vtec vince wrote:baRt wrote:maar daar kopen we toch geen type r voor om zuinig te rijden??
domme gedachtengang... als jij dezelfde performance houdt en je rijdt zuiniger... sja... kortzichtig?
Zolang dat spul niet nadelig is, je de moeite wilt nemen, het uiteindelijk goedkoper uitvalt... ik zie alleen maar positieve dingen (bahlave de potentiele motorschade die nog niet voldoende bekend is)
Ik zou het ook erg aantrekkelijk vinden als er iets op de markt is waardoor in dezelfde performance behoud en dat ik zuiniger rijd , natuurlijk!
Maar zolang er niets bekend is wat het met de motor doet op de lange termijn vind ik het risico te groot.
Een paar euro per maand besparen is leuk , maar als je over 3 of 4 jaar de motor kunt laten reviseren ben je nog een hoop knaken meer kwijt.
In contrast, alcohol has been shown to be corrosive in an engine, yet they put THAT into gasoline. Alcohol in general is anti-mileage. Alcohol is no good in fuels. In Brazil, millions of engines and fuel systems were ruined by alcohol. Yet they are talking of doubling the amount of alcohol in gasoline.
en waarom? geld natuurlijk. :wink: geld voor de auto-industrie, de staat, de benzinemaatschappij.. Ik werk btw op total raffinaderij in de haven van antwerpen, en ik weet dat veel mensen hier total tanken. Kan je 1 ding zeggen, als jij sommige roestbak-installaties en opslagtanks daar van dichtbij zou bekijken zou jij nooit nog 1 liter totalbenzine tanken :wink: maak je je wel over wat anders zorgen dan 0,2% aceton, maarja wat niet weet wat niet deert in dit geval. meeste opslagtanks staan daar al van 1950-60, vallen bijna uit elkaar van de roest maar die blijven ze maar oplappen omdat ze anders de bodem moeten saneren, wat nog veel meer gaat kosten. geloven jullie echt dat de oliemaatschappijen iets inzitten dat jullie benzine 100% zuiver is en zo weinig mogelijk verbruikt?! nee ze denken enkel aan geld en zoveel mogelijk geld binnenhalen en zo weinig mogelijk uitgeven, hoe kan dit? door zoveel mogelijk verbruik natuurlijk en de installaties laten staan tot ze door en door rot zijn.. :wink:
net zoals in alle krantenartikels auto's dan als rijdende bommen beschouwd worden, door wie? de vertegenwoordiger van de vereninging van tankhouders natuurlijk.. tel op jaarbasis maar eens uit hoeveel die verliezen als iedereen ineens zoveel minder brandstof verbruikt.
overheid net hetzelfde, heb al paar keer gelezen dat die aceton in de tank wilde verbieden, waarom? omdat er geen accijnzen op betaald werden..
wordt jullie allemaal een angstpolitiek ingepompt door het pompje van de kapitalistische maatschappij. :roll:
btw 0,2%? dan mag je er zelfs 0,2% pure zwavelzuur bijgooien, is zo'n kleine hoeveelheid dat het geen bal doet. :wink: zou btw cilinders en injectors ook reinigen die aceton :-)