Wilco ITR #1150
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Een ITR is super op de ring! Gelukkig heb jij dat ook zo ervaren.
Ik heb idd wel eens uitgezocht hoe dat zit met ringen en een olietemp sensoren daarin.
De olie wordt deels gekoeld door je koeler alvorens gemeten te worden door je sensor.
Daarom raad ik het ook af om je sensor in zo'n ring te plaatsen.
Ik heb idd wel eens uitgezocht hoe dat zit met ringen en een olietemp sensoren daarin.
De olie wordt deels gekoeld door je koeler alvorens gemeten te worden door je sensor.
Daarom raad ik het ook af om je sensor in zo'n ring te plaatsen.
Ik heb nu zo'n verloopplugje van messing , deze zit in een M12 moer gedraaid op de carterpand , die M12 moer zit gelast op de carterpan.
Maar omdat die sensor veel te kleine draad heeft voor de M12 moer moest ik de Autometer messing verloopplugje gebruiken.Die schroef je dan in de M12 moer en in dat verloopplugje zit de olietemperatuursensor , maar dat verloopplugje is net zo lang als de sensor dus de olie komt niet rechtstreeks bij de sensor, eerst moet het verloopplugje opwarmen en die geeft het door aan de sensor , dus je hebt nooit en zuivere meting.
Wel is deze meting goed voor het warmrijden van de olie want als hij nu 80C aan geeft dan zal het ook echt 80C zijn of iets warmer.
Maar bij vluchtige verwarming van veelvuldig in de hoge toeren rijden (cicuit) zal het te lang duren voordat het plugje zijn warmte afgeeft aan de sensor.
Daarom plaats ik er 1 tje bij in die ring en maak er een schakelaar tussen waardoor ik op het circuit tussen hun kan switchen, carterpanolietemperatuur of temperatuur na de warmtewisselaar.
Ik had liver en kleinere moer gelast gehad op de carterpan maar door een ....bedrijf heeft er een te groot gat in carterpan geboord waardoor er een M12 moer opgelast moest worden om het gat te dichten of ik had een nieuwe carterpan moeten kopen.
Maar straks heb ik wel 2 metingen.
Maar omdat die sensor veel te kleine draad heeft voor de M12 moer moest ik de Autometer messing verloopplugje gebruiken.Die schroef je dan in de M12 moer en in dat verloopplugje zit de olietemperatuursensor , maar dat verloopplugje is net zo lang als de sensor dus de olie komt niet rechtstreeks bij de sensor, eerst moet het verloopplugje opwarmen en die geeft het door aan de sensor , dus je hebt nooit en zuivere meting.
Wel is deze meting goed voor het warmrijden van de olie want als hij nu 80C aan geeft dan zal het ook echt 80C zijn of iets warmer.
Maar bij vluchtige verwarming van veelvuldig in de hoge toeren rijden (cicuit) zal het te lang duren voordat het plugje zijn warmte afgeeft aan de sensor.
Daarom plaats ik er 1 tje bij in die ring en maak er een schakelaar tussen waardoor ik op het circuit tussen hun kan switchen, carterpanolietemperatuur of temperatuur na de warmtewisselaar.
Ik had liver en kleinere moer gelast gehad op de carterpan maar door een ....bedrijf heeft er een te groot gat in carterpan geboord waardoor er een M12 moer opgelast moest worden om het gat te dichten of ik had een nieuwe carterpan moeten kopen.
Maar straks heb ik wel 2 metingen.
