Mr. X... De daily
mr. X wrote:Op mijn voorste EJ9 dempers staat: 51602-S04-J610-M1 en op de EK9 dempers staat: 51602-S03-J610-M1. Heb ik dan wel EK9 dempers op dit moment?
Dat vroeg ik nog, niet zeker of mensen het gelezen hebben.
Ik ben er niet zeker van, ik ben er wel zeker van dat ik betaald heb voor EK9 veren!
Niemand die de nummers even voor me na kan trekken of me er duidelijkheid over kan geven?
Anders ga ik even boos worden op iemand uit het hoge noorden. Zeker aangezien ik dan weer dat hele eind kan rijden, of ze op kan sturen, wat allemaal tijd en geld kost..
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Nog geen week geleden met de hand gepoetst! Niet te doen met dit weer, als ik ze nu was hoef ik er maar op en neer mee naar school te rijden (20 km max) en ze zijn even vies weer.
Ik wacht even tot het iets beter weer wordt.
Het ligt niet aan de veren, het ligt aan de dempers. Van de EJ9 waren ze versleten, dat kan niet anders want die kon je met je gewicht in duwen. Dat hoort niet lijkt me. Aangezien ik gelezen heb dat de EK9 veren slap(per) zijn zou je die dan ook in moeten kunnen duwen. Snappie?
Ben nu al twee uur bezig een EPC op mijn computer te krijgen maar ik snap er de ballen van. Het lukt me maar niet dat programma te krijgen.
Ik wacht even tot het iets beter weer wordt.
Het ligt niet aan de veren, het ligt aan de dempers. Van de EJ9 waren ze versleten, dat kan niet anders want die kon je met je gewicht in duwen. Dat hoort niet lijkt me. Aangezien ik gelezen heb dat de EK9 veren slap(per) zijn zou je die dan ook in moeten kunnen duwen. Snappie?
Ben nu al twee uur bezig een EPC op mijn computer te krijgen maar ik snap er de ballen van. Het lukt me maar niet dat programma te krijgen.
Je daily zit er heel erg gaaf uit !
Dat probleem had ik van de week ook... ik wil 1 partnummer weten...
Kan jij wat opzoeken als je het aan de praat hebt ?
mr. X wrote:Ben nu al twee uur bezig een EPC op mijn computer te krijgen maar ik snap er de ballen van. Het lukt me maar niet dat programma te krijgen.
Dat probleem had ik van de week ook... ik wil 1 partnummer weten...
Kan jij wat opzoeken als je het aan de praat hebt ?
'98 JDM Integra Type-R
Dankje :-)
Op CCH heb ik dit allemaal niet staan dus waarschijnlijk niet.
Ik heb op mijn EJ9 dempers blijkbaar al verlagingsveren waardoor ze niet zo hoog op de poten staat. Daarnaast ligt er een échte EK9 set op me te wachten die progressieve veren heeft. Dat wil ik (met alle respect) niet verpesten met 'normale' veren. Als het goed is komt de auto dan precies zo hoog te staan als ik ze wil hebben. Vind het namelijk helemaal niet mooi (of praktisch) om met de auto over de grond te slepen bij elke drempel.
Tiende update in de eerste post geplaatst!
Op CCH heb ik dit allemaal niet staan dus waarschijnlijk niet.
Ik heb op mijn EJ9 dempers blijkbaar al verlagingsveren waardoor ze niet zo hoog op de poten staat. Daarnaast ligt er een échte EK9 set op me te wachten die progressieve veren heeft. Dat wil ik (met alle respect) niet verpesten met 'normale' veren. Als het goed is komt de auto dan precies zo hoog te staan als ik ze wil hebben. Vind het namelijk helemaal niet mooi (of praktisch) om met de auto over de grond te slepen bij elke drempel.
Tiende update in de eerste post geplaatst!
Weer eens wat gedaan.
Aangezien de groeven in één van de schijven van mijn 5 lug me niet aan stond besloten ze te laten afdraaien en gelijk te upgraden naar mooie blokjes. Uiteraard thanks to Maskertje.
Typisch dat in de klauw waar de schijf met groeven zat hoekietoekie blokken zaten. Althans, ik heb er nog nooit van gehoord, Akebono.
Rest van de blokken waren netjes Nissin.
Nog even twee foto's die ik wilde delen:
Het ging best voorspoedig tot vlak voor ik klaar was. Als ik klaar ben trek ik alle bouten nog een keer na om zeker van te zijn dat ik niks overgeslagen heb. Tijdens de eerste keer voelde ik de bout van het beugeltje dat de handremkabel vast houdt al doldraaien. Besloten de gok te nemen en hem te laten zitten. Toen de auto op de grond stond (rond de klok van 02:00) jankte ik de handrem erop en je raadt het al de bout schoot er met een noodgang vanaf. Zucht..
Resultaat:
Oplossing in een 'How to' beschreven, hier te lezen.
