Civic 1.4 I
Civic 1.4 I
Gisteren wezen kijken voor een auto voor Michelle (mijn vriendin dus) en hebben besloten hem te kopen.
Het gaat om een groen metallic Civic 1.4i uit 1996 met 138d km op de teller. Zag er erg goed uit en ze vond hem ook lekker rijden dus hoefde we niet lang na te denken.
Mijn vraag is nu dat me vaag iets bijstaat van een civic die fabrieks af 'terug getuned' was om hem zo financieel (verzekeringstechnisch)aantrekkelijker te maken. Hierbij was het dus een kwestie van de in of uitlaat (weet ff niet meer welke) pakking vervangen voor eentje met een grotere doorlaat en je had meer vermogen. Nou weet ik dus niet meer welk type dat nou was. Misschien dat iemand hier dat weet?
Het gaat om een groen metallic Civic 1.4i uit 1996 met 138d km op de teller. Zag er erg goed uit en ze vond hem ook lekker rijden dus hoefde we niet lang na te denken.
Mijn vraag is nu dat me vaag iets bijstaat van een civic die fabrieks af 'terug getuned' was om hem zo financieel (verzekeringstechnisch)aantrekkelijker te maken. Hierbij was het dus een kwestie van de in of uitlaat (weet ff niet meer welke) pakking vervangen voor eentje met een grotere doorlaat en je had meer vermogen. Nou weet ik dus niet meer welk type dat nou was. Misschien dat iemand hier dat weet?
Re: Civic 1.4 I
roblom wrote:Gisteren wezen kijken voor een auto voor Michelle (mijn vriendin dus) en hebben besloten hem te kopen.
Ik zit met dezelfde vraag , Helga rijdt ook sinds kort met een Civic sedan 1.4I S van 1997 , motorcode D14A4 ,ook hier weet ik niet van of het een 75PK of 90PK motor gaat......
En ik hoorde dat het de inlaatpakking was tussen je blok en inlaat manifold , of is het wel de pakking van je gasklephuis en inlaat manifold :roll:
Re: Civic 1.4 I
wilco wrote:roblom wrote:Gisteren wezen kijken voor een auto voor Michelle (mijn vriendin dus) en hebben besloten hem te kopen.
Ik zit met dezelfde vraag , Helga rijdt ook sinds kort met een Civic sedan 1.4I S van 1997 , motorcode D14A4 ,ook hier weet ik niet van of het een 75PK of 90PK motor gaat......
En ik hoorde dat het de inlaatpakking was tussen je blok en inlaat manifold , of is het wel de pakking van je gasklephuis en inlaat manifold :roll:
De I S heeft 90pk de I 75 de S staat voor sport.
Joanne wrote:Kijk ff op je kentekenpapieren of ga naar de RDW site en tik je kenteken in :wink: weet je het meteen.
Bij het opvragen van het kenteken op de RDW site zegt hij idd dat het een 1.4i is maar offertes opvragen bij diverse verzekeringsmaatschapijen geeft dat het een 1.4i S is.
Nou vertrouw ik verzekeringsmaatschapijen bij voorhand niet (dit geeft waarschijnlijk ook al weer aan waarom) dus denk dat de RDW gelijk heeft. en het dus een 1.4i is.
Maar even afwachten tot ze hem heeft, we gaan hem zaterdag overschrijven en de financieen regelen.
Ze rijd er inmiddels in rond en is er erg tevreden mee. Pakking zal ik eerdaags ook bestellen.
Weet iemand trouwens of er standaard kunststof koplampen in zitten? heb het idee dat ze niet origineel zijn aangezien ze volgens mij gewoon van glas horen te zijn.
Even een fototje voor het idee (foto uit de advertentie op MP)

Weet iemand trouwens of er standaard kunststof koplampen in zitten? heb het idee dat ze niet origineel zijn aangezien ze volgens mij gewoon van glas horen te zijn.
Even een fototje voor het idee (foto uit de advertentie op MP)