-
- Posts: 54
- Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm
ey ben ik ook geweest daar bij nurnberg heb op dezefde plek ook een paar pics geschoten. :wink: alleen jammer van die auto op mijn foto's :cry:
http://imageshack.us][img]http://img49.imageshack.us/img49/6848/img0121bh8.jpg
http://imageshack.us][img]http://img48.imageshack.us/img48/6291/img0116sl1.jpg
ben benieuwd naar je volgende set rims, die je ernu op heb zij wel erg mooi
http://imageshack.us][img]http://img49.imageshack.us/img49/6848/img0121bh8.jpg
http://imageshack.us][img]http://img48.imageshack.us/img48/6291/img0116sl1.jpg
ben benieuwd naar je volgende set rims, die je ernu op heb zij wel erg mooi
Zo sinds gisteren de ITR zijn remmen ontnomen omdat de schijven/blokken onderweg zijn.
Alle klauwen er af gehaalt en ze helemaal uit elkaar gedraaid , eerst met agressieve reiniger ingespoten en met Hogedruk (180 Bar) afgespoten daarna deel voor deel goed schoongemaakt met een staalborstel in de boormachine en nog wat borstelen met de hand , en het resultaat na 2 dagen is dat alles zover schoon is dat het bewerkt kan worden.
De voorklauwen heb ik preventief 2 revisiesetje voor besteldt bij de dealer omdat de klauwen nu toch uit elkaar zijn.
Je verbaast er op hoeveel troep er in de klauw zit achter de rempot , door de hitte daar komt er erg veel troep vrij.
Nu zit ik zelf alleen te twijfelen welke kleur de klauwen gaan worden ;
*Zwart >>meest logische kleur , remstofkleur maar je ziet niks van al dat werk wat je ermee gehad hebt.
*Brons>>past misschien erg goed bij mijn velgen , maar deze kleur tot op heden nog niet gezien en hopen op dat het weersbestendig is.
*Lichtgoud>>lijkt erg veel op de originele kleur als de auto's nieuw geleverd worden, nadeel zal snel vies worden bij mensen die veel rijden.
Nu rij ik niet veel met de ITR en elke week word alles schoongemaakt , dus de remklauwen zullen toch vrij schoon blijven, maar weet niet of het bij de bronzen velgen staat.
Wat foto's;
Remklauw na behandeling van 180 Bar en agressieve reiniger
Na wat gepoetst en gepoetst en nog een keer gepoetst , de achterklauwen
Voorklauw klaar voor revisie en een kleurtje
Alles klaar voor een kleurtje

Alle klauwen er af gehaalt en ze helemaal uit elkaar gedraaid , eerst met agressieve reiniger ingespoten en met Hogedruk (180 Bar) afgespoten daarna deel voor deel goed schoongemaakt met een staalborstel in de boormachine en nog wat borstelen met de hand , en het resultaat na 2 dagen is dat alles zover schoon is dat het bewerkt kan worden.
De voorklauwen heb ik preventief 2 revisiesetje voor besteldt bij de dealer omdat de klauwen nu toch uit elkaar zijn.
Je verbaast er op hoeveel troep er in de klauw zit achter de rempot , door de hitte daar komt er erg veel troep vrij.
Nu zit ik zelf alleen te twijfelen welke kleur de klauwen gaan worden ;
*Zwart >>meest logische kleur , remstofkleur maar je ziet niks van al dat werk wat je ermee gehad hebt.
*Brons>>past misschien erg goed bij mijn velgen , maar deze kleur tot op heden nog niet gezien en hopen op dat het weersbestendig is.
*Lichtgoud>>lijkt erg veel op de originele kleur als de auto's nieuw geleverd worden, nadeel zal snel vies worden bij mensen die veel rijden.
Nu rij ik niet veel met de ITR en elke week word alles schoongemaakt , dus de remklauwen zullen toch vrij schoon blijven, maar weet niet of het bij de bronzen velgen staat.
Wat foto's;
Remklauw na behandeling van 180 Bar en agressieve reiniger
Na wat gepoetst en gepoetst en nog een keer gepoetst , de achterklauwen
Voorklauw klaar voor revisie en een kleurtje
Alles klaar voor een kleurtje
Ik had en tijd geleden al deze foto's opgezocht ter vergelijking, alleen die stickers laat ik achterweg omdat ik geen Mugen klauwen heb :wink: .
