|Remschijven afdraaien

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
LCR

|Remschijven afdraaien

Post by LCR »

Hoi mensen,
Is het wel raadzaam om een remschijf te laten afdraaien?
Heb nl een Mugen brakedisc gekocht,maar op een of andere manier pas ie niet. Er staat aan de binnenkant van de disc een verhogiing van 1 mm in de weg waardoor het niet helemaal op de naaf past. Zo ja,waar kan ik een goede werkplaats vinden. Heb wel een paar gevonden maar geen ervaring mee. Mss, heel mss dat iemand het weet.

Mugen
http://i139.photobucket.com/albums/q286 ... 009036.jpg
OEM
http://i139.photobucket.com/albums/q286 ... 009037.jpg
Keung

Post by Keung »

Remschijven afdraaien is alleen raadzaam op het remmend oppervlakte.

Voor de passing op de naaf lijkt het mij niet verstandig om het af te draaien, voor hetzelfde geldt is de bewuste 1 mm nodig voor versterking van de remschijf.

Van de nauwkeurigheid van Mugen zullen de schijven voor een andere model zijn met een vergelijkbare onderstel.
LCR

Post by LCR »

Keung wrote:Remschijven afdraaien is alleen raadzaam op het remmend oppervlakte.

Van de nauwkeurigheid van Mugen zullen de schijven voor een andere model zijn met een vergelijkbare onderstel.

Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven. In HK werken men rush rush...fouten zijn zo gemaakt.Toen ik in HK was en opbelde was degene al in een rush rush stemming :evil: Jammer dat ik geen krachttermen ken in het kantonees :roll: Ga hem toch doen, dat afdraaien. Verkopen lijkt me geen zin en als souvernir heb ik geen plek...
slydawg

Post by slydawg »

LCR wrote:
Keung wrote:Remschijven afdraaien is alleen raadzaam op het remmend oppervlakte.
Voor de passing op de naaf lijkt het mij niet verstandig om het af te draaien, voor hetzelfde geldt is de bewuste 1 mm nodig voor versterking van de remschijf.

Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven. In HK werken men rush rush...fouten zijn zo gemaakt.Toen ik in HK was en opbelde was degene al in een rush rush stemming :evil: Jammer dat ik geen krachttermen ken in het kantonees :roll: Ga hem toch doen, dat afdraaien. Verkopen lijkt me geen zin en als souvernir heb ik geen plek...

Vind toch een beetje jammer dat je ondanks een goed onderbouwd advies toch besluit af te draaien, het gaat niet alleen om jouw veiligheid maar ook de mensen om je heen :idea:
Jo&

Post by Jo& »

Lijkt me ook niet verstandig, dat afdraaien!
Voodoo

Post by Voodoo »

LCR wrote:

Is het wel Mugen of is het weer een ripp-off? Of heb je gewoon een verkeerde meegenomen ipv. een CL1?
LCR

Post by LCR »

Voodoo wrote:
LCR wrote:

Is het wel Mugen of is het weer een ripp-off? Of heb je gewoon een verkeerde meegenomen ipv. een CL1?

Ik heb nachtenlang en maandenlang rondgeneust op het engelse forum
Alles klopt of MOET kloppen!Zelfs op het bonnetje stond CL1 :evil:
Alleen heb ik het niet zelf opgehaald bij SuperGT in HK.
Ik was die dag lekker naar Ocean Park met de kidz.Is zeker een Mugen,alles op dat ene randje na zoals op de foto te zien is,pas!.
Heb een ex-collega gevraagd en die zei gezien de plek en hoeveelheid moet het wel kunnen. Alleen moet ie goed afgedraaid worden ivm mogelijke trillingen met scheuren als gevolg. Mocht het niet goed zijn, pleur ik hem alsnog de deur uit.

P.S. Collega weet verdomd veel over materialen :worshippy: .
Hij was eindverantwoordelijke voor materialen z.a schroefjes,draadjes,buizen,etc,etc, die bestemd waren voor de meeste ESA satelieten.Die MOETEN gewoon 10000% ok zijn. Eenmaal als de sateliet gelanceerd wordt, mag er niks fout gaan, anders is alles letterlijk naar de maan.... :lol:
Jo&

Post by Jo& »

Misschien is het handig als je even een foto post, misschien kan iemand hier zien wat er mee is oid.
LCR

Post by LCR »

Jo& wrote:Misschien is het handig als je even een foto post, misschien kan iemand hier zien wat er mee is oid.

