Stéphane - CTR (EK9) Championship White

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

NICE...

welkom
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Welkom!!! Altijd dik een EK9!

Special-K? why u want breakfast cerial in your car?
Nana korobi ya oki
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

ziet er goed uit die ek9
succes met de import
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

Stéphane wrote:
Benjdmin wrote:Nice Ek9! Elise Special K?

Dank!

Special K? Misschien wel een beetje. Is een Rover K-series met wel wat modificaties ]http://www.youtube.com/watch?v=sGFIPkaOf6U[/url]


die braking power en cornering speed!

wat deed die evo daar trouwens :lol:

welkom!
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Dezelfde Stéphane als op Driving Fun? Niet dat ik daar veel post, maar je Elise viel me nogal op. :D

Welkom.
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

success met de EK9 :D weer eentje bij :p

rijd egt lekker zo'n ding, spreek uit ervaring :D
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

welkom, goede combinatie een R en lotus. :lol:
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

Hee Stéphane, jij ook hier. :D .

[quote="Stéphane"][quote=""vtec vince":330hc1i6"]Die had ik idd ook gezien op Pistonheads, ziet er netjes uit.
Ga je helemaal in het oranje daar de pub in? ]
Met die lengte is het inderdaad beetje krap. Tenck heeft ook wel eens proefgezeten en schakelen is dan nogal lastig. Detail wat wel belangrijk is.[/quote:330hc1i6]

Ik zit inderdaad klem met mijn 1.96m (en 100kg). Als je aan de dunne kant bent dan wil het wel beter passen, mijn bovenbeen zit klem tussen het stuur en de schakelpook. Toch lastig als je em niet in z'n 3 en 5 kan krijgen (RHD).
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Welkom! Mooie EK9 en Elise!
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Prachtige ek9, een klassieker in wording als het er al geen is!!
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

boikel wrote:Dezelfde Stéphane als op Driving Fun? Niet dat ik daar veel post, maar je Elise viel me nogal op. :D

Welkom.

Ja, dat ben ik. Hoop dat mijn Elise dan op zijn minst positief is opgevallen.
Dank verder ook iedereen. EK9 staat inmiddels in de garage. Zal zo even wat foto's posten.

@Tenck: Maandag minimeet in de garage :D
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Hier alvast een van de eerste paar foto's:

Image

Spoon luchtinlaatpijp, is een originele:
Image

Het is een echte EK9:
Image

Auto is verder ook supernetjes, zowel van binnen als van buiten. Echt een Grade 4 auto naar waarheid. Vorige eigenaar heeft er ook erg goed voor gezorgd. Dus ik ben er nu heel, heel erg blij mee :)

Image
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

dikke ek9 :p écht :p

is het nu al in orde gekomen met de APK ?
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Blijft toch een van de mooiste civic's 8) Veel plezier er mee !
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Prachtige auto!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Hard to find a good one!

I think you have done well mate.
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Joostb wrote:die braking power en cornering speed!

wat deed die evo daar trouwens :lol:

In de weg rijden ]dikke ek9 :p écht :p [/quote]
Dankjewel en ook Benjdmin, vtec vince en Sincx.
MooZleZ wrote:gekomen met de APK ?

Komt goed. Auto is op mistlamp achter verder 100% in orde. Moet eerst maandag naar de RDW voor NL papieren en daarna dan de APK regelen als de papieren binnen zijn.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Wat Sincx zegt!! En deze ziet er echt heel netjes uit!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Op zo'n locatie achteruit inparkeren :thumbs:

EK9 in mint shape :thumbs: :thumbs:

Hoe zijn de eerste indrukken vergeleken met de Elise?
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

@mr. X: Ik parkeer bijna overal achteruit in. Vind ik gemakkelijker met het wegrijden, zeker met een RHD.

Vergelijking met de Elise is wel interessant. Ik heb gisteren weer de hele dag in de Elise gereden. Vergelijking is een klein beetje lastig omdat de Elise op Toyo R888s (semi-slicks) staat. Die kun je dus zo enorm hard een bocht door gooien dat het niet te vergelijken is met straatbanden.

De EK9 rijdt echt heel goed. Onderstel wat er onder zit is nog als nieuw en mogelijk zelfs nog vernieuwd vrij recent voordat de auto naar de UK kwam. Motor is absoluut subliem. Echt fantastisch om het omslagpunt te voelen als de nokkenas op scherp gaat. En dan door tot 8750rpm...

Wegligging van de CTR in zijn algemeenheid is ook bijzonder. Hij voelt niet te stug aan maar wel dusdanig goed dat je er lekker een bocht mee doorkomt. Vrijdag bijna 800km gereden en ik was 's avonds nog zo fris als een hoentje.

Voor mij is de CTR eigenlijk een van de auto's die alles heeft wat ik wil. Hij heeft comfort en gemak (alles electrisch, airco) en toch is het een waanzinnig sportieve auto die toch ook lekker licht is.
Locked