Er zijn toch echt wel diesels die blijven doortrekken, ook boven de 3k rpm.
Dit zit misschien wel in het iets duurdere segment, maar het zijn wel leuke motoren!
Uh ja de 35d doet dat van BMW.
variabele twin turbo op een 3.0L 6 cil.
Ik heb al veel km's met dit ding versleten, dus ik weet wel waar ik het over heb.
hij is snel en hij trekt door tot aan de rode streep, dat klopt allemaal.
Maar het blijft een diesel, wat inhoud dat de grootste trekkracht vrijkomt rond de 1500 toeren. naarmate je doortrekt blijft deze motor wel trekken maar je voelt toch dat de versnelling vermindert / de kracht van de motor afneemt naarmate de toeren toenemen. Het koppel van 560 nm op 1500 toeren zorgt voor een hogere g-kracht dan de 275 pk's op 4500 toeren. en dus voel je een kracht afname naarmate je toeren stijgt.
Daar waar een honda R juist power (g-kracht) blijft opbouwen tot de red line. zie alle grafieken dan type r dyno runs.[/quote]