Stéphane - CTR (EK9) Championship White

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Stéphane

Stéphane - CTR (EK9) Championship White

Post by Stéphane »

Hallo!

Ik ben nieuw hier. Via Tenck (bevriende buurman) gewezen op dit forum. Morgen ga ik mijn EK9 CW CTR ophalen uit Engeland. Heb er erg veel zin in!

Heb nu ook nog een Civic Hybrid maar die mag volgende week voor bewezen diensten bedankt worden. Daarnaast ook nog een Lotus Elise 135R, die ik voornamelijk gebruik om lekker kilometers mee te maken op het circuit.

Ben benieuwd naar de verhalen en ervaringen van collega Type R rijders met hun auto's!
CyRaX

Post by CyRaX »

Spannend hoor!
Succes morgen en post snel wat foto's.
vtec vince

Post by vtec vince »

Welkom hier.
Waar heb je die ek9 gevonden?
Via Pistonheads?
Ik ben ook op zoek naar zoiets, maar zou graag eerst eens een stukje willen meerijden om een beetje een indruk te krijgen hoe zoiets nu rijd.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
wesjes

Post by wesjes »

Ben benieuwd! zorg dat je een goede testrit maakt :)
Rikky

Post by Rikky »

Nice welkom!!

Ben erg benieuwt!! :D Zoals Wesjes zegt zorg dat je even goed voelt wat de auto doet :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Stéphane

Post by Stéphane »

Inderdaad via Pistonheads gevonden. Proefrit komt goed, maar de auto is zelf ook gewoon helemaal prima. Eigenaar heeft de auto goed behandeld, zelfs nog laten spuiten. Nieuw foam in de stoelen en ook alle beurten laten uitvoeren. Inclusief recent nog een distributieriem.

Hier verder nog wat foto's en uitleg.

Image

Helemaal standaard motorblok nog en ook geen rare aftermarket-spullen:
Image

Huidige eigenaar is een professioneel golf-speler en al verschillende goede gesprekken met hem gevoerd. Staat ook nog een E-klasse AMG op de oprit van zijn vader. Kortom, autoliefhebbers maar geen petjesvolk.

Image

Auto is sinds januari in Engeland en is ook op diverse delen nog opnieuw gespoten vanwege steenslag en dergelijke. Onderhoud is ook allemaal gedaan dus dat is helemaal prima.

Stoelen zien er ook nog heel netjes uit en er is zelfs nieuw foam in de stoel geplaatst:
Image

De huidige eigenaar verkoopt hem omdat hij meer kilometers gaat rijden. En ik koop hem omdat ik mijn Civic Hybrid inlever vanwege verandering van werkgever en ik minder ga rijden. Had wel een andere lease-auto kunnen nemen, maar ik vind dit veel leuker. Mijn nieuwe kantoor is op loopafstand, dus ik verwacht heel weinig te gaan rijden.

Zoals Tenck ook al zegt heb ik ook nog een Lotus Elise, een 135R. Dus ik ben helemaal blij met de combinatie met de EK9 :D

Misschien dat iemand de Elise al wel eens heeft gezien op Time Attack of ergens anders op het circuit:

Image

Is nu trouwens helemaal prima geregeld met de huidige eigenaar. Ga morgen dus daar heen en dan gaan we daar in een pub de voetbal kijken met een biertje erbij ;)
vtec vince

Post by vtec vince »

Die had ik idd ook gezien op Pistonheads, ziet er netjes uit.
Ga je helemaal in het oranje daar de pub in? ;-)
Die elise is ook gaaf zeg...krijg toch altijd het idee dat deze auto's niet geschikt zijn voor mensen die 1.94 mtr klein zijn :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X

Post by mr. X »

Dat is beter geregeld! Waren alle verkopers maar zo.

We zien je graag een keer op een clubmeeting. Dat is dan de 4e witte in Nederland als ik me niet vergis.

De Elise is ook gaaf hoor 8) Dat zal ook serieus hard gaan.
Je wil dus uhm.. 'afstanden' gaan rijden in de EK9 en de Elise blijft je voornaamste circuit slet? :mrgreen:
Guest

Post by Guest »

hi welkom..
jaaaha pistonheads.. dat kennen we wel :lol:
Stéphane

Post by Stéphane »

vtec vince wrote:Die had ik idd ook gezien op Pistonheads, ziet er netjes uit.
Ga je helemaal in het oranje daar de pub in? ]
Met die lengte is het inderdaad beetje krap. Tenck heeft ook wel eens proefgezeten en schakelen is dan nogal lastig. Detail wat wel belangrijk is.

Ga daar inderdaad in oranje in de pub zitten natuurlijk :D

mr. X wrote:Dat is beter geregeld! Waren alle verkopers maar zo.

We zien je graag een keer op een clubmeeting. Dat is dan de 4e witte in Nederland als ik me niet vergis.

De Elise is ook gaaf hoor 8) Dat zal ook serieus hard gaan.
Je wil dus uhm.. 'afstanden' gaan rijden in de EK9 en de Elise blijft je voornaamste circuit slet? :mrgreen:

Is inderdaad mooi geregeld. Hele aardige kerel. Ga ook nog een keer terug om samen flight te lopen op de golfbaan, als ik mijn GVB heb.

Ik zal zeker wel eens een keer langs komen op clubmeeting. Laat maar weten wanneer ze zijn.

Elise doet het inderdaad erg lekker op circuit. Zandvoort afgelopen keer 2:06:264 met de Time Attack, met maar 135pk. Zijn veel auto's met dubbele of driedubbele vermogen die daar veel moeite mee hebben. Ik zal met de CTR niet echt grote afstanden hoeven rijden persé. Lopend of de fiets naar de zaak en anders heb ik nog wel anders beschikbaar daar om langere afstanden mee te rijden. Is allemaal helemaal prima geregeld ;)
RobertoVTI

Post by RobertoVTI »

ziet er veelbelovend uit zeg die Civic. Lotus ook erg origineel!
slydawg

Post by slydawg »

Welkom,
Leuke rides!
Stéphane

Post by Stéphane »

Bedankt nog!

Nu ik VTI voorbij zie komen doet me dat gelijk nog denken aan een website die we/ik nog hebben:

http://www.8200rpm.com

Nu dus duidelijk waar die 8200rpm vandaan komt...
- EK9
- Porsche 996 911 GT3
- Nissan Skyline R34 GT-R

...deze hebben allemaal hoogste vermogen bij 8200rpm :)

Website is niet heel actief meer, maar hij had een VTI waar hij wel lekker mee over de Ring boenderde :)
RobertoVTI

Post by RobertoVTI »

dat zijn toerengebieden die volwassenen weer kind maken.......
Katana

Post by Katana »

Welkom Stéphane, succes met de EK9. Sterkte met de Guinness :toost:
Rikky

Post by Rikky »

Mooie auto :thumbs:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
XavCTR

Post by XavCTR »

Welkom, vette wagens hoor. :-)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Nice Ek9! Elise Special K?
Stéphane

Post by Stéphane »

Benjdmin wrote:Nice Ek9! Elise Special K?

Dank!

Special K? Misschien wel een beetje. Is een Rover K-series met wel wat modificaties ]http://www.youtube.com/watch?v=sGFIPkaOf6U[/url]
Benjdmin

Post by Benjdmin »

:thumbs:
Locked