|Remschijven afdraaien
|Remschijven afdraaien
Hoi mensen,
Is het wel raadzaam om een remschijf te laten afdraaien?
Heb nl een Mugen brakedisc gekocht,maar op een of andere manier pas ie niet. Er staat aan de binnenkant van de disc een verhogiing van 1 mm in de weg waardoor het niet helemaal op de naaf past. Zo ja,waar kan ik een goede werkplaats vinden. Heb wel een paar gevonden maar geen ervaring mee. Mss, heel mss dat iemand het weet.
Mugen
http://i139.photobucket.com/albums/q286 ... 009036.jpg
OEM
http://i139.photobucket.com/albums/q286 ... 009037.jpg
Is het wel raadzaam om een remschijf te laten afdraaien?
Heb nl een Mugen brakedisc gekocht,maar op een of andere manier pas ie niet. Er staat aan de binnenkant van de disc een verhogiing van 1 mm in de weg waardoor het niet helemaal op de naaf past. Zo ja,waar kan ik een goede werkplaats vinden. Heb wel een paar gevonden maar geen ervaring mee. Mss, heel mss dat iemand het weet.
Mugen
http://i139.photobucket.com/albums/q286 ... 009036.jpg
OEM
http://i139.photobucket.com/albums/q286 ... 009037.jpg
Remschijven afdraaien is alleen raadzaam op het remmend oppervlakte.
Voor de passing op de naaf lijkt het mij niet verstandig om het af te draaien, voor hetzelfde geldt is de bewuste 1 mm nodig voor versterking van de remschijf.
Van de nauwkeurigheid van Mugen zullen de schijven voor een andere model zijn met een vergelijkbare onderstel.
Voor de passing op de naaf lijkt het mij niet verstandig om het af te draaien, voor hetzelfde geldt is de bewuste 1 mm nodig voor versterking van de remschijf.
Van de nauwkeurigheid van Mugen zullen de schijven voor een andere model zijn met een vergelijkbare onderstel.
Keung wrote:Remschijven afdraaien is alleen raadzaam op het remmend oppervlakte.
Van de nauwkeurigheid van Mugen zullen de schijven voor een andere model zijn met een vergelijkbare onderstel.
Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven. In HK werken men rush rush...fouten zijn zo gemaakt.Toen ik in HK was en opbelde was degene al in een rush rush stemming :evil: Jammer dat ik geen krachttermen ken in het kantonees :roll: Ga hem toch doen, dat afdraaien. Verkopen lijkt me geen zin en als souvernir heb ik geen plek...
LCR wrote:Keung wrote:Remschijven afdraaien is alleen raadzaam op het remmend oppervlakte.
Voor de passing op de naaf lijkt het mij niet verstandig om het af te draaien, voor hetzelfde geldt is de bewuste 1 mm nodig voor versterking van de remschijf.
Van de nauwkeurigheid van Mugen zullen de schijven voor een andere model zijn met een vergelijkbare onderstel.
Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven. In HK werken men rush rush...fouten zijn zo gemaakt.Toen ik in HK was en opbelde was degene al in een rush rush stemming :evil: Jammer dat ik geen krachttermen ken in het kantonees :roll: Ga hem toch doen, dat afdraaien. Verkopen lijkt me geen zin en als souvernir heb ik geen plek...
Vind toch een beetje jammer dat je ondanks een goed onderbouwd advies toch besluit af te draaien, het gaat niet alleen om jouw veiligheid maar ook de mensen om je heen :idea:
LCR wrote:Keung wrote:Remschijven afdraaien is alleen raadzaam op het remmend oppervlakte.
Van de nauwkeurigheid van Mugen zullen de schijven voor een andere model zijn met een vergelijkbare onderstel.
Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven. In HK werken men rush rush...fouten zijn zo gemaakt.Toen ik in HK was en opbelde was degene al in een rush rush stemming :evil: Jammer dat ik geen krachttermen ken in het kantonees :roll: Ga hem toch doen, dat afdraaien. Verkopen lijkt me geen zin en als souvernir heb ik geen plek...
Is het wel Mugen of is het weer een ripp-off? Of heb je gewoon een verkeerde meegenomen ipv. een CL1?
Voodoo wrote:LCR wrote:Keung wrote:Remschijven afdraaien is alleen raadzaam op het remmend oppervlakte.
Van de nauwkeurigheid van Mugen zullen de schijven voor een andere model zijn met een vergelijkbare onderstel.
Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven. In HK werken men rush rush...fouten zijn zo gemaakt.Toen ik in HK was en opbelde was degene al in een rush rush stemming :evil: Jammer dat ik geen krachttermen ken in het kantonees :roll: Ga hem toch doen, dat afdraaien. Verkopen lijkt me geen zin en als souvernir heb ik geen plek...
Is het wel Mugen of is het weer een ripp-off? Of heb je gewoon een verkeerde meegenomen ipv. een CL1?
Ik heb nachtenlang en maandenlang rondgeneust op het engelse forum
Alles klopt of MOET kloppen!Zelfs op het bonnetje stond CL1 :evil:
Alleen heb ik het niet zelf opgehaald bij SuperGT in HK.