Hetzelfde geld voor Spoon blauw, het is een mooie kleur maar het is geen Spoon.
Ook is die champagnegoud moeilijk te vinden , want veel kleuren zijn niet bestendig tegen weerinvloeden/chemicalien/zuren/etc...nu heb ik wel een soort goud gevonden maar of het helemaal die kleur uitpakt is moeilijk te zeggen.
Vandaag gaat eerst de zwarte 2 componenten lak erover, deze is met epoxyhars en word dus keihard , ook kan deze een goede ondergrond bieden voor de gouden kleur.

Hetzelfde geld voor Spoon blauw, het is een mooie kleur maar het is geen Spoon.
Ook is die champagnegoud moeilijk te vinden , want veel kleuren zijn niet bestendig tegen weerinvloeden/chemicalien/zuren/etc...nu heb ik wel een soort goud gevonden maar of het helemaal die kleur uitpakt is moeilijk te zeggen.
Vandaag gaat eerst de zwarte 2 componenten lak erover, deze is met epoxyhars en word dus keihard , ook kan deze een goede ondergrond bieden voor de gouden kleur.



Gewoon Hammerite gebruiken... heb ik ook gedaan toen ik de NSX klauwen onder handen nam.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Ik heb namelijk al wat heen en weer gezocht , Wilco weer
ops:
Hammerite is tot 80 Graden , spuitlak tot 110 Graden , hittebestendige lak & 2 Componenten lak ook tot 650+ Graden .
Nu heb ik Motip gemaild ;
Geachte heer Elskamp,
De 2K Brake Caliper Set Dynamic Black kan probleemloos overgespoten worden met de Velgengoud. Wel moet de 2K eerst goed uitgehard zijn om problemen met opwerken te voorkomen. Bij kamertemperatuur is 7 dagen noodzakelijk!. Voor de afwerking is het gebruik van de HB blanke lak ten zeerste af te raden. Deze lak moet namelijk uitgehard worden wat in u geval niet mogelijk is. Het meest geschikt voor deze toepassing is de acryl blanke lak 04009. Gezien de benodigde uithardtijd van de 2K is zaterdag waarschijnlijk niet haalbaar maar spuiten bij 15ºC is wel mogelijk. Zorg er wel voor dat zowel de spuitbus als de remklauw op kamertemperatuur zijn, spuit de remklauw buiten en leg de remklauw, na het spuiten, weer zo snel mogelijk bij kamertemperatuur om deze te laten drogen.
Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben,
Succes
Hmmm nog 7 dagen bedenktijd of ie wel of niet een gouden kleurtje krijgt.

Hammerite is tot 80 Graden , spuitlak tot 110 Graden , hittebestendige lak & 2 Componenten lak ook tot 650+ Graden .
Nu heb ik Motip gemaild ;
Geachte heer Elskamp,
De 2K Brake Caliper Set Dynamic Black kan probleemloos overgespoten worden met de Velgengoud. Wel moet de 2K eerst goed uitgehard zijn om problemen met opwerken te voorkomen. Bij kamertemperatuur is 7 dagen noodzakelijk!. Voor de afwerking is het gebruik van de HB blanke lak ten zeerste af te raden. Deze lak moet namelijk uitgehard worden wat in u geval niet mogelijk is. Het meest geschikt voor deze toepassing is de acryl blanke lak 04009. Gezien de benodigde uithardtijd van de 2K is zaterdag waarschijnlijk niet haalbaar maar spuiten bij 15ºC is wel mogelijk. Zorg er wel voor dat zowel de spuitbus als de remklauw op kamertemperatuur zijn, spuit de remklauw buiten en leg de remklauw, na het spuiten, weer zo snel mogelijk bij kamertemperatuur om deze te laten drogen.
Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben,
Succes
Hmmm nog 7 dagen bedenktijd of ie wel of niet een gouden kleurtje krijgt.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm