Wilco ITR #1150

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een ITR is super op de ring! Gelukkig heb jij dat ook zo ervaren.

Ik heb idd wel eens uitgezocht hoe dat zit met ringen en een olietemp sensoren daarin.
De olie wordt deels gekoeld door je koeler alvorens gemeten te worden door je sensor.
Daarom raad ik het ook af om je sensor in zo'n ring te plaatsen.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

waar is dan volgens jou het beste? moer op de carterpan lassen (en uiteraard eerst gat erin boren)?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

jep!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb nu zo'n verloopplugje van messing , deze zit in een M12 moer gedraaid op de carterpand , die M12 moer zit gelast op de carterpan.

Maar omdat die sensor veel te kleine draad heeft voor de M12 moer moest ik de Autometer messing verloopplugje gebruiken.Die schroef je dan in de M12 moer en in dat verloopplugje zit de olietemperatuursensor , maar dat verloopplugje is net zo lang als de sensor dus de olie komt niet rechtstreeks bij de sensor, eerst moet het verloopplugje opwarmen en die geeft het door aan de sensor , dus je hebt nooit en zuivere meting.

Wel is deze meting goed voor het warmrijden van de olie want als hij nu 80C aan geeft dan zal het ook echt 80C zijn of iets warmer.
Maar bij vluchtige verwarming van veelvuldig in de hoge toeren rijden (cicuit) zal het te lang duren voordat het plugje zijn warmte afgeeft aan de sensor.
Daarom plaats ik er 1 tje bij in die ring en maak er een schakelaar tussen waardoor ik op het circuit tussen hun kan switchen, carterpanolietemperatuur of temperatuur na de warmtewisselaar.

Ik had liver en kleinere moer gelast gehad op de carterpan maar door een ....bedrijf heeft er een te groot gat in carterpan geboord waardoor er een M12 moer opgelast moest worden om het gat te dichten of ik had een nieuwe carterpan moeten kopen.
Maar straks heb ik wel 2 metingen.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Netjes net uit Japan de gehele brochurelijst thuis gezonden gekregen met jawel ook nog wat stickers en een 2 opdrukplaten die je op je jas kunt stikken.
Alleen jammer ik kan er niet zoveel van lezen. :lol:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Had ze net voor de lol de folders van de remmen willen inscannen maar heeft mijn broertje de scanner niet meer :-? .

ff snel wat picca's geschoten voor lol. 8)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nice.. 8)
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

Post by wolfRacing »

ey ben ik ook geweest daar bij nurnberg heb op dezefde plek ook een paar pics geschoten. :wink: alleen jammer van die auto op mijn foto's :cry:


http://imageshack.us][img]http://img49.imageshack.us/img49/6848/img0121bh8.jpg

http://imageshack.us][img]http://img48.imageshack.us/img48/6291/img0116sl1.jpg

ben benieuwd naar je volgende set rims, die je ernu op heb zij wel erg mooi
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zo sinds gisteren de ITR zijn remmen ontnomen omdat de schijven/blokken onderweg zijn.

Alle klauwen er af gehaalt en ze helemaal uit elkaar gedraaid , eerst met agressieve reiniger ingespoten en met Hogedruk (180 Bar) afgespoten daarna deel voor deel goed schoongemaakt met een staalborstel in de boormachine en nog wat borstelen met de hand , en het resultaat na 2 dagen is dat alles zover schoon is dat het bewerkt kan worden.

De voorklauwen heb ik preventief 2 revisiesetje voor besteldt bij de dealer omdat de klauwen nu toch uit elkaar zijn.
Je verbaast er op hoeveel troep er in de klauw zit achter de rempot , door de hitte daar komt er erg veel troep vrij.

Nu zit ik zelf alleen te twijfelen welke kleur de klauwen gaan worden ;

*Zwart >>meest logische kleur , remstofkleur maar je ziet niks van al dat werk wat je ermee gehad hebt.

*Brons>>past misschien erg goed bij mijn velgen , maar deze kleur tot op heden nog niet gezien en hopen op dat het weersbestendig is.

