Wilco ITR #1150

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Verplicht of ..? Aftermarket product kopen of een iets anders verzinnen?
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

zelf twee schotten erin lassen kun je gelijk een andere oliethermostaat monteren
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

slydawg wrote:Ik rij zonder cat en geluid valt reuze mee, vind ik zelf dan.
Frans, jij hebt weleens voor/naast/achter me gereden en valt toch mee? of niet....


Ahum, dan zal je eerst "valt wel mee"moeten benoemen :wink:

Geluid is gruwelijk :twisted:

Code: Select all

Ik denk dat Frans alleen achter jou kan rijden  Voorbij zal hij niet kunnen 


Goed zo, onderschat een ATR :mrgreen: wees niet bang. Ik weet mijn rechter pendaal wel te vinden 8)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

:lol:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

AIYOKU wrote:
slydawg wrote:Ik rij zonder cat en geluid valt reuze mee, vind ik zelf dan.
Frans, jij hebt weleens voor/naast/achter me gereden en valt toch mee? of niet....


Ahum, dan zal je eerst "valt wel mee"moeten benoemen :wink:

Geluid is gruwelijk :twisted:

Code: Select all

Ik denk dat Frans alleen achter jou kan rijden  Voorbij zal hij niet kunnen 


Goed zo, onderschat een ATR :mrgreen: wees niet bang. Ik weet mijn rechter pendaal wel te vinden 8)


Soms gaat het om lef, en niet om pk's :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Auw...........
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Lol idd Joanne en de CTR is net ff iets makkelijker door kleine gaatjes te prikken dan een ATR.
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Joanne wrote:
Soms gaat het om lef, en niet om pk's :wink:


Agreed :stoer:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ga je eigen topic vervuilen :lol: :wink: :wink: :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ooh maar Frans heeft het lef wel. Zag hem gaan de vorige circuit dag ghehe :wink:

Heb nog nooit in de ATR gereden, dus doe geen uitspraken over waar hij wel of niet tussen kleine gaatjes door past :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Maare,hoe bevallen de schijven en blokken na een maand of wat?
Ik las dat ze hard roeste. klopt dat?
Ik heb er ook altijd veel last van omdat hij altijd buiten geparkeerd staat en ik er niet elke dag mee rij.
Als deze nou NOG harder roesten dan OEM schijven kan ik ze misschien beter niet nemen.....
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ze bevallen me uitstekend , nu op heb ik op de ITR geen vergelijkingsmateriaal , behalve mijn OEM schijven/blokken.

Maar met de Sub. had ik er 4 pots klauwen opgezet met andere schijven/blokken en ik moet zeggen dat dit met OEM klauwen gruwelijk hard remt en blijft remmen.

Laatst een weggetje opgezocht en de remmen flink gemarteld maar kreeg geen fading.
Ook veel remstof kon ik niet ontdekken , nu heb ik er ook nog weinig mee gereden .

En het roesten kan een nadeel zijn maar de blokken gaan niet aan de klauwen vastzitten als je een tijdje niet rijdt , had ik met OEM spul wel last van.

Maar de voorschijven (FCR disc) roesten erger als de achterschijven (SD disc) want de voorschijven bevatten +/- 30% meer carbon en zoals Frans zei; High-Carbon steel roest als een gek.Maar dat valt wel mee maar oppervlakte roest zie je wel snel zitten.
De achterschijven roesten ook wel iets maar is duiodelijk van een ander materiaal gemaakt.

Ik heb nu dit geprobeerd en ook al is dit setje ruim 500 Euro duurder als een ander top setje , ik blijf hier nu bij :wink:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

EINDELIJK na bijna 5 maand heb ik mijn SPOON veren binnen......

OEM>Front 4,4 kg/mm / Back 2,5~4,4 kg/mm
Spoon>Front 6,5 kg/mm / Back 5,5 kg/mm

En ze verlagen max. 20mm , dus je wiel geometrie word niet verstoord.

Image
Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Heel benieuwd hoe ze het doen!
ITR-03670
Posts: 32
Joined: Tue Sep 12, 2006 7:37 pm

Post by ITR-03670 »

Die spoon veren heb ik er ook onder zitten, rijd wel redelijk hard maar voor de rest zeer tevreden over!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Is de balans het zelfde gebleven?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Persoonlijk vind ik dat men ook stuggere dempers moet monteren bij stuggere veren. Maar ach, mischien merk je er niks van.....
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ja, waarom geen complete set?

Ziet er wel goed btw 8)
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Katana wrote:Ja, waarom geen complete set?

Ziet er wel goed btw 8)


Ten eerst jij betaalt ze niet voor mij , want dan wil ik gaan voor een Ohlins set +3200 Euro... :shock: 8)

En ten tweede ik zocht goede verlagingsveren die niet verder gaan als 2 cm verlaging en de andere merken zoals Tein/etc... hebben een zachtere springrate en Spoon heeft een heel iets hardere springrate en dit is max. voor de OEM dempers

En ten derde kan ik beter eerst de ITR met OEM dempers beproeven op circuit dan direct met een supergoed onderstel, nu kan ik nog spelen en met een supergoed onderstel is dat moeilijker
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Precies... eerst leren lopen, voordat je wilt gaan rennen...
Locked