Verlagen itr
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Heb zelf de schroefset van D2 Hoogte en Hardheid
En idd voor lekker hard en achter wat zachter anders krijg je zo'n spring bak
De banden scheeld ook een hoop heb zelf 17'' toyo's
Vroeg wat de druk moest wezen aan zo'n knakker van toyo
Moest een mail sturen met de spec's van de ITR, het gewicht op de vooras en de achteras en wat ik er mee deed
Kreeg later mail terug voor 2.6 achter 1.9 (ja keek ik ook van)
Wat een verschil !!!!
Zelf doe ik er meestal 2.5 in dus scheelde nogal
En idd voor lekker hard en achter wat zachter anders krijg je zo'n spring bak
De banden scheeld ook een hoop heb zelf 17'' toyo's
Vroeg wat de druk moest wezen aan zo'n knakker van toyo
Moest een mail sturen met de spec's van de ITR, het gewicht op de vooras en de achteras en wat ik er mee deed
Kreeg later mail terug voor 2.6 achter 1.9 (ja keek ik ook van)
Wat een verschil !!!!
Zelf doe ik er meestal 2.5 in dus scheelde nogal
De standaard waardes kan ik je niet geven :wink: , maar als ik bijv. deze set aanschaf http://www.buddyclub.us/buddyclub/rsd/rsd.html
, http://www.buddyclub.us/buddyclub/rsd/rsdamlup_s.html
Integra DC2 Front 12K/H200 ,Rear 8K/H200 94-01 * w/o Pillow Ball Mount
Verziek je dan echt je standaard onderstel?En zijn deze waardes die buudy club aan geeft veelt te sterk of...??
, http://www.buddyclub.us/buddyclub/rsd/rsdamlup_s.html
Integra DC2 Front 12K/H200 ,Rear 8K/H200 94-01 * w/o Pillow Ball Mount
Verziek je dan echt je standaard onderstel?En zijn deze waardes die buudy club aan geeft veelt te sterk of...??
Ah, nou wordt het technisch. Ik kan wel een antwoord op geven.
Standaard JDM 98 ITR (EuroITR is hetzelfde neem ik aan):
Voor: veersterkte: 4,5 kg/mm. Schokdemper bound/rebound: 231/142 kg bij 0,3 m/sec.
Achter: veersterkte: 2,5 - 4,4 kg/mm (progressief). Schokdemper bound/rebound: 100/59 kg bij 0,3m/sec.
Standaard JDM 98 ITR (EuroITR is hetzelfde neem ik aan):
Voor: veersterkte: 4,5 kg/mm. Schokdemper bound/rebound: 231/142 kg bij 0,3 m/sec.
Achter: veersterkte: 2,5 - 4,4 kg/mm (progressief). Schokdemper bound/rebound: 100/59 kg bij 0,3m/sec.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
krijg je wat ik in de CRX had... leuk voor strak asfalt met goede bochten, maar in het westland durfde ik bijna niet te rijden (damn wat zijn jullie wegen slecht tov braboland
)
maar 4,5 / 2,5 is wel VEEL minder dan ik had verwacht eigenlijk, vooral achter... de Flex set heeft wat? 9/5 oid? das dus dubbele kg/mm^2...
En dat bevalt op de Civic in ieder geval goed...

maar 4,5 / 2,5 is wel VEEL minder dan ik had verwacht eigenlijk, vooral achter... de Flex set heeft wat? 9/5 oid? das dus dubbele kg/mm^2...
En dat bevalt op de Civic in ieder geval goed...
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
idd, een lineaire veer van 45 kilo voor en een progresieve veer die begint bij 25 kilo en eindigd bij 44kilo is niet veel.
Vandaar ook dat de stabies en dempers wel harder gekozen zijn.
Resultaat: redelijk normaal te berijden op rechte lijn op straat, maar wel lekker stevig in bochten.
En door dat progressieve achter kan hij lekker flexen achter.
Vandaar ook dat de stabies en dempers wel harder gekozen zijn.
Resultaat: redelijk normaal te berijden op rechte lijn op straat, maar wel lekker stevig in bochten.
En door dat progressieve achter kan hij lekker flexen achter.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Je moet de verhouding een beetje in de gaten houden.
Bij een ITR kan je bijna naar een 50/50 verhouding! Hoe zