Verlagen itr

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

zou kunnen.
de Japanse site heb ik wel geprobeerd maar dat kon ik niet lezen.
Ik kon me ook al niet voorstellen dat de ss niet te krijgen was voor de itr, maar ze staan echt niet in de lijst.

Alle ITR's hebben ball joint achter.
Dat staat ook in de lijst als je goed kijkt.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

creez: ow zo, is zelfde geneuk met de crx... enige manier dat ik hier een SS setje voor de crx kon krijgen, was met eye mount achter, ipv fork...

maar goed, lekker belangrijk allemaal, de SS is imho niet goed genoeg...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

idd, slappe meuk!
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

Zwiebert vooral een hoop , voelt opzich best solide aan , maar bochtje links recht links dan heb je niet echt controle meer, maarja dat kan ook aan me iets hogere eisen liggen.
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

Heeft iemand de standaard ITR waardes?
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

nops, ben al aan het zoeken geweest, maar vind alles over hoe geweldig het allemaal is, maar niet hoeveel het oem PRECIES is...
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

ook niet in de manual zie ik net..
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Volgens mij nagenoeg net zo zwaar als de dress up set van Tein.
LUCITR
Posts: 65
Joined: Sat Jun 04, 2005 7:01 am
Contact:

Post by LUCITR »

Heb zelf de schroefset van D2 Hoogte en Hardheid
En idd voor lekker hard en achter wat zachter anders krijg je zo'n spring bak

De banden scheeld ook een hoop heb zelf 17'' toyo's
Vroeg wat de druk moest wezen aan zo'n knakker van toyo
Moest een mail sturen met de spec's van de ITR, het gewicht op de vooras en de achteras en wat ik er mee deed
Kreeg later mail terug voor 2.6 achter 1.9 (ja keek ik ook van)
Wat een verschil !!!!
Zelf doe ik er meestal 2.5 in dus scheelde nogal
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

Ja oke, maar dit is compeseren, wat we graag zien is een neutrale bak zonder teveel te hoeven compenseren. Als de basis goed is kan de rest alleen maar beter worden. De veersterktes zijn een grote factor hierin, dus kommop met die standaard waardes!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

De standaard waardes kan ik je niet geven :wink: , maar als ik bijv. deze set aanschaf http://www.buddyclub.us/buddyclub/rsd/rsd.html
, http://www.buddyclub.us/buddyclub/rsd/rsdamlup_s.html

Integra DC2 Front 12K/H200 ,Rear 8K/H200 94-01 * w/o Pillow Ball Mount

Verziek je dan echt je standaard onderstel?En zijn deze waardes die buudy club aan geeft veelt te sterk of...??
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ah, nou wordt het technisch. Ik kan wel een antwoord op geven.

Standaard JDM 98 ITR (EuroITR is hetzelfde neem ik aan):
Voor: veersterkte: 4,5 kg/mm. Schokdemper bound/rebound: 231/142 kg bij 0,3 m/sec.
Achter: veersterkte: 2,5 - 4,4 kg/mm (progressief). Schokdemper bound/rebound: 100/59 kg bij 0,3m/sec.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dus id die buddyclub set meer dan 2 keer zo hard als standaard!

120kilo veren zijn op straat heeel hard en springerig kan ik zeggen.
Race auto waarden....
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

krijg je wat ik in de CRX had... leuk voor strak asfalt met goede bochten, maar in het westland durfde ik bijna niet te rijden (damn wat zijn jullie wegen slecht tov braboland :p )

maar 4,5 / 2,5 is wel VEEL minder dan ik had verwacht eigenlijk, vooral achter... de Flex set heeft wat? 9/5 oid? das dus dubbele kg/mm^2...
En dat bevalt op de Civic in ieder geval goed...
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

9/5 voor een civic uit 96, 9/4 voor een dc2 , flex waarden
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

koel... dus iets slappere veren regelen zeg maar :p
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

btw SS is voor de itr 8/4 niet echt heel anders zegmaar, denk dat het verschil vooral in de daadwerkelijke dempers zit.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

idd, een lineaire veer van 45 kilo voor en een progresieve veer die begint bij 25 kilo en eindigd bij 44kilo is niet veel.
Vandaar ook dat de stabies en dempers wel harder gekozen zijn.

Resultaat: redelijk normaal te berijden op rechte lijn op straat, maar wel lekker stevig in bochten.

En door dat progressieve achter kan hij lekker flexen achter.
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

10kg/7kg klinken wel als goede waardes niet waar frank ?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Je moet de verhouding een beetje in de gaten houden.
Bij een ITR kan je bijna naar een 50/50 verhouding! Hoe zachter je de achterkant maakt, hoe meer kans er is dat hij onderstuurd wordt.

De ITR is in een zeer hard genomen bocht (achterveer die belast wordt is knap ingedrukt) bijna 50/50 qua verdeling! Dat zie je niet vaak bij voorwiel aandrijvers! Maar daardoor blijft hij wel lekker met de achterkant meewerken om zo neutraal mogenlijk door de bocht te gaan.
Maak je de voorkant te hard ivm da achterkant blijft er te veel gewicht op de voorkant staan en gaat die ondersturen.
100kilo/ 70 kilo is een redelijke verhouding voor op straat maar op het circuit zou hij nog meer richting 50/50 gaan.
Locked