Wilco ITR #1150
wilco wrote:Katana wrote:Ja, waarom geen complete set?
Ziet er wel goed btw 8)
Ten eerst jij betaalt ze niet voor mij , want dan wil ik gaan voor een Ohlins set +3200 Euro... :shock: 8)
En ten tweede ik zocht goede verlagingsveren die niet verder gaan als 2 cm verlaging en de andere merken zoals Tein/etc... hebben een zachtere springrate en Spoon heeft een heel iets hardere springrate en dit is max. voor de OEM dempers
En ten derde kan ik beter eerst de ITR met OEM dempers beproeven op circuit dan direct met een supergoed onderstel, nu kan ik nog spelen en met een supergoed onderstel is dat moeilijker
Mee eens Wilco

Small Update :mrgreen:
M-TEC :japan: nog bedankt!
Moroso race oilpan met 0,5 ltr meer olieinhoud en baffled zones;
Advan A048R-M
Vision Technica Sport , lowering seatrails 50mm;
Spoon High Tension Plug Wires;
Mugen oil cap / Thermostat / Fanswitch / Spoon Magnetic Drain Bolt Set;
*Breathertank.
Alles word met de Spoon veren over 2 weken gemonteerd , ben benieuwd.
Meeste doe ik zelf maar zoals de pan en veren doet de Honda dealer 8)
M-TEC :japan: nog bedankt!
Moroso race oilpan met 0,5 ltr meer olieinhoud en baffled zones;
Advan A048R-M
Vision Technica Sport , lowering seatrails 50mm;
Spoon High Tension Plug Wires;
Mugen oil cap / Thermostat / Fanswitch / Spoon Magnetic Drain Bolt Set;
*Breathertank.
Alles word met de Spoon veren over 2 weken gemonteerd , ben benieuwd.
Meeste doe ik zelf maar zoals de pan en veren doet de Honda dealer 8)
-
ITR1689 wrote:Dat zijn de betere mods, al vind ik de volgorde een beetje raar.
Nu nog wat remkoeling erbij.... Je kan de "splashguards" een beetje naar binnen buigen voor wat meer luchtstroom. Sommigen halen ze helemaal weg, maar dan moet je de ophangrubbers en ABS sensoren beschermen tegen de hitte.
Hoezo de volgorde raar , normaal zal zeker eerst iemand meer vermogen willen , maar ik wil gewoon eerst de B-punten van de B18 verbetert hebben vooradt ik de baan op ga.
Als ik vermogen had willen hebben had ik me 300PK/420NM Sub. wel gehouden
jimmy wrote:mooi mooi mooi!!!
welke banden maat is het?
Bandenmaat 195/50/15 voor op de OEM velgen
Allemaal bedankt voor de leuke reacties!!
wilco wrote:
Hoezo de volgorde raar , normaal zal zeker eerst iemand meer vermogen willen , maar ik wil gewoon eerst de B-punten van de B18 verbetert hebben vooradt ik de baan op ga.
Als ik vermogen had willen hebben had ik me 300PK/420NM Sub. wel gehouden
Ik heb het helemaal niet over vermogen. Gewoon de volgorde van je mods.
Voor je Moroso carterpan moet je straks je uitlaatspruitstuk onderuit halen. En straks met een nieuw spruitstuk weer opnieuw. Je hebt nu een katvervanger voor een EDM spruitstuk. Straks heb je weer een nieuwe nodig voor een JDM spruitstuk.
Op dit moment zie ik geen nut in de Mugen thermostaat. Met een stock motor zal je echt geen koelingsproblemen (water) hebben. Straks loopt je motor alleen maar te koud op straat, want je die Mugen thermostaat opent eerder dan normaal. Ik zou eerder voor een oliekoeler gaan.
En Spoon bougieskabels vind ik ook nutteloos bij een stock motor. Ik vraag me af of ze uberhaupt nut hebben, afgezien van wat afscherming tegen straling naar buiten toe.
En die banden zorgen ervoor dat je auto meer gaat overhellen, dus heb je weer nog stuggere veren nodig, of dikkere stabilisatorstangen. Maar je hebt al Spoon veren die niet veel stugger zijn dan stock. Dus moet je straks misschien weer op zoek naar een coilover set.