Mr. X... De daily

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

hoe zeker ben je ervan dat het OEm ek9 veren zijn?

Want wat ik me kan herinneren is dat ek9 veren progressief zijn en dat is duidelijk te zien aan de windingen die de veer maakt.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

:shock: zeker 4x4 off road ek9 veren. :lol: :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

mr. X wrote:Op mijn voorste EJ9 dempers staat: 51602-S04-J610-M1 en op de EK9 dempers staat: 51602-S03-J610-M1. Heb ik dan wel EK9 dempers op dit moment?


Dat vroeg ik nog, niet zeker of mensen het gelezen hebben.

Ik ben er niet zeker van, ik ben er wel zeker van dat ik betaald heb voor EK9 veren!

Niemand die de nummers even voor me na kan trekken of me er duidelijkheid over kan geven?
Anders ga ik even boos worden op iemand uit het hoge noorden. Zeker aangezien ik dan weer dat hele eind kan rijden, of ze op kan sturen, wat allemaal tijd en geld kost..
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Sow wat een offroad monster! zelfs de oem ej9 veren komen heel wat lager uit :P
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Je mag de wielen wel eens wassen.... :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nog geen week geleden met de hand gepoetst! Niet te doen met dit weer, als ik ze nu was hoef ik er maar op en neer mee naar school te rijden (20 km max) en ze zijn even vies weer.
Ik wacht even tot het iets beter weer wordt.

Het ligt niet aan de veren, het ligt aan de dempers. Van de EJ9 waren ze versleten, dat kan niet anders want die kon je met je gewicht in duwen. Dat hoort niet lijkt me. Aangezien ik gelezen heb dat de EK9 veren slap(per) zijn zou je die dan ook in moeten kunnen duwen. Snappie?

Ben nu al twee uur bezig een EPC op mijn computer te krijgen maar ik snap er de ballen van. Het lukt me maar niet dat programma te krijgen.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Je daily zit er heel erg gaaf uit !


mr. X wrote:Ben nu al twee uur bezig een EPC op mijn computer te krijgen maar ik snap er de ballen van. Het lukt me maar niet dat programma te krijgen.


Dat probleem had ik van de week ook... ik wil 1 partnummer weten...
Kan jij wat opzoeken als je het aan de praat hebt ?
'98 JDM Integra Type-R
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Thanks, maar hij moet echt nog omlaag :wink:.

Uiteraard ben ik dan niet de beroerdste. Zal je wel een berichtje sturen zodra het werkt.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

De zuigerstang van de schokdemper is misschien een stuk langer, dus gaat de auto ook hoger op zn poten staan.
Waarschijnlijk zijn de veren wel van een EK9 alleen de (langere) schokdempers niet van een EK9.
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

Stoelen er al in?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Yep! Mijn dank is groot. In tegenstelling tot de 'EK9' veren past dit perfect :wink:.

Foto's heb ik nog niet maar het zit zo lekker. Instappen is niet makkelijker geworden maar je heb veel meer houvast in bochten.
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

Die houvast was wel nodig op dat weggetje met verdekt-opgestelde drempels in de sneeuw :D ijsbaan :lol:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nou inderdaad zeg maar toen zaten ze er nog niet in :lol:. Je zag ze ook bijna niet! Wilde eigenlijk omdraaien maar kwam erachter dat het een éénrichtingsweg was. Ik zeg het niet snel maar daar was het écht glad.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Heej,

Ziet er goed uit :wink: alleen vind ik persoonlijk de metertjes in de raam lijst niet mooi (ofja de meters wel maar de plaats niet)

Verder ziet er netjes en verzorgt uit :D

Ga zo door :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Jdm_Whore
Posts: 44
Joined: Thu Jan 07, 2010 11:19 am

Post by Jdm_Whore »

Zeer mooi allemaal dit!

Super dat je toch zoveel moeite steekt in "maar" een daily :!: En ook nog eens elke stap mooi uitlegt :!:

Ik weet even niet meer of ik het op cch al gevraagd had.. Maar geen interesse in een setje oem honda dempers/veren die 35.5mm lager liggen dan oem ej9 schokdemper/veren?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dankje :-)
Op CCH heb ik dit allemaal niet staan dus waarschijnlijk niet.