Ik was die dag lekker naar Ocean Park met de kidz.Is zeker een Mugen,alles op dat ene randje na zoals op de foto te zien is,pas!.
Heb een ex-collega gevraagd en die zei gezien de plek en hoeveelheid moet het wel kunnen. Alleen moet ie goed afgedraaid worden ivm mogelijke trillingen met scheuren als gevolg. Mocht het niet goed zijn, pleur ik hem alsnog de deur uit.
P.S. Collega weet verdomd veel over materialen :worshippy: .
Hij was eindverantwoordelijke voor materialen z.a schroefjes,draadjes,buizen,etc,etc, die bestemd waren voor de meeste ESA satelieten.Die MOETEN gewoon 10000% ok zijn. Eenmaal als de sateliet gelanceerd wordt, mag er niks fout gaan, anders is alles letterlijk naar de maan.... :lol:
Lijkt mij gewoon een passingsrand. Raar dat hij er zit maar denk niet dat die veel bijdraagt aan de sterkte en dus kan hij volgens mij wel verwijdert worden. Maar zou me eerder af gaan vragen waarom hij er zit voordat ik hem weghaal. Want als de schijf voor deze auto zou zijn dan zou hij moeten passen.
Volgens de Mugen website heeft de CL1 Torneo/ Accord Euro-R remschijf het volgende onderdeelnummer:
- 45250-XK1 -K0S0
Ook al kan er op de factuur heel mooi CL1 staan, met een onderdeelnummer kan het niet fout gaan.
Tenzij er verkeerde onderdelen in de doos zit, maar dat verwacht ik niet van Mugen.
- 45250-XK1 -K0S0
Ook al kan er op de factuur heel mooi CL1 staan, met een onderdeelnummer kan het niet fout gaan.
Tenzij er verkeerde onderdelen in de doos zit, maar dat verwacht ik niet van Mugen.
Keung wrote:Volgens de Mugen website heeft de CL1 Torneo/ Accord Euro-R remschijf het volgende onderdeelnummer:
- 45250-XK1 -K0S0
Ook al kan er op de factuur heel mooi CL1 staan, met een onderdeelnummer kan het niet fout gaan.
Tenzij er verkeerde onderdelen in de doos zit, maar dat verwacht ik niet van Mugen.
Foutje bij SuperGT!!
Er zaten verkeerde rotors in de doos :evil:
Op de bon stond alles zoals ik had uitgeprint na lang zoeken op het engelse forum. Omdat alles klopte heb ik de bon maar 'ergens' gedumpt.
Op de remschijf staat XKB ipv XK1 :schieten:
LCR wrote:Keung wrote:Volgens de Mugen website heeft de CL1 Torneo/ Accord Euro-R remschijf het volgende onderdeelnummer:
- 45250-XK1 -K0S0
Ook al kan er op de factuur heel mooi CL1 staan, met een onderdeelnummer kan het niet fout gaan.
Tenzij er verkeerde onderdelen in de doos zit, maar dat verwacht ik niet van Mugen.
Foutje bij SuperGT!!
Er zaten verkeerde rotors in de doos :evil:
Op de bon stond alles zoals ik had uitgeprint na lang zoeken op het engelse forum. Omdat alles klopte heb ik de bon maar 'ergens' gedumpt.
Op de remschijf staat XKB ipv XK1 :schieten:
En nu? Opsturen en nieuwe retour? Of vertrouw je ze niet?
vtecmoon wrote:verloren zaak met SuperGT. Die gasten zijn idd niet zo netjes (mijn persoonlijke ervaring)...ze hebben het veeeeel te druk met de lokale (Azie) markt.
Niet alleen SuperGT. Same bij Crazy vorige keer.... :evil:
Mss ligt het aan de CH1 :wink:
Ik ben benieuwd als ik mijn spruitstuk ala Frans Katana erop doet.
Hoop dat dat WEL goed is....
Aan het onderstel van de CH1 ligt het niet aan, ook niet aan de CL1.
De XKB remschijven zijn voor een CL7 en CL9 onderstel, wellicht dat je bij eventuele verkoop dat bij kan vermelden.
meer info:
http://www.nengun.com/mugen/brake-rotors
http://item.rakuten.co.jp/carparts2/10001337/
De XKB remschijven zijn voor een CL7 en CL9 onderstel, wellicht dat je bij eventuele verkoop dat bij kan vermelden.
meer info:
http://www.nengun.com/mugen/brake-rotors
http://item.rakuten.co.jp/carparts2/10001337/
vtecmoon wrote:en laat ik nou net de CL9 hebben...wil hem best overnemen als je een goede prijs hebt en dat dit idd voor de CL9 is bestemt.
Helaas is hij vandaag pasklaar gemaakt. Hij pas nu niet meer op de CL7 denk ik :lol:
Had het best willen verkopen zonder enige winst 8)
Enige dat in de weg stond was dat ene randje van 1.4 mm om heel precies te zijn...De binnendiameter is ook wat afgedraaid,maar was nvt.
Degene die het voor me deed had echt zijn tijd genomen ervoor! :clap Duurde zo'n 2 uurtjes voor 2 x 1.4mm