Civic 1.4 I

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Maskertje

Post by Maskertje »

roblom wrote:Haha.

ok dan hoort het zo. Vroeg het me af want in een van de twee koplampen zit soms wat vocht, en in diezelfde zit ook een soort schroei plekken.

Ja, die schroeiplekken en vocht komen voor bij OEM lampen.

Heb vele koplampen gezien omdat ik ze voorheen 'zwart maakte' van binnen. (type R style)
itr-1895

Post by itr-1895 »

schroei plekken had ik ook :-?
je kon gewoon een laagje plastic van die koplamp afhalen soms :roll:
roblom

Post by roblom »

Ja maar dat laagje is er dus al voor een gedeelte af. Vraag me af waar die schroeiplekken dan van zijn, want ze zitten ergens onderaan op het glas (plastic :D )
itr-1895

Post by itr-1895 »

ik weet ook niet of het wel een schroeiplek was.
ook heb ik wel eens gedacht dat het een dunne laag plakfolie was.
en heb dit al met verschillende middelen geprobeerd het er af te krijg maar het is nooit gelukt.
het meeste ging er nog af met de hogedruk spuit :-)
Nyther

Post by Nyther »

Mijn moeder heeft ook een 1.4 city 75 HP variant, heb vorig jaar de pakking uitgetrokken en het hele inlaatspruitstuk ( downflow ) eraf gehaalt en vervangen door een d16y7 sideflow manifold, oude injectoren en gasklep overzetten, alles aansluiten en hoppla 110-120HP! mega goedkope mod ( 100 euro max ) en ding ding rijd rap nu! hahaaa
Maskertje

Post by Maskertje »

Nyther wrote:Mijn moeder heeft ook een 1.4 city 75 HP variant, heb vorig jaar de pakking uitgetrokken en het hele inlaatspruitstuk ( downflow ) eraf gehaalt en vervangen door een d16y7 sideflow manifold, oude injectoren en gasklep overzetten, alles aansluiten en hoppla 110-120HP! mega goedkope mod ( 100 euro max ) en ding ding rijd rap nu! hahaaa

Het is een d16y8 wat je bedoelt. Y7 is ook gewoon downflow manifold.

Die folie waar jullie het over hebben, is een laklaag.

Wie handig is met polijsten, kan het makkelijk weghalen.

Voorbeeld
Image

resultaat

Image

Links niet gepolijst, rechts wel. Zie dat het laklaag ook gewoon bruin wordt van het lamplicht. Niet alleen ziet het er beter uit na het polijsten, het lichtbeeld wordt er ook gewoon beter door!

Image
Nyther

Post by Nyther »

Ja klopt kon me even niet meer zo goed herinneren wat het laatste cyfertje ook alweer was, is al meer als jaar geleden dat ik die swap heb gedaan
mr. X

Post by mr. X »

En dat is gewoon bolt on zonder gekke dingen en gezeik?
Goedkoopste pk winst ooit :twisted:
roblom

Post by roblom »

Denk dat ik idd even op zoek ga naar een D16Y8 manifold. Waar komt die uit?

Niet iemand hier er toevallig eentje liggen?
HondArd

Post by HondArd »

Nyther wrote:Mijn moeder heeft ook een 1.4 city 75 HP variant, heb vorig jaar de pakking uitgetrokken en het hele inlaatspruitstuk ( downflow ) eraf gehaalt en vervangen door een d16y7 sideflow manifold, oude injectoren en gasklep overzetten, alles aansluiten en hoppla 110-120HP! mega goedkope mod ( 100 euro max ) en ding ding rijd rap nu! hahaaa

En is het verbruik ook gelijk gebleven?

