Welke nieuwe auto verslaat een oude R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Dimer wrote:Dan heb je ook nog alle snelle diesels


Idd.....er zijn steeds meer echt serieus snelle diesels op de markt.

Ik dacht het nooit te zeggen, maar mocht de R ooit verkocht worden, dan zou het best eens een diesel kunnen worden.
Vind het zeer snel optredende koppel best prettig, en dat vind je niet snel in een Honda.

Maar goed....das weer appels met peren vergelijken.... :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Met een diesel heb je altijd dat rot gevoel, dat als je dan een keertje doortrekt, dat daar dan totaal geen vermogen meer blijkt te zitten. Wel die enorme bult vermogen onder de 3k rpm, maar daarboven gebeurt er niks meer. En dat is saai rijden wat je zo zat bent....
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

helemaal mee eens... heb een laatst een DailyDiesel gekocht en verveelde me al na 3 minuten... waarvan ik er 2,5 nodig had om de auto eens te bekijken... :lol:

Honda was toch bezig met een hoogtoerige diesel? typeR? dat ze daar maar eens mee doorgaan, dan wordt diesel misschien leuk... tot nu toe is het alleen maar goed voor de daily grind
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Inderdaad,

Diesel is gelijk heel veel kracht en dan ineens is het weg.
Mijn pa heeft de 35d van BMW.. dat is me een diesel! dat is misschien wel de diesel onder de diesels. (muv wat V10's ed heej)

Maar ook deze diesel heeft voor mij niet het 'wow' gevoel als ik erin rij.

Ik krijg dat 'wow' gevoel veruit het meeste in een Type-r. ik verkies dan ook een 2.0T niet boven een TypeR. ookal hebben ze meer pk's, het 'wow' gevoel is voor mij minder. ik vind die wagens over de grote lijn toch een minder sportief gevoel hebben.

*ik heb het danwel alleen over auto's die binnen mijn budget vallen, een porsche 911 Turbo zou ik al 'snel' verkiezen boven m'n FN2. lmd :wink:
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

De Leon FR TDI die ik in DEC 2008 Total loss reed, was niet zo'n diesel die kracht verloor.

dat ding trok door met volle kracht tot aan de redline.

Maar je dat was een 170 pk TDI met DSG, de 90 pk TDI zal dat waarschijnlijk niet doen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Al is een diesel nog zo snel, voor mij nooit zo'n stink ding.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:Inderdaad,

Diesel is gelijk heel veel kracht en dan ineens is het weg.
Mijn pa heeft de 35d van BMW.. dat is me een diesel! dat is misschien wel de diesel onder de diesels. (muv wat V10's ed heej)

Maar ook deze diesel heeft voor mij niet het 'wow' gevoel als ik erin rij.

Ik krijg dat 'wow' gevoel veruit het meeste in een Type-r. ik verkies dan ook een 2.0T niet boven een TypeR. ookal hebben ze meer pk's, het 'wow' gevoel is voor mij minder. ik vind die wagens over de grote lijn toch een minder sportief gevoel hebben.

*ik heb het danwel alleen over auto's die binnen mijn budget vallen, een porsche 911 Turbo zou ik al 'snel' verkiezen boven m'n FN2. lmd :wink:


Qua rijbeleving is een hoogtoerige motor imho veel leuker.
Qua prestaties is een turbo motor ala 35d etc sneller en beter.

Rij je voor jezelf of rij je om van andere te winnen.
Het is maar wat je wilt.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Ik ben ook totaal geen diesel fan! We hadden een FRV diesel, maar dat vond ik helemaal niks.

Mijn vader gaat morgen een A6 2.8 TDI Pro Line (met S pakket) ophalen, ik ben benieuwd wat dat doet.. Het is wel een automaat.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Ik heb gisteren de A3 stronic opgehaald, en moet eerlijk toegeven dat de automaat super werkt! en de flippers achter het stuur reageren direct :D ben er tevreden over!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Er zijn toch echt wel diesels die blijven doortrekken, ook boven de 3k rpm.
Dit zit misschien wel in het iets duurdere segment, maar het zijn wel leuke motoren!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

CyRaX wrote:Er zijn toch echt wel diesels die blijven doortrekken, ook boven de 3k rpm.
Dit zit misschien wel in het iets duurdere segment, maar het zijn wel leuke motoren!

Anders doorschakelen :silly:

De motors met twin turbo's van BMW zijn beste combi's.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Er zijn toch echt wel diesels die blijven doortrekken, ook boven de 3k rpm.
Dit zit misschien wel in het iets duurdere segment, maar het zijn wel leuke motoren!

Uh ja de 35d doet dat van BMW.

variabele twin turbo op een 3.0L 6 cil.
Ik heb al veel km's met dit ding versleten, dus ik weet wel waar ik het over heb.

hij is snel en hij trekt door tot aan de rode streep, dat klopt allemaal.

Maar het blijft een diesel, wat inhoud dat de grootste trekkracht vrijkomt rond de 1500 toeren. naarmate je doortrekt blijft deze motor wel trekken maar je voelt toch dat de versnelling vermindert / de kracht van de motor afneemt naarmate de toeren toenemen. Het koppel van 560 nm op 1500 toeren zorgt voor een hogere g-kracht dan de 275 pk's op 4500 toeren. en dus voel je een kracht afname naarmate je toeren stijgt.

Daar waar een honda R juist power (g-kracht) blijft opbouwen tot de red line. zie alle grafieken dan type r dyno runs.[/quote]
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik ben nog geen standaard honda motor tegen gekomen die tot aan de red line vermogen blijft geven, meeste kakken ook in voor de redline.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

slydawg wrote:Ik ben nog geen standaard honda motor tegen gekomen die tot aan de red line vermogen blijft geven, meeste kakken ook in voor de redline.


De mijne duwt hem gewoon het rode in zonder ook maar iets terug te geven, alleen de begrenzer stopt hem....
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Rikky wrote:
slydawg wrote:Ik ben nog geen standaard honda motor tegen gekomen die tot aan de red line vermogen blijft geven, meeste kakken ook in voor de redline.


De mijne duwt hem gewoon het rode in zonder ook maar iets terug te geven, alleen de begrenzer stopt hem....


Is van jouw standaard?
Heb je een dyno uitdraai waarop is te zien dat het vermogen tot aan de begrenzer nog oplopend is?
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Die van mij loopt ook in het rooie tot de begrenzer ingrijpt hoor :o
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een stock ITR met goede intake/uitlaat doet dat idd zonder in te kakken. De mijne deed dat ook met die mods.
bas5th
Posts: 106
Joined: Tue Jan 26, 2010 8:21 pm

Post by bas5th »

Mijn Prelude met H22A8 motor liep in de 5e versnelling moeiteloos in de begrenzer. (ca 8000 tpm)
Destijds heb ik daarom gekeken naar een andere bak met een andere overbrenging. Uiteindelijk niet gedaan, want zovaak reed ik nu ook weer niet in de 5 met 8k op de klok.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

alleen lichter vliegwiel, als je een uitdraai wilt dan moet je dat aan "HONDA" vragen :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Dit is de mijne, voor de RBC had ik wel "last" van inkakken, maar daarna bijna niet meer.

Image
Locked