hehe, i.d.d. een uitlaat topic. ook maar een bijdrage dan: de remusjes die er bij al 38000km onder liggen doen het nog steeds goed en klinken lekker.Geen spijt van gehad.Nooit de illusie gehad dat ze extra power leveren, alleen voor de sound. :wink:
Zou dit passen op een ATR? is een coupe denk ik of niet?
Wel een amerikaans model maar ik gok op de coupe.
Maar wie weet of de einddempers passen, middenpijp is wel passend te maken.
Ben bezig met een op maat gemaakt uitlaat. Andere downpipe (onderste gedeelte header) met 2,5 inch collector, 2,5inch katvervanger, 2,5inch middenpijp. Deze met uitgangen van 50mm naar de einddempers. Mijn sebring eindempers zijn net wat groter in diameter dan oem honda. Wat vinden jullie van deze setup? Wel lekker aan de grote kant. Met nog ruimte voor later om een echte goede header te monteren.
Wil dan ook een casper geval voor de 2de lambda bestellen. Misschien iets voor een groupbuy?
Er is er een in Engeland van H&S geloof ik, deze hadden wel eerst een resonatie probleem in de auto. Heeft men uiteindelijk opgelost maar kunnen je wellicht helpen dezelfde problemen te voorkomen.
Ik heb zelf een keer test gereden in een ATR zonder middendemper en 60mm tussenpijp en die resoneerde aardig in de auto.
als je een lasser hebt, kun je in amerika eens kijken naar de losse delen en simpelweg iets samenstellen...
ben nu zelf bezig met een leuk systeem en dat is ALLES behalve de einddemper (ik wil een twin loopje en die heeft ie niet) voor $2023... 2k dollars dus... inclusief de shipping... zeg maar ff 2000 euro incl invoer.
En dat is dus met een van de beste headers van de states, wat dus al ruim de helft van dat geld is!
MPG wrote:Zelf ben ik ook nog op zoek naar een catback voor mijn ATR, want als ik die flenzen zo bekijk gaat het spul niet al te lang meer mee. Zelf dacht ik aan EPS in Hoogezand, die kunnen een uitlaat systeem op maat maken. Misschien dat iemand hier reeds ervaring mee heeft ?
Als ik de site zo zie, hebben nog geen systeem gemaakt voor de ATR. Op zich zouden ze het wel kunnen, maar ik vind ze best wel prijzig. Ook omdat de kosten nog hoger worden wil je bv een grotere diameter dan normaal... Maar ik zou best wel willen weten wat zoiets zou kunnen gaan kosten. Incl een losse katvervanger erbij...
Heb pasgeleden geinformeerd wat dat kost bij EPS, vanaf de KAT en dan een enkele demper links/rechts. Prijs schrok ik wel van, lag op 1600 euro incl montage..
Heb zelf de dempers van Sebring onder mijn 1.8 VTEC gezet (op een originele ATR-pijp vanaf de KAT) en dat klinkt best leuk. Prijs is dan ook een flink stuk gunstiger!
Sebring is niet custom made en EPS wel.
Kwaliteit van EPS is ook goed in orde.
Je kan je eigen uitlaat geluid kiezen bij EPS.
Dus ja, de prijs is idd wel pittig maar goede kwaliteit kost meestal ook iets meer.
Dacht dat vtecrob wel ervaring had met EPS.