Natuurlijk win ik altijd dus ook dat is goed gekomen maar het heeft me dik een half uur gekost dit weer goed te krijgen.
Goed, het was al laat maar besloot toch nog even het Air/fuel metertje te installeren. ECU los gehaald, stekkers eruit, volgens de 'pin-out' op de website van dodo-upgrades de O2 sensor gevonden en gepakt (witte kabel, derde gat in de rechts onder, rechter stekker). Netjes krimpkousje gebruikt en ingetapet.
Gezien het een narrowband sensor is (mijn lambda heeft maar één draadje) slaat het tellertje per seconde als een gek uit van links naar rechts. Onder vollast blijft het boeltje op 'rijk' staan, en tijdens afremmen op de motor op 'arm' staan, wat goed is.
Het is een goedkoop metertje maar ik moet een indicatie hebben dat het boeltje na de IM swap niet 'arm' gaat lopen.
Benodigde zaken zijn hier te zien:
Draadjes in verschillende kleuren (altijd handig om op voorraad te hebben liggen. In dit geval gebruikte ik de witte zoals de kleur van de O2 draad. Zo om verwarring te voorkomen.)
Striptang of Stanley mes
Krimpkousjes (in mijn geval heb ik doorzichtige. Zo kan je bij twijfel zien of er wat fout is op het gesoldeerde punt.)
Aansteker
Soldeer pen
Tin
iPhone (om in contact te staan met je vrienden aangezien je geen sociaal leven geniet omdat je op een zaterdag avond kansloos in je uppie in de schuur bezig bent aan iets, dat menig mens zal classificeren als, saai :lol: )
Foto's hebben geen uitleg nodig. Heb er ook niet veel genomen.
Even een vraag.
Vinden jullie de DC2 velgen mooier:
Of de EK9 velgen mooier onder de EJ9?
(Of de TE37's :lol:, slechte foto)
(*edit: Link geplaatst voor dolgedraaide bout)
Aangezien de groeven in één van de schijven van mijn 5 lug me niet aan stond besloten ze te laten afdraaien en gelijk te upgraden naar mooie blokjes. Uiteraard thanks to Maskertje.
Typisch dat in de klauw waar de schijf met groeven zat hoekietoekie blokken zaten. Althans, ik heb er nog nooit van gehoord, Akebono.
Rest van de blokken waren netjes Nissin.
Nog even twee foto's die ik wilde delen:
Het ging best voorspoedig tot vlak voor ik klaar was. Als ik klaar ben trek ik alle bouten nog een keer na om zeker van te zijn dat ik niks overgeslagen heb. Tijdens de eerste keer voelde ik de bout van het beugeltje dat de handremkabel vast houdt al doldraaien. Besloten de gok te nemen en hem te laten zitten. Toen de auto op de grond stond (rond de klok van 02:00) jankte ik de handrem erop en je raadt het al de bout schoot er met een noodgang vanaf. Zucht..
Resultaat:
Oplossing in een 'How to' beschreven, hier te lezen.
Natuurlijk win ik altijd dus ook dat is goed gekomen maar het heeft me dik een half uur gekost dit weer goed te krijgen.
Goed, het was al laat maar besloot toch nog even het Air/fuel metertje te installeren. ECU los gehaald, stekkers eruit, volgens de 'pin-out' op de website van dodo-upgrades de O2 sensor gevonden en gepakt (witte kabel, derde gat in de rechts onder, rechter stekker). Netjes krimpkousje gebruikt en ingetapet.
Gezien het een narrowband sensor is (mijn lambda heeft maar één draadje) slaat het tellertje per seconde als een gek uit van links naar rechts. Onder vollast blijft het boeltje op 'rijk' staan, en tijdens afremmen op de motor op 'arm' staan, wat goed is.
Het is een goedkoop metertje maar ik moet een indicatie hebben dat het boeltje na de IM swap niet 'arm' gaat lopen.
Benodigde zaken zijn hier te zien:
Draadjes in verschillende kleuren (altijd handig om op voorraad te hebben liggen. In dit geval gebruikte ik de witte zoals de kleur van de O2 draad. Zo om verwarring te voorkomen.)
Striptang of Stanley mes
Krimpkousjes (in mijn geval heb ik doorzichtige. Zo kan je bij twijfel zien of er wat fout is op het gesoldeerde punt.)
Aansteker
Soldeer pen
Tin
iPhone (om in contact te staan met je vrienden aangezien je geen sociaal leven geniet omdat je op een zaterdag avond kansloos in je uppie in de schuur bezig bent aan iets, dat menig mens zal classificeren als, saai :lol: )
Foto's hebben geen uitleg nodig. Heb er ook niet veel genomen.
Even een vraag.
Vinden jullie de DC2 velgen mooier:
Of de EK9 velgen mooier onder de EJ9?
(Of de TE37's :lol:, slechte foto)
(*edit: Link geplaatst voor dolgedraaide bout)