Heb ik geen foto's gepost? :roll:
frederik

Post by frederik »

het randje dat ik zie op de foto's lijkt me toch ook een redelijke versterking van de schijf. ik zou eraf blijven.
eventueel verder verkopen aan iemand die er wel wat mee is, en voor jezelf een passende set kopen :wink:
roblom

Post by roblom »

Lijkt mij gewoon een passingsrand. Raar dat hij er zit maar denk niet dat die veel bijdraagt aan de sterkte en dus kan hij volgens mij wel verwijdert worden. Maar zou me eerder af gaan vragen waarom hij er zit voordat ik hem weghaal. Want als de schijf voor deze auto zou zijn dan zou hij moeten passen.
Keung

Post by Keung »

Volgens de Mugen website heeft de CL1 Torneo/ Accord Euro-R remschijf het volgende onderdeelnummer:

- 45250-XK1 -K0S0

Ook al kan er op de factuur heel mooi CL1 staan, met een onderdeelnummer kan het niet fout gaan.
Tenzij er verkeerde onderdelen in de doos zit, maar dat verwacht ik niet van Mugen.
LCR

Post by LCR »

Keung wrote:Volgens de Mugen website heeft de CL1 Torneo/ Accord Euro-R remschijf het volgende onderdeelnummer:

- 45250-XK1 -K0S0

Ook al kan er op de factuur heel mooi CL1 staan, met een onderdeelnummer kan het niet fout gaan.
Tenzij er verkeerde onderdelen in de doos zit, maar dat verwacht ik niet van Mugen.

Foutje bij SuperGT!!
Er zaten verkeerde rotors in de doos :evil:
Op de bon stond alles zoals ik had uitgeprint na lang zoeken op het engelse forum. Omdat alles klopte heb ik de bon maar 'ergens' gedumpt.
Op de remschijf staat XKB ipv XK1 :schieten:
Jo&

Post by Jo& »

LCR wrote:
Keung wrote:Volgens de Mugen website heeft de CL1 Torneo/ Accord Euro-R remschijf het volgende onderdeelnummer:

- 45250-XK1 -K0S0

Foutje bij SuperGT!!
Er zaten verkeerde rotors in de doos :evil:
Op de bon stond alles zoals ik had uitgeprint na lang zoeken op het engelse forum. Omdat alles klopte heb ik de bon maar 'ergens' gedumpt.
Op de remschijf staat XKB ipv XK1 :schieten:

En nu? Opsturen en nieuwe retour? Of vertrouw je ze niet?
vtecmoon

Post by vtecmoon »

verloren zaak met SuperGT. Die gasten zijn idd niet zo netjes (mijn persoonlijke ervaring)...ze hebben het veeeeel te druk met de lokale (Azie) markt.
LCR

Post by LCR »

vtecmoon wrote:verloren zaak met SuperGT. Die gasten zijn idd niet zo netjes (mijn persoonlijke ervaring)...ze hebben het veeeeel te druk met de lokale (Azie) markt.

Niet alleen SuperGT. Same bij Crazy vorige keer.... :evil:
Mss ligt het aan de CH1 :wink:
Ik ben benieuwd als ik mijn spruitstuk ala Frans Katana erop doet.
Hoop dat dat WEL goed is....
Keung

Post by Keung »

Aan het onderstel van de CH1 ligt het niet aan, ook niet aan de CL1.

De XKB remschijven zijn voor een CL7 en CL9 onderstel, wellicht dat je bij eventuele verkoop dat bij kan vermelden.

meer info:
http://www.nengun.com/mugen/brake-rotors

http://item.rakuten.co.jp/carparts2/10001337/
vtecmoon

Post by vtecmoon »

en laat ik nou net de CL9 hebben...wil hem best overnemen als je een goede prijs hebt en dat dit idd voor de CL9 is bestemt.
Maskertje

Post by Maskertje »

vtecmoon wrote:en laat ik nou net de CL9 hebben...wil hem best overnemen als je een goede prijs hebt en dat dit idd voor de CL9 is bestemt.

ik zeg DOEN :D
LCR

Post by LCR »

vtecmoon wrote:en laat ik nou net de CL9 hebben...wil hem best overnemen als je een goede prijs hebt en dat dit idd voor de CL9 is bestemt.

Helaas is hij vandaag pasklaar gemaakt. Hij pas nu niet meer op de CL7 denk ik :lol:
Had het best willen verkopen zonder enige winst 8)
Enige dat in de weg stond was dat ene randje van 1.4 mm om heel precies te zijn...De binnendiameter is ook wat afgedraaid,maar was nvt.
Degene die het voor me deed had echt zijn tijd genomen ervoor! :clap Duurde zo'n 2 uurtjes voor 2 x 1.4mm
Locked