Het polijsten is het geheim van de smid
Vroeger deed ik wel eens koplampen of wat dan ook voor 2 tientjes. Tegenwoordig nauwelijks meer.
Een d16z6 of d16y8 inlaatspruitstuk past bijna 1op1 op de d14.
Injectoren van je d14 behouden en op de fuelrail van de d16 monteren. Gasklephuis van de d14 behouden en overzetten. Alleen wel dat trek-dingetje bij je gasklephuis overzetten naar je d14.
Vacuumleidingen en koelwaterslangen hier en daar omleiden en met elkaar verbinden is het enige waar je uit moet 'puzzelen'.
Links een d16z6 en rechts de d14 inlaatspruitstuk.
Zie de grotere runners en grotere plenum van de d16z6. Meer airflow en grotere reserves wat betreft lucht.
Afgelopen week gedaan van foto 1 naar foto 2
foto 1:downflow d14 im
foto 2:sideflow d16z6 im
Dus hij gaat er zeker sneller van, en met het verbruik moet het eigenlijk gelijk liggen. Moet nog ff rustig bekijken wat het wordt.