoop, maar vergeet niet, je staat niet voor onverwachte kosten behalve de bekeuringen dan hehe :evil:

Ik heb nu 63k op de teller staan, heb de auto nog niet eens een jaar.
63000KM gemiddeld 1op10 is 6300 liter BP ulitimate maal 1,50
is toch al gauw 9450 euro, ik kan je verzekeren.. dit heb ik niet betaald aan lease termijnen :D

En dan komt de onderhoud er nog bij :D

Kijk als je maar 10k per jaar rijd.. ga dan inderdaad een prive auto aanschaffen ben ik met je eens!
RedSun

Post by RedSun »

Lease is een vorm van financieren dus je betaald altijd meer dan als je gaat sparen. Voordeel is alleen dat je werkgever de lease betaald en de brandstof. Leaseauto is een onderdeel van je contract.
Nana korobi ya oki
wesjes

Post by wesjes »

RedSun wrote:Lease is een vorm van financieren dus je betaald altijd meer dan als je gaat sparen. Voordeel is alleen dat je werkgever de lease betaald en de brandstof. Leaseauto is een onderdeel van je contract.

Is het niet zo dat je zelf ook een X bedrag betaald bij zakelijke lease? aangezien dat al verwerkt is in je salaris?
Nick

Post by Nick »

Dat is de bijtelling, dat betaal je alleen als je ook prive rijd met je auto, en daaraan zit dus weer de brandstofpas gekoppeld,

Bijtelling is 14% voor hybride en 25% voor de rest.

Maar hoorde vanochtend weer dat ze een tussenstap van 20% willen invoeren.

Maargoed daar valt de FN2 toch niet in :lol:
Locked