Ik heb op mijn EJ9 dempers blijkbaar al verlagingsveren waardoor ze niet zo hoog op de poten staat. Daarnaast ligt er een échte EK9 set op me te wachten die progressieve veren heeft. Dat wil ik (met alle respect) niet verpesten met 'normale' veren. Als het goed is komt de auto dan precies zo hoog te staan als ik ze wil hebben. Vind het namelijk helemaal niet mooi (of praktisch) om met de auto over de grond te slepen bij elke drempel.


Tiende update in de eerste post geplaatst!
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Mooie update!! DC2 stoelen staan ook erg goed.

Je zegt in je updatepost dat je nooit geen rugklachten hebt met deze stoelen. Is het dan toch niet verstandiger om je oude stoelen weer terug te plaatsen :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Heh, verdomme :D

Ik ga het aanpassen :wink:.
Zal vanavond eens kijken of ik kan opmeten wat je gevraagd hebt.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Weer eens wat gedaan.

Aangezien de groeven in één van de schijven van mijn 5 lug me niet aan stond besloten ze te laten afdraaien en gelijk te upgraden naar mooie blokjes. Uiteraard thanks to Maskertje.

Image
Image

Typisch dat in de klauw waar de schijf met groeven zat hoekietoekie blokken zaten. Althans, ik heb er nog nooit van gehoord, Akebono.

Image
Rest van de blokken waren netjes Nissin.

Nog even twee foto's die ik wilde delen:
Image
Image

Het ging best voorspoedig tot vlak voor ik klaar was. Als ik klaar ben trek ik alle bouten nog een keer na om zeker van te zijn dat ik niks overgeslagen heb. Tijdens de eerste keer voelde ik de bout van het beugeltje dat de handremkabel vast houdt al doldraaien. Besloten de gok te nemen en hem te laten zitten. Toen de auto op de grond stond (rond de klok van 02:00) jankte ik de handrem erop en je raadt het al de bout schoot er met een noodgang vanaf. Zucht..

Resultaat:
Image

Oplossing in een 'How to' beschreven, hier te lezen.
Natuurlijk win ik altijd dus ook dat is goed gekomen maar het heeft me dik een half uur gekost dit weer goed te krijgen.

Goed, het was al laat maar besloot toch nog even het Air/fuel metertje te installeren. ECU los gehaald, stekkers eruit, volgens de 'pin-out' op de website van dodo-upgrades de O2 sensor gevonden en gepakt (witte kabel, derde gat in de rechts onder, rechter stekker). Netjes krimpkousje gebruikt en ingetapet.
Gezien het een narrowband sensor is (mijn lambda heeft maar één draadje) slaat het tellertje per seconde als een gek uit van links naar rechts. Onder vollast blijft het boeltje op 'rijk' staan, en tijdens afremmen op de motor op 'arm' staan, wat goed is.
Het is een goedkoop metertje maar ik moet een indicatie hebben dat het boeltje na de IM swap niet 'arm' gaat lopen.

Image

Benodigde zaken zijn hier te zien:
Draadjes in verschillende kleuren (altijd handig om op voorraad te hebben liggen. In dit geval gebruikte ik de witte zoals de kleur van de O2 draad. Zo om verwarring te voorkomen.)
Striptang of Stanley mes
Krimpkousjes (in mijn geval heb ik doorzichtige. Zo kan je bij twijfel zien of er wat fout is op het gesoldeerde punt.)
Aansteker
Soldeer pen
Tin
iPhone (om in contact te staan met je vrienden aangezien je geen sociaal leven geniet omdat je op een zaterdag avond kansloos in je uppie in de schuur bezig bent aan iets, dat menig mens zal classificeren als, saai :lol: )
Foto's hebben geen uitleg nodig. Heb er ook niet veel genomen.

Image
Image
Image
Image

Even een vraag.
Vinden jullie de DC2 velgen mooier:
Image
Of de EK9 velgen mooier onder de EJ9?
Image
(Of de TE37's :lol:, slechte foto)
Image

(*edit: Link geplaatst voor dolgedraaide bout)
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

ek9 ftw!
Locked