Onderstuur op de FN2 verminderen
Gaskleppie wrote:Afslanken aan de voorkant wellicht?
fatsoenlijke achteras monteren is een betere optie. Die is nu zo dood als een pier en dat geeft onderstuur.
Is dat een serieuze optie? Is er een andere achteras voor de FN2 die beter is? en moet dan niet de hele ophanging ook vervangen worden? (en durf het bijna niet te vragen, maar is dat ook nog betaalbaar? (wil eignelijk niet meer dan voor € 1.500,00 aan de auto versleutelen en dan wil ik graag iets wat echt de rij-eigenschappen verbeterd zeg maar.
Deus Ex Machina!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Nou, ik ben er een beetje uit... (nadat ik hoorde hoeveel ik terug kreeg van de belastingdienst 8) )
Na wat onderzoek en eens voor mezelf goed nagaan waar ik nou het meeste "last" van heb, heb ik het volgende besloten:
Zodra mijn koppeling aan vervanging toe is ga ik de volgende aanpassingen doen:
1. LSD
2. Lichter vliegwiel
3. Lichtere koppelingsplaten
(4. misschien lichtere 17" velgen als de banden op zijn)
Ik weet nog niet precies wel merk (en type) maar in eerste instantie lijken me de TODA vliegwiel en koppelingsplaten wel wat. Voor de LSD wordt het denk ik een "helical" diff. van Quaife of de OEM van de EP3(?) Suggesties zijn altijd welkom uiteraard.
Ik zit nu op bijna 32.000 km en weet niet hoelang de koppeling van de FN2 meegaat, die van mijn CRX type-1 waren met 30.000 meestal op. De platen zelf niet, maar die veertjes begonnen dan te rammelen. Maar ik neem aan dat ze ruim 20 jaar later wat betere koppelingen hebben gemaakt.
... Dus nog even wachten tot de koppeling aan vervanging toe is ... ik houd jullie op de hoogte!
Na wat onderzoek en eens voor mezelf goed nagaan waar ik nou het meeste "last" van heb, heb ik het volgende besloten:
Zodra mijn koppeling aan vervanging toe is ga ik de volgende aanpassingen doen:
1. LSD
2. Lichter vliegwiel
3. Lichtere koppelingsplaten
(4. misschien lichtere 17" velgen als de banden op zijn)
Ik weet nog niet precies wel merk (en type) maar in eerste instantie lijken me de TODA vliegwiel en koppelingsplaten wel wat. Voor de LSD wordt het denk ik een "helical" diff. van Quaife of de OEM van de EP3(?) Suggesties zijn altijd welkom uiteraard.
Ik zit nu op bijna 32.000 km en weet niet hoelang de koppeling van de FN2 meegaat, die van mijn CRX type-1 waren met 30.000 meestal op. De platen zelf niet, maar die veertjes begonnen dan te rammelen. Maar ik neem aan dat ze ruim 20 jaar later wat betere koppelingen hebben gemaakt.
... Dus nog even wachten tot de koppeling aan vervanging toe is ... ik houd jullie op de hoogte!
Deus Ex Machina!
LSD is goed, ook de oem van de dc5/jdmep3.
Toda vliegwiel is ook goed.
Maar tenzij je van plan bent je vermogen omhoog te brengen is een standaard koppeling ruim voldoende.
Mijn koppeling heb ik vervangen bij 55000km en die kon zeker nog een 25000km mee, heb ook trackdays ermee gedaan.
Levensduur koppeling is afhankelijk van wie em bedient.
Toda vliegwiel is ook goed.
Maar tenzij je van plan bent je vermogen omhoog te brengen is een standaard koppeling ruim voldoende.
Mijn koppeling heb ik vervangen bij 55000km en die kon zeker nog een 25000km mee, heb ook trackdays ermee gedaan.
Levensduur koppeling is afhankelijk van wie em bedient.
Unicorn:
Het standaard vliegwiel van de FN2 is van chroommolybdeen staal en weegt 4.8 kg. Een lichter vliegwiel is beslist niet nodig.
Hetzelfde geldt voor de koppeling, in standaard uitvoering voldoet deze voor sportief gebruik. Mocht hij versleten zijn is vervanging door een OEM exemplaar het goedkoopst.
Ik weet niet of dit bekend is, maar er zit een stelmechaniek onder het koppelingspedaal om de uitgaande slag af te stellen. Ik heb het koppelingspedaal zo afgesteld dat hij wat lager is komen te staan. Zo valt er wat sneller te ontkoppelen.
Het standaard vliegwiel van de FN2 is van chroommolybdeen staal en weegt 4.8 kg. Een lichter vliegwiel is beslist niet nodig.
Hetzelfde geldt voor de koppeling, in standaard uitvoering voldoet deze voor sportief gebruik. Mocht hij versleten zijn is vervanging door een OEM exemplaar het goedkoopst.
Ik weet niet of dit bekend is, maar er zit een stelmechaniek onder het koppelingspedaal om de uitgaande slag af te stellen. Ik heb het koppelingspedaal zo afgesteld dat hij wat lager is komen te staan. Zo valt er wat sneller te ontkoppelen.