*Lichtgoud>>lijkt erg veel op de originele kleur als de auto's nieuw geleverd worden, nadeel zal snel vies worden bij mensen die veel rijden.
Nu rij ik niet veel met de ITR en elke week word alles schoongemaakt , dus de remklauwen zullen toch vrij schoon blijven, maar weet niet of het bij de bronzen velgen staat.

Wat foto's;

Remklauw na behandeling van 180 Bar en agressieve reiniger
Image

Na wat gepoetst en gepoetst en nog een keer gepoetst , de achterklauwen
Image

Voorklauw klaar voor revisie en een kleurtje
Image

Alles klaar voor een kleurtje
Image
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Wilco, wat dacht je va Spoon blauw :-)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Groen. Gelijk bij de Skoda Fabia RS. :D


Nee serieus nu, dat Spoon blauw zou eigenlijk niet mis staan bij je bronze velgen. :thumbs:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Wilco, ik vind Champagne "goud"erg mooi staan. Dit is de OEM kleur van Honda en Mugen 8)
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik had en tijd geleden al deze foto's opgezocht ter vergelijking, alleen die stickers laat ik achterweg omdat ik geen Mugen klauwen heb :wink: .

Hetzelfde geld voor Spoon blauw, het is een mooie kleur maar het is geen Spoon.

Ook is die champagnegoud moeilijk te vinden , want veel kleuren zijn niet bestendig tegen weerinvloeden/chemicalien/zuren/etc...nu heb ik wel een soort goud gevonden maar of het helemaal die kleur uitpakt is moeilijk te zeggen.

Vandaag gaat eerst de zwarte 2 componenten lak erover, deze is met epoxyhars en word dus keihard , ook kan deze een goede ondergrond bieden voor de gouden kleur.

Image
Image
Image
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Zo das een mooi setje, quanta?
Kleur is wel heel mooi ja maar blijft dat ook, altijd lastig om te zeggen....

Succes iig maar ben ervan overtuigd dat het er zeer netjes uit gaat zien.
Nana korobi ya oki
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zo net revisesetjes opgehaald en vandaag de klauwen een kleurtje gegeven , ze zijn in ieder geval al zwart , nu zit ik nog steeds te twijfelen of ik dat lichtgoud ga gebruiken :-?


Image
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Er is een Duits merk die een hele range heeft van klauwen verf.

Moet ergens een topic van zijn :?:

Heeft je vrouw niet een auto met standaard stalen velgjes? Probeer je het eerst even bij een "test"auto :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Gewoon Hammerite gebruiken... heb ik ook gedaan toen ik de NSX klauwen onder handen nam.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb namelijk al wat heen en weer gezocht , Wilco weer :o ops:

Hammerite is tot 80 Graden , spuitlak tot 110 Graden , hittebestendige lak & 2 Componenten lak ook tot 650+ Graden .

Nu heb ik Motip gemaild ;

Geachte heer Elskamp,

De 2K Brake Caliper Set Dynamic Black kan probleemloos overgespoten worden met de Velgengoud. Wel moet de 2K eerst goed uitgehard zijn om problemen met opwerken te voorkomen. Bij kamertemperatuur is 7 dagen noodzakelijk!. Voor de afwerking is het gebruik van de HB blanke lak ten zeerste af te raden. Deze lak moet namelijk uitgehard worden wat in u geval niet mogelijk is. Het meest geschikt voor deze toepassing is de acryl blanke lak 04009. Gezien de benodigde uithardtijd van de 2K is zaterdag waarschijnlijk niet haalbaar maar spuiten bij 15ºC is wel mogelijk. Zorg er wel voor dat zowel de spuitbus als de remklauw op kamertemperatuur zijn, spuit de remklauw buiten en leg de remklauw, na het spuiten, weer zo snel mogelijk bij kamertemperatuur om deze te laten drogen.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben,

Succes


Hmmm nog 7 dagen bedenktijd of ie wel of niet een gouden kleurtje krijgt.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Lakken heeft bij mij geen zin.

Ik fik alles weg wat er op zit!
Na een dagje knallen is echt alles brandschoon en staat een dag later de roest erop........
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Daar zit ik ook een beetje mee...
Locked