???"minder verbruik door benzine met aceton"???
???"minder verbruik door benzine met aceton"???
mensen wat denken jullie hierover,
ik lees via internet op diverse sites dat het gebruik van aceton bij je benzine ( 0,2 tot 0,3% ) een brandstof besparing kan bezorgen van 10 tot 30%
in deze tijden dat de benzine weer erg hoog kan gaan oplopen toch nooit verkeerd lijkt me, naar mijn inzien kan zo`n lage concentratie ook nooit je rubbers week maken.
iemand toevallig die hier weleens meer van gehoord heeft of het getest heeft???
greetz,
stefan
ik lees via internet op diverse sites dat het gebruik van aceton bij je benzine ( 0,2 tot 0,3% ) een brandstof besparing kan bezorgen van 10 tot 30%
in deze tijden dat de benzine weer erg hoog kan gaan oplopen toch nooit verkeerd lijkt me, naar mijn inzien kan zo`n lage concentratie ook nooit je rubbers week maken.
iemand toevallig die hier weleens meer van gehoord heeft of het getest heeft???
greetz,
stefan
fikske wrote:tevens pas geleden een keer geprobeerd ECHT zuinig te rijden, kom met v-power echt niet boven de 1: 11.2
en wat voor afstanden deed je? 'ECHT' zuinig rijden doe je op lange afstanden.
Met de S2000 haal ik makkelijk 1:8,5 ZONDER VTEC. Alleen maar telkens ritjes rond de kerk van 1 a 2 km... Lange afstanden op vakanties in Engeland / Italie en zo gaven een beste van 1:13,5 of zo... 1:12+ gemiddeld.
Dus die 1800 van je ITR kan het nog wat beter doen (ik weet echt niet meer wat de mijne in Frankrijk deed een jaar of 3 terug. Ook rond de 1:13 geloof ik)
Het verbuik van m'n EP3 hou ik bij sinds ik 'm heb, inmiddels zo'n 7mnd. Tot zover is het minst zuinig wat ik ermee heb gereden op een volle tank 1:8.1 en het zuinigst 1:10.8, het gemiddelde over 7mnd zit op 1:9.25.
Ik rij er wel relatief weinig snelweg-km's mee en doe ook niet m'n best om benzine te besparen, anders had ik wel een Hybrid genomen. :wink:
Ik rij er wel relatief weinig snelweg-km's mee en doe ook niet m'n best om benzine te besparen, anders had ik wel een Hybrid genomen. :wink:
baRt wrote:fikske wrote:tevens pas geleden een keer geprobeerd ECHT zuinig te rijden, kom met v-power echt niet boven de 1: 11.2
en wat voor afstanden deed je? 'ECHT' zuinig rijden doe je op lange afstanden.
Met de S2000 haal ik makkelijk 1:8,5 ZONDER VTEC. Alleen maar telkens ritjes rond de kerk van 1 a 2 km... Lange afstanden op vakanties in Engeland / Italie en zo gaven een beste van 1:13,5 of zo... 1:12+ gemiddeld.
Dus die 1800 van je ITR kan het nog wat beter doen (ik weet echt niet meer wat de mijne in Frankrijk deed een jaar of 3 terug. Ook rond de 1:13 geloof ik)
ik rij 37km naar mn werk waarvan er 12km 80kmh wegen zijn, de rest is a15
Tenck wrote:Tering, dan ben ik echt een bejaarde ANWB rijder met mijn 1 op 13,9. Gelukkig staat daar wel een 1 op 8,3 tegenover
. Gemiddelde over de 93 tankbeurten die ik heb gedaan met de CTR is 1 op 11,00349.
Jonge..... trap dat gas is in !
ik haal de 1op10 niet gemiddeld...
De FN2 heeft een economic meter... buiten het VTEC gebied, constant 80 (in z'n 6) bijv. rijdt een CTR comfortabel 6L/100km (1:16,5)
echter in het VTEC gebied met het pendaal onderin zit je op 1:5, de eco meter gaat niet verder dan 20L/100km :lol:
Als je met een CTR zo af en toe lekker naar het rode lijntje trapt kom je niet boven de 1:10 (afhankelijk van hoevaak je het rode lijntje opzoekt)
iVTEC-fab wrote:Tenck wrote:Tering, dan ben ik echt een bejaarde ANWB rijder met mijn 1 op 13,9. Gelukkig staat daar wel een 1 op 8,3 tegenover
. Gemiddelde over de 93 tankbeurten die ik heb gedaan met de CTR is 1 op 11,00349.
De FN2 heeft een economic meter... buiten het VTEC gebied, constant 80 (in z'n 6) bijv. rijdt een CTR comfortabel 6L/100km (1:16,5)
echter in het VTEC gebied met het pendaal onderin zit je op 1:5, de eco meter gaat niet verder dan 20L/100km :lol:
Als je met een CTR zo af en toe lekker naar het rode lijntje trapt kom je niet boven de 1:10 (afhankelijk van hoevaak je het rode lijntje opzoekt)
Zo is het maar net, je bakkie is geen brommobiel! Trappen met die handel, laat dat blokkie het helemaal uitschreeuwen!
Dirk V wrote:"iVTEC-fab":1fwot062 wrote:Tenck wrote:Tering, dan ben ik echt een bejaarde ANWB rijder met mijn 1 op 13,9. Gelukkig staat daar wel een 1 op 8,3 tegenover
Zo is het maar net, je bakkie is geen brommobiel! Trappen met die handel, laat dat blokkie het helemaal uitschreeuwen![/quote:1fwot062]
:lol: Ik trap me een ongeluk, maar dat is alleen als ik in mijn uppie aan het rijden ben. Vaak rijdt mijn vriendin mee, en die begint al te gillen als ik alleen maar naar het gaspedaal kijk

Mijn moeder (ja die mag er ook in rijden) daarentegen jaagt em gewoon naar de redline: "Dan moet je al die BMW's en Mercedessen zien staan bij het stoplicht!". :shock: Beetje stoplicht sprintjes doen, en ons CTR rijders maar een slechte naam bezorgen.
Mijn moeder (ja die mag er ook in rijden) daarentegen jaagt em gewoon naar de redline: "Dan moet je al die BMW's en Mercedessen zien staan bij het stoplicht!". :shock: Beetje stoplicht sprintjes doen, en ons CTR rijders maar een slechte naam bezorgen.
:worshippy: ....Ik kan er niets anders van maken, zo hoort het!
De mensen die btw hun benzine verbruik bijhouden, hoe doen die dat ?
Programma op hun telefoon ?
Ik heb namelijk op mijn iphone een gratis programma genaamt "Vehical", maar ik vroeg me af of er nog andere alternatieve waren...
Klein overzicht van wat het programma doet en welke info ik eruit haal.
Ik vul namelijk netjes mijn km stand in bij de tankbeurt, de benzine prijs en het totaal bedrag. Aan de hand daarvan pakt hij netjes alle informatie om het een en ander uit te rekenenen. Ik heb alleen de eerste keer de auto niet volgetankt dus ik heb nu maar 1 tank beurt om het op te vergelijken.
Daarbij haalde ik 1 op 10,66 met een liter prijs van 1,611.
Dit terwijl de civic 1 op 12,84 reedt met een gemiddelde prijs 1,440.
Helaas laat hij ook zien wat je totale tankkosten zijn ( 635 euro aan benzine sinds 2 januari voor de civic, de ITR is nog niet echt toepasbaar... )
Programma op hun telefoon ?
Ik heb namelijk op mijn iphone een gratis programma genaamt "Vehical", maar ik vroeg me af of er nog andere alternatieve waren...
Klein overzicht van wat het programma doet en welke info ik eruit haal.
Ik vul namelijk netjes mijn km stand in bij de tankbeurt, de benzine prijs en het totaal bedrag. Aan de hand daarvan pakt hij netjes alle informatie om het een en ander uit te rekenenen. Ik heb alleen de eerste keer de auto niet volgetankt dus ik heb nu maar 1 tank beurt om het op te vergelijken.
Daarbij haalde ik 1 op 10,66 met een liter prijs van 1,611.
Dit terwijl de civic 1 op 12,84 reedt met een gemiddelde prijs 1,440.
Helaas laat hij ook zien wat je totale tankkosten zijn ( 635 euro aan benzine sinds 2 januari voor de civic, de ITR is nog niet echt toepasbaar... )
'98 JDM Integra Type-R
Ik heb een boekje in de auto waar ik alles in bij houdt.
Das een tik/erfenis die ik van me Pa heb mee gekregen.
Hierin noteer ik datum,
plaats van tanken,
totale km stand,
aantal km op tank,
liters getankt,
verbruik 1 : ...,
prijs per liter,
totaal bedrag tankbeurt.
En dan bereken ik de 1:... met me telefoon (aantal km's gereden / aantal getankte liters).
Groeten MaRcel
Das een tik/erfenis die ik van me Pa heb mee gekregen.
Hierin noteer ik datum,
plaats van tanken,
totale km stand,
aantal km op tank,
liters getankt,
verbruik 1 : ...,
prijs per liter,
totaal bedrag tankbeurt.
En dan bereken ik de 1:... met me telefoon (aantal km's gereden / aantal getankte liters).
Groeten MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.