???"minder verbruik door benzine met aceton"???

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Guest

Post by Guest »

vtec vince wrote:
baRt wrote:
maar daar kopen we toch geen type r voor om zuinig te rijden??

domme gedachtengang... als jij dezelfde performance houdt en je rijdt zuiniger... sja... kortzichtig?

Zolang dat spul niet nadelig is, je de moeite wilt nemen, het uiteindelijk goedkoper uitvalt... ik zie alleen maar positieve dingen (bahlave de potentiele motorschade die nog niet voldoende bekend is)

Ik zou het ook erg aantrekkelijk vinden als er iets op de markt is waardoor in dezelfde performance behoud en dat ik zuiniger rijd , natuurlijk!
Maar zolang er niets bekend is wat het met de motor doet op de lange termijn vind ik het risico te groot.
Een paar euro per maand besparen is leuk , maar als je over 3 of 4 jaar de motor kunt laten reviseren ben je nog een hoop knaken meer kwijt.

In contrast, alcohol has been shown to be corrosive in an engine, yet they put THAT into gasoline. Alcohol in general is anti-mileage. Alcohol is no good in fuels. In Brazil, millions of engines and fuel systems were ruined by alcohol. Yet they are talking of doubling the amount of alcohol in gasoline.

en waarom? geld natuurlijk. :wink: geld voor de auto-industrie, de staat, de benzinemaatschappij.. Ik werk btw op total raffinaderij in de haven van antwerpen, en ik weet dat veel mensen hier total tanken. Kan je 1 ding zeggen, als jij sommige roestbak-installaties en opslagtanks daar van dichtbij zou bekijken zou jij nooit nog 1 liter totalbenzine tanken :wink: maak je je wel over wat anders zorgen dan 0,2% aceton, maarja wat niet weet wat niet deert in dit geval. meeste opslagtanks staan daar al van 1950-60, vallen bijna uit elkaar van de roest maar die blijven ze maar oplappen omdat ze anders de bodem moeten saneren, wat nog veel meer gaat kosten. geloven jullie echt dat de oliemaatschappijen iets inzitten dat jullie benzine 100% zuiver is en zo weinig mogelijk verbruikt?! nee ze denken enkel aan geld en zoveel mogelijk geld binnenhalen en zo weinig mogelijk uitgeven, hoe kan dit? door zoveel mogelijk verbruik natuurlijk en de installaties laten staan tot ze door en door rot zijn.. :wink:

net zoals in alle krantenartikels auto's dan als rijdende bommen beschouwd worden, door wie? de vertegenwoordiger van de vereninging van tankhouders natuurlijk.. tel op jaarbasis maar eens uit hoeveel die verliezen als iedereen ineens zoveel minder brandstof verbruikt.
overheid net hetzelfde, heb al paar keer gelezen dat die aceton in de tank wilde verbieden, waarom? omdat er geen accijnzen op betaald werden..
wordt jullie allemaal een angstpolitiek ingepompt door het pompje van de kapitalistische maatschappij. :roll:

btw 0,2%? dan mag je er zelfs 0,2% pure zwavelzuur bijgooien, is zo'n kleine hoeveelheid dat het geen bal doet. :wink: zou btw cilinders en injectors ook reinigen die aceton :-)
fikske

Post by fikske »

ik heb het dus ook dat ik bijna alle km`s per week verdoe met woon/werk verkeer. 400 p/week

heb de auto gekocht met in mn achterhoofd dat de prijzen natuurlijk hoger zullen uitvallen qua verbruik, alleen nu de benzine prijzen weer zo gaan stijgen zal ik wel heel stom zijn om veel te blijven betalen als het "wellicht" ook met minder kan.

over dat schade op lange termijn ben ik iig niet bang, denk er maar eens bij na hoeveel verschil er in verschillende soorten benzine kan zitten. en dan de rijders met air intakes en dat soort gespuis, daar word je beestje ook heus niet beter van in mijn ogen.

en dan hebben we het niet eens over het olie verhaal gehad, hoeveel mensen DENKEN de beste olie voor hun auto te hebben???

de meeste gaan toch uit van verhalen over wat goed is en wat niet.

ieder zn mening natuurlijk maar ik ga serieus eens wat mensen benaderen met verschillende auto`s om samen met mij de test te gaan doen.

iig als er mensen zijn die het ook van plan zijn om het te gaan proberen, laat het even weten hier.
Guest

