Stéphane - CTR (EK9) Championship White
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Hee Stéphane, jij ook hier.
.
[quote="Stéphane"][quote=""vtec vince":330hc1i6"]Die had ik idd ook gezien op Pistonheads, ziet er netjes uit.
Ga je helemaal in het oranje daar de pub in? ]
Met die lengte is het inderdaad beetje krap. Tenck heeft ook wel eens proefgezeten en schakelen is dan nogal lastig. Detail wat wel belangrijk is.[/quote:330hc1i6]
Ik zit inderdaad klem met mijn 1.96m (en 100kg). Als je aan de dunne kant bent dan wil het wel beter passen, mijn bovenbeen zit klem tussen het stuur en de schakelpook. Toch lastig als je em niet in z'n 3 en 5 kan krijgen (RHD).

[quote="Stéphane"][quote=""vtec vince":330hc1i6"]Die had ik idd ook gezien op Pistonheads, ziet er netjes uit.
Ga je helemaal in het oranje daar de pub in? ]
Met die lengte is het inderdaad beetje krap. Tenck heeft ook wel eens proefgezeten en schakelen is dan nogal lastig. Detail wat wel belangrijk is.[/quote:330hc1i6]
Ik zit inderdaad klem met mijn 1.96m (en 100kg). Als je aan de dunne kant bent dan wil het wel beter passen, mijn bovenbeen zit klem tussen het stuur en de schakelpook. Toch lastig als je em niet in z'n 3 en 5 kan krijgen (RHD).
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
boikel wrote:Dezelfde Stéphane als op Driving Fun? Niet dat ik daar veel post, maar je Elise viel me nogal op.![]()
Welkom.
Ja, dat ben ik. Hoop dat mijn Elise dan op zijn minst positief is opgevallen.
Dank verder ook iedereen. EK9 staat inmiddels in de garage. Zal zo even wat foto's posten.
@Tenck: Maandag minimeet in de garage

Hier alvast een van de eerste paar foto's:
Spoon luchtinlaatpijp, is een originele:
Het is een echte EK9:
Auto is verder ook supernetjes, zowel van binnen als van buiten. Echt een Grade 4 auto naar waarheid. Vorige eigenaar heeft er ook erg goed voor gezorgd. Dus ik ben er nu heel, heel erg blij mee


Spoon luchtinlaatpijp, is een originele:

Het is een echte EK9:

Auto is verder ook supernetjes, zowel van binnen als van buiten. Echt een Grade 4 auto naar waarheid. Vorige eigenaar heeft er ook erg goed voor gezorgd. Dus ik ben er nu heel, heel erg blij mee


- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Joostb wrote:die braking power en cornering speed!
wat deed die evo daar trouwens :lol:
In de weg rijden ]dikke ek9


Dankjewel en ook Benjdmin, vtec vince en Sincx.
MooZleZ wrote:gekomen met de APK ?
Komt goed. Auto is op mistlamp achter verder 100% in orde. Moet eerst maandag naar de RDW voor NL papieren en daarna dan de APK regelen als de papieren binnen zijn.
@mr. X: Ik parkeer bijna overal achteruit in. Vind ik gemakkelijker met het wegrijden, zeker met een RHD.
Vergelijking met de Elise is wel interessant. Ik heb gisteren weer de hele dag in de Elise gereden. Vergelijking is een klein beetje lastig omdat de Elise op Toyo R888s (semi-slicks) staat. Die kun je dus zo enorm hard een bocht door gooien dat het niet te vergelijken is met straatbanden.
De EK9 rijdt echt heel goed. Onderstel wat er onder zit is nog als nieuw en mogelijk zelfs nog vernieuwd vrij recent voordat de auto naar de UK kwam. Motor is absoluut subliem. Echt fantastisch om het omslagpunt te voelen als de nokkenas op scherp gaat. En dan door tot 8750rpm...
Wegligging van de CTR in zijn algemeenheid is ook bijzonder. Hij voelt niet te stug aan maar wel dusdanig goed dat je er lekker een bocht mee doorkomt. Vrijdag bijna 800km gereden en ik was 's avonds nog zo fris als een hoentje.
Voor mij is de CTR eigenlijk een van de auto's die alles heeft wat ik wil. Hij heeft comfort en gemak (alles electrisch, airco) en toch is het een waanzinnig sportieve auto die toch ook lekker licht is.
Vergelijking met de Elise is wel interessant. Ik heb gisteren weer de hele dag in de Elise gereden. Vergelijking is een klein beetje lastig omdat de Elise op Toyo R888s (semi-slicks) staat. Die kun je dus zo enorm hard een bocht door gooien dat het niet te vergelijken is met straatbanden.
De EK9 rijdt echt heel goed. Onderstel wat er onder zit is nog als nieuw en mogelijk zelfs nog vernieuwd vrij recent voordat de auto naar de UK kwam. Motor is absoluut subliem. Echt fantastisch om het omslagpunt te voelen als de nokkenas op scherp gaat. En dan door tot 8750rpm...
Wegligging van de CTR in zijn algemeenheid is ook bijzonder. Hij voelt niet te stug aan maar wel dusdanig goed dat je er lekker een bocht mee doorkomt. Vrijdag bijna 800km gereden en ik was 's avonds nog zo fris als een hoentje.
Voor mij is de CTR eigenlijk een van de auto's die alles heeft wat ik wil. Hij heeft comfort en gemak (alles electrisch, airco) en toch is het een waanzinnig sportieve auto die toch ook lekker licht is.