ATR uitlaten topic....

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

CWATR wrote::arrow: en zoekt naarstig naar een groupbuy draadje van die CAI :arrow: :idea:


http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 6523#26523
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

CWATR wrote:Wow...231pk? :shock:

Da's indrukwekkend!! Serieus. Maar dan ben ik een beetje teleurgesteld in de standaard 212pk die Honda eruit haalt :cry:

IvoG, heb je meer vermogen over de hele rpm-range gekregen?

Zie http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 3349#13349 voor een after en before uitdraai (goed klikken op de links aldaar)

Maarre... dit was toch een uitlaten topic? De CAI discussie is te vinden in http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1898 :idea:
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

:o ops:

hehe, i.d.d. een uitlaat topic. ook maar een bijdrage dan: de remusjes die er bij al 38000km onder liggen doen het nog steeds goed en klinken lekker.Geen spijt van gehad.Nooit de illusie gehad dat ze extra power leveren, alleen voor de sound. :wink:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Ben een beetje aan het surfen en verdiepen en kwam deze uitlaat tegen.

Past deze op een ATR denken jullie? of heeft een ATR een unieke lijn?

Image
Nana korobi ya oki
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Bij een ATR loopt de pijp dacht ik over het midden voordat 'ie in tweeën splitst naar de dempers toe. Voor de rest ziet het er wel aardig uit.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

ACCORD EX V6
1998-02 dual muffler

Zou dit passen op een ATR? is een coupe denk ik of niet?
Wel een amerikaans model maar ik gok op de coupe.
Maar wie weet of de einddempers passen, middenpijp is wel passend te maken.
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik zie geen koppel flenzen. Past niet denk ik. Effe een plaatje van Ivo gepikt:

Uitlaatlijn van de ATR
Image
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

thx voor plaatje maar koppelflensen hoeft niet, broertje kan goed lassen :wink:
Jaren ervaring in de verwarmingen dus pijpjes is geen probleem haha

custom uitlaatje...

zullen het gaan zien zodra ik hem heb..

**edit**

Ging trouwens alleen om de dempers.
Dus de afstand links en rechts, of de dempers passen t.o.v. de gaten in de bumper etc.
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ok, persoonlijk geef ik de voorkeur aan EOM aansluitingen.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Ja ik ook maar voor de ATR is er bijna niks te krijgen :(
Nana korobi ya oki
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Ben bezig met een op maat gemaakt uitlaat. Andere downpipe (onderste gedeelte header) met 2,5 inch collector, 2,5inch katvervanger, 2,5inch middenpijp. Deze met uitgangen van 50mm naar de einddempers. Mijn sebring eindempers zijn net wat groter in diameter dan oem honda. Wat vinden jullie van deze setup? Wel lekker aan de grote kant. Met nog ruimte voor later om een echte goede header te monteren.
Wil dan ook een casper geval voor de 2de lambda bestellen. Misschien iets voor een groupbuy?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Goed bezig :thumbs: Bugs.

Er is er een in Engeland van H&S geloof ik, deze hadden wel eerst een resonatie probleem in de auto. Heeft men uiteindelijk opgelost maar kunnen je wellicht helpen dezelfde problemen te voorkomen.
Ik heb zelf een keer test gereden in een ATR zonder middendemper en 60mm tussenpijp en die resoneerde aardig in de auto.

Succes met je project 8)
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

als je een lasser hebt, kun je in amerika eens kijken naar de losse delen en simpelweg iets samenstellen...

ben nu zelf bezig met een leuk systeem en dat is ALLES behalve de einddemper (ik wil een twin loopje en die heeft ie niet) voor $2023... 2k dollars dus... inclusief de shipping... zeg maar ff 2000 euro incl invoer.

En dat is dus met een van de beste headers van de states, wat dus al ruim de helft van dat geld is!
W-ice
Posts: 58
Joined: Wed Dec 27, 2006 7:10 pm
Contact:

Post by W-ice »

BugsM wrote:
MPG wrote:Zelf ben ik ook nog op zoek naar een catback voor mijn ATR, want als ik die flenzen zo bekijk gaat het spul niet al te lang meer mee. Zelf dacht ik aan EPS in Hoogezand, die kunnen een uitlaat systeem op maat maken. Misschien dat iemand hier reeds ervaring mee heeft ?


Als ik de site zo zie, hebben nog geen systeem gemaakt voor de ATR. Op zich zouden ze het wel kunnen, maar ik vind ze best wel prijzig. Ook omdat de kosten nog hoger worden wil je bv een grotere diameter dan normaal...
Maar ik zou best wel willen weten wat zoiets zou kunnen gaan kosten. Incl een losse katvervanger erbij...


Heb pasgeleden geinformeerd wat dat kost bij EPS, vanaf de KAT en dan een enkele demper links/rechts. Prijs schrok ik wel van, lag op 1600 euro incl montage..
Heb zelf de dempers van Sebring onder mijn 1.8 VTEC gezet (op een originele ATR-pijp vanaf de KAT) en dat klinkt best leuk. Prijs is dan ook een flink stuk gunstiger!

Image
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Sebring is niet custom made en EPS wel.
Kwaliteit van EPS is ook goed in orde.
Je kan je eigen uitlaat geluid kiezen bij EPS.
Dus ja, de prijs is idd wel pittig maar goede kwaliteit kost meestal ook iets meer.
Dacht dat vtecrob wel ervaring had met EPS.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

En wat dacht je van full rvs bij EPS. Ook wat waard, dat je er geen ommekijken meer naar hebt.

Afterservice is er trouwens uitstekend, heb ik ervaring mee.
Locked