Post by Guest »

fikske wrote:iig als er mensen zijn die het ook van plan zijn om het te gaan proberen, laat het even weten hier.

fles aceton staat hier naast mij, 1liter 3,45€ bij gamma.
ik moet morgen tanken dus de test zal snel genoeg gebeuren.
percentage is 0,23% heb ik ergens gelezen, die 0,2 komt van verkeerde afrondingen van de inhoudsmaten van de amerikaanse sites.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

over dat schade op lange termijn ben ik iig niet bang, denk er maar eens bij na hoeveel verschil er in verschillende soorten benzine kan zitten. en dan de rijders met air intakes en dat soort gespuis, daar word je beestje ook heus niet beter van in mijn ogen.

Die grappig scheldwoord heeft gelijk. Er zijn zat dingen die veel slechter kunnen zijn.
Dit spulletje haalt alleen het rendement omhoog door betere verbranding, niet doordat het zelf ontbrand.

Gewoon proberen als je veel onzin km'rs rijd!
Guest

Post by Guest »

dat van die "supermarkt" en B-merken benzine tegenover de A-benzine hebben ze hier in België is getest in een tv-programma. het zou volgens hun gemiddeld zo'n 6pk schelen.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Als het werkelijk pk's opleverd wil ik het ook wellis probere.. :razz:
Dat zuinig rijden boeid mij 0,0...

€3,45 bij de gamma? oplichters !

Als je toch aan het bezuinigen ben, ga een vat halen via een spuit / schilder bedrijf, de grotere jongens kopen dat met váááten tegelijk in.. dan denk ik dat je nog goedkoper ben dan 1 liter benzine.. :razz:

Wij kopen ook aceton in (zakelijk), via groothandels = cheap
fikske

Post by fikske »

Gaskleppie wrote:

Die vriendelijk scheldwoord heeft gelijk. Er zijn zat dingen die veel slechter kunnen zijn.
Dit spulletje haalt alleen het rendement omhoog door betere verbranding, niet doordat het zelf ontbrand.

Gewoon proberen als je veel onzin km'rs rijd!

hmm lekker warm onthaal weer:S
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

O sorry, ik had je naam als flikske gelezen. Excuses....

Maar je had wel helemaal gelijk!
Guest

Post by Guest »

vandaag getankt en 1ste 50km gereden.
wat me direct opviel;
-motor draait veeeeeeel rustiger en klinkt gezonder als ik stilsta
-vertrekken gaat echt wel veel soepeler
-tect iets beter, in hoge toeren maakt het klein beetje verschil maar vooral geluid is anders, klinkt veel brutaler nu 8)
-wat het grootste verschil maakte als je van 2000 toeren trapt is ie veel sneller en vloeiender weg, waar ie anders ff een dip had
-na 40km achter iedereen zigzaggend achterhangen en volop voorbijknallen nog geen half streepje benzine kwijt, wat normaal ook meer is.

dat iedereen beweert wat ie wil, de 1ste 50 km hebben mij totnutoe al overtuigd, en het zit niet tussen de oren :twisted:
Rikky

Post by Rikky »

[quote="crxke"]vandaag getankt en 1ste 50km gereden.
wat me direct opviel]

Dit klinkt wel heel interessant dat de motor ook beter loopt, dat hij zuinig is doet me weinig het is toch een hobby auto :roll:

Ik ga het ook gewoon eens 1 tank proberen ben benieuwt wat het doet...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

me3,

maar hoeveel gooien jullie / jij er nu in van dat spul? en hoe groot is jullie / jou tank ?
Guest

Post by Guest »

per 10 liter zo'n 20ml, 23 als ik de juiste omrekening zou maken.
mn tank zou normaal 50liter zijn volgens google, dus 1ste keer 100ml (voor de volledige tank)
daarna voor hoeveel je bijtankt erbijdoen.
ja ik hoor mn blok nu nog amper draaien als ik ernaaststa :lol:
draait echt wel als een klokje nu 8)
Rikky

Post by Rikky »

crxke wrote:per 10 liter zo'n 20ml, 23 als ik de juiste omrekening zou maken.
mn tank zou normaal 50liter zijn volgens google, dus 1ste keer 100ml (voor de volledige tank)
daarna voor hoeveel je bijtankt erbijdoen.
ja ik hoor mn blok nu nog amper draaien als ik ernaaststa :lol:
draait echt wel als een klokje nu 8)

En dan het probleem hebben dat je hem dubbel wil starten :lol:

Ik ben benieuwt wat het bij mij doet!!
vtec vince

Post by vtec vince »

Ik ben benieuwt wat het bij mij doet!![/quote]

:shock: ....Ik zou het niet drinken Rikky :wink:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
micronsil

Post by micronsil »

Ik heb verder gevraagd aan mensen die er ervaring mee hebben.

Je krijgt hetzelfde effect als methanol.

Het gaat dingen beginnen aante vreten en rubberen dingen vreet het ook aan.

Voor mij dus een coplete no go.

Doe maar een keertje race fuel van 110 octaan mengen met je brandstof.

T is alsof de vtec op je motor ineens een heel ander beest is.
Rikky

Post by Rikky »

vtec vince wrote:Ik ben benieuwt wat het bij mij doet!!

:shock: ....Ik zou het niet drinken Rikky :wink:[/quote]ik probeer alles om beter te lopen :lol:
fikske

Post by fikske »

0,2% kan onmogelijk schade veroorzaken aan slangen,rubbers, kunstof delen. ik ga dit zeker nog testen door rubber delen zoals o-ringen,kunststof onderdelen in een bakje te doen met in 1 pure aceton en in de ander "de 0,2%" verhouding.

bij oudere vrachtwagens word swinters ook vaak genoeg pure methanol toegevoegd om het starten te bevorderen.

in benzine zit tegenwoordig standaard 2% bio brandstof waaronder dus ook alcohol, ook dit geeft geen nadelige effecten aangezien ze er anders al lang mee gestopt waren.

dat benzine/methanol zou misschien wel iets kunnen aantasten als het heel lang ergens in staat, deze 2 mengen niet heel goed met elkaar namelijk.

verder ga ik nog wel precies een keer uitzoeken wat er allemaal voor ongein in benzine zit.

de verhouding van 0,2% is vele malen te klein om effect te kunnen hebben in je tank.

to be continued...
boikel

Post by boikel »

fikske wrote:verder ga ik nog wel precies een keer uitzoeken wat er allemaal voor ongein in benzine zit.

Zal je vast op weg helpen.

In de sample die ik vandaag geanalyseerd heb zat: (volume%)

5.76% Naphtha
50.06% Parafines
1.29% cyclyschise olefines
4.85% olefines
33.76% aromaten
0.72% high boiling aromaten
0.50% high boiling verzadigde verbindingen
0.05% polynaphthenes

96.99% totaal koolwaterstoffen.

De rest zal wel methanol/ ethanol zijn.

En nee, ik ga niet zeggen welke benzineboer dit gemaakt heeft. :D
Guest

Post by Guest »

zal ff iets duidelijk maken, het vreet wel degelijk aan plastic.
welke plastic? van die harde, die als je erop trapt kapotspringt.
ik vond namelijk niks anders om het in af te meten dus heb ik maar snel zo'n potje genomen. is nu idd in lichtelijk staat van ontbinding.
Maar het wordt verkocht in flessen van flexibele plastic, dus hier zijn geen problemen mee.
en denk niet dat in je motor van dat hard plastic zit.
heb btw op een ander forum gelezen van een kerel die verschillende rubber onderdelen gewoon in pure aceton gelegd had, en die daar weken in laten liggen. gebeurde juist niets mee.. als ik zo een dingen niet wist zou ik het ook niet proberen, maar na wat ik al allemaal gelezen heb is mn twijfel van gevaar wel weg :-)
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

crxke wrote:zal ff iets duidelijk maken, het vreet wel degelijk aan plastic.
welke plastic? van die harde, die als je erop trapt kapotspringt.
ik vond namelijk niks anders om het in af te meten dus heb ik maar snel zo'n potje genomen. is nu idd in lichtelijk staat van ontbinding.
Maar het wordt verkocht in flessen van flexibele plastic, dus hier zijn geen problemen mee.
en denk niet dat in je motor van dat hard plastic zit.
heb btw op een ander forum gelezen van een kerel die verschillende rubber onderdelen gewoon in pure aceton gelegd had, en die daar weken in laten liggen. gebeurde juist niets mee.. als ik zo een dingen niet wist zou ik het ook niet proberen, maar na wat ik al allemaal gelezen heb is mn twijfel van gevaar wel weg :-)

doe maar eens wat benzine in dat potje van u, zal het ook wel aantasten.
Die aceton kan echt geen kwaad aan de leidingen.
Locked