Welke nieuwe auto verslaat een oude R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
CyRaX

Post by CyRaX »

Dimer wrote:Dan heb je ook nog alle snelle diesels

Idd.....er zijn steeds meer echt serieus snelle diesels op de markt.

Ik dacht het nooit te zeggen, maar mocht de R ooit verkocht worden, dan zou het best eens een diesel kunnen worden.
Vind het zeer snel optredende koppel best prettig, en dat vind je niet snel in een Honda.

Maar goed....das weer appels met peren vergelijken.... :wink:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Met een diesel heb je altijd dat rot gevoel, dat als je dan een keertje doortrekt, dat daar dan totaal geen vermogen meer blijkt te zitten. Wel die enorme bult vermogen onder de 3k rpm, maar daarboven gebeurt er niks meer. En dat is saai rijden wat je zo zat bent....
baRt

Post by baRt »

helemaal mee eens... heb een laatst een DailyDiesel gekocht en verveelde me al na 3 minuten... waarvan ik er 2,5 nodig had om de auto eens te bekijken... :lol:

Honda was toch bezig met een hoogtoerige diesel? typeR? dat ze daar maar eens mee doorgaan, dan wordt diesel misschien leuk... tot nu toe is het alleen maar goed voor de daily grind
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Inderdaad,

Diesel is gelijk heel veel kracht en dan ineens is het weg.
Mijn pa heeft de 35d van BMW.. dat is me een diesel! dat is misschien wel de diesel onder de diesels. (muv wat V10's ed heej)

Maar ook deze diesel heeft voor mij niet het 'wow' gevoel als ik erin rij.

Ik krijg dat 'wow' gevoel veruit het meeste in een Type-r. ik verkies dan ook een 2.0T niet boven een TypeR. ookal hebben ze meer pk's, het 'wow' gevoel is voor mij minder. ik vind die wagens over de grote lijn toch een minder sportief gevoel hebben.

*ik heb het danwel alleen over auto's die binnen mijn budget vallen, een porsche 911 Turbo zou ik al 'snel' verkiezen boven m'n FN2. lmd :wink:
Roy

Post by Roy »

De Leon FR TDI die ik in DEC 2008 Total loss reed, was niet zo'n diesel die kracht verloor.

dat ding trok door met volle kracht tot aan de redline.

Maar je dat was een 170 pk TDI met DSG, de 90 pk TDI zal dat waarschijnlijk niet doen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
slydawg

Post by slydawg »

Al is een diesel nog zo snel, voor mij nooit zo'n stink ding.
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:Inderdaad,

Diesel is gelijk heel veel kracht en dan ineens is het weg.
Mijn pa heeft de 35d van BMW.. dat is me een diesel! dat is misschien wel de diesel onder de diesels. (muv wat V10's ed heej)

Maar ook deze diesel heeft voor mij niet het 'wow' gevoel als ik erin rij.

Ik krijg dat 'wow' gevoel veruit het meeste in een Type-r. ik verkies dan ook een 2.0T niet boven een TypeR. ookal hebben ze meer pk's, het 'wow' gevoel is voor mij minder. ik vind die wagens over de grote lijn toch een minder sportief gevoel hebben.

*ik heb het danwel alleen over auto's die binnen mijn budget vallen, een porsche 911 Turbo zou ik al 'snel' verkiezen boven m'n FN2. lmd :wink:

Qua rijbeleving is een hoogtoerige motor imho veel leuker.
Qua prestaties is een turbo motor ala 35d etc sneller en beter.

Rij je voor jezelf of rij je om van andere te winnen.
Het is maar wat je wilt.
Dimer

Post by Dimer »

Ik ben ook totaal geen diesel fan! We hadden een FRV diesel, maar dat vond ik helemaal niks.

Mijn vader gaat morgen een A6 2.8 TDI Pro Line (met S pakket) ophalen, ik ben benieuwd wat dat doet.. Het is wel een automaat.
Nick

Post by Nick »

Ik heb gisteren de A3 stronic opgehaald, en moet eerlijk toegeven dat de automaat super werkt! en de flippers achter het stuur reageren direct :D ben er tevreden over!
CyRaX

Post by CyRaX »

Er zijn toch echt wel diesels die blijven doortrekken, ook boven de 3k rpm.
Dit zit misschien wel in het iets duurdere segment, maar het zijn wel leuke motoren!
Jo&

Post by Jo& »

CyRaX wrote:Er zijn toch echt wel diesels die blijven doortrekken, ook boven de 3k rpm.
Dit zit misschien wel in het iets duurdere segment, maar het zijn wel leuke motoren!

Anders doorschakelen :silly:

De motors met twin turbo's van BMW zijn beste combi's.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Er zijn toch echt wel diesels die blijven doortrekken, ook boven de 3k rpm.

Uh ja de 35d doet dat van BMW.

variabele twin turbo op een 3.0L 6 cil.
Ik heb al veel km's met dit ding versleten, dus ik weet wel waar ik het over heb.

hij is snel en hij trekt door tot aan de rode streep, dat klopt allemaal.

Maar het blijft een diesel, wat inhoud dat de grootste trekkracht vrijkomt rond de 1500 toeren. naarmate je doortrekt blijft deze motor wel trekken maar je voelt toch dat de versnelling vermindert / de kracht van de motor afneemt naarmate de toeren toenemen. Het koppel van 560 nm op 1500 toeren zorgt voor een hogere g-kracht dan de 275 pk's op 4500 toeren. en dus voel je een kracht afname naarmate je toeren stijgt.

Daar waar een honda R juist power (g-kracht) blijft opbouwen tot de red line. zie alle grafieken dan type r dyno runs.[/quote]
slydawg

Post by slydawg »

Ik ben nog geen standaard honda motor tegen gekomen die tot aan de red line vermogen blijft geven, meeste kakken ook in voor de redline.
Rikky

Post by Rikky »

slydawg wrote:Ik ben nog geen standaard honda motor tegen gekomen die tot aan de red line vermogen blijft geven, meeste kakken ook in voor de redline.

De mijne duwt hem gewoon het rode in zonder ook maar iets terug te geven, alleen de begrenzer stopt hem....
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
slydawg

Post by slydawg »

Rikky wrote:
slydawg wrote:Ik ben nog geen standaard honda motor tegen gekomen die tot aan de red line vermogen blijft geven, meeste kakken ook in voor de redline.

De mijne duwt hem gewoon het rode in zonder ook maar iets terug te geven, alleen de begrenzer stopt hem....

Is van jouw standaard?
Heb je een dyno uitdraai waarop is te zien dat het vermogen tot aan de begrenzer nog oplopend is?
Arno

Post by Arno »

Die van mij loopt ook in het rooie tot de begrenzer ingrijpt hoor :o
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Een stock ITR met goede intake/uitlaat doet dat idd zonder in te kakken. De mijne deed dat ook met die mods.
bas5th

Post by bas5th »

Mijn Prelude met H22A8 motor liep in de 5e versnelling moeiteloos in de begrenzer. (ca 8000 tpm)
Destijds heb ik daarom gekeken naar een andere bak met een andere overbrenging. Uiteindelijk niet gedaan, want zovaak reed ik nu ook weer niet in de 5 met 8k op de klok.
Rikky

Post by Rikky »

alleen lichter vliegwiel, als je een uitdraai wilt dan moet je dat aan "HONDA" vragen :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Gangaran

Post by Gangaran »

Dit is de mijne, voor de RBC had ik wel "last" van inkakken, maar daarna bijna niet meer.

Image
Locked