@Maskertje: dat polijsten van die lamp-units: hoe gaat dat precies in zijn werk en wat heb je ervoor nodig? Ziet er erg netjes uit allemaal, maar ben een beetje huiverig om dat zomaar lukraak te doen.
mr. X

Post by mr. X »

Dat over het polijsten zou ik ook graag weten. Één van de 2 koplamen van de EK is namelijk ook geel-isch.
roblom

Post by roblom »

Wil ook wel graag wat meer info over zowel het polijsten als over het verbruik :D
Nyther

Post by Nyther »

ektje zal wellicht 1:11 of 1:12 rijden weet niet, trap hem altijd op zijn staart als ik ermee rijd dus hij drinkt wat meer dan mischien...

je auto gaan tunen en dan zeuren om het verbruik vind ik beetje onzin :P dat kun je verwachten dan he! maar ik merk niet echt wat ervan eigenlijk....
roblom

Post by roblom »

Nyther wrote:ektje zal wellicht 1:11 of 1:12 rijden weet niet, trap hem altijd op zijn staart als ik ermee rijd dus hij drinkt wat meer dan mischien...

je auto gaan tunen en dan zeuren om het verbruik vind ik beetje onzin :P dat kun je verwachten dan he! maar ik merk niet echt wat ervan eigenlijk....

Gaat meer om de afweging om het aan te passen of niet. Mijn vriendin zal eerder kiezen voor een zuinige als voor een snelle auto, maar dat laatste vind ze ook leuk.
Maskertje

Post by Maskertje »

Het polijsten is het geheim van de smid ;)
Vroeger deed ik wel eens koplampen of wat dan ook voor 2 tientjes. Tegenwoordig nauwelijks meer.

Een d16z6 of d16y8 inlaatspruitstuk past bijna 1op1 op de d14.

Injectoren van je d14 behouden en op de fuelrail van de d16 monteren. Gasklephuis van de d14 behouden en overzetten. Alleen wel dat trek-dingetje bij je gasklephuis overzetten naar je d14.
Vacuumleidingen en koelwaterslangen hier en daar omleiden en met elkaar verbinden is het enige waar je uit moet 'puzzelen'.

Links een d16z6 en rechts de d14 inlaatspruitstuk.
Image

Image

Image

Image

Zie de grotere runners en grotere plenum van de d16z6. Meer airflow en grotere reserves wat betreft lucht.

Afgelopen week gedaan van foto 1 naar foto 2

foto 1:downflow d14 im
Image

foto 2:sideflow d16z6 im
Image

Dus hij gaat er zeker sneller van, en met het verbruik moet het eigenlijk gelijk liggen. Moet nog ff rustig bekijken wat het wordt.
Nyther

Post by Nyther »

ik merkte niet veel van verbruik, heb je wel een plaatje gemaakt en die eacv klep dinges afgedicht?

Ik werd op een bepaald punt gek van de aansluitingen waar ik niet meer van wist hoe en waar ze ook alweer moesten komen, tijdje na liggen staren maar was er toch uitgekomen haha
Maskertje

Post by Maskertje »

Nyther wrote:ik merkte niet veel van verbruik, heb je wel een plaatje gemaakt en die eacv klep dinges afgedicht?

Ik werd op een bepaald punt gek van de aansluitingen waar ik niet meer van wist hoe en waar ze ook alweer moesten komen, tijdje na liggen staren maar was er toch uitgekomen haha

Samen met Keung werd ik ook duizelig van al die verbindingen!

EACV sensor heb ik gewoon erop gelaten en met elkaar doorgelust. Maakt alleen verbinding met zichzelf en niet met andere systemen.
Nyther

Post by Nyther »

Ok mooi, de mijne heeft net de 200 niet kunnen aantikken ( slight downhill ) na deze mods, terwijl hij voorheen de 140 niet eens aantikte :P
mr. X

Post by mr. X »

gps km's?

Wel een héle verbetering.....
Nyther

Post by Nyther »

Civic heeft een Km/u teller :D gewoon afgelezen joh!

Ja ik weet dat dat afwijkt, miereneuker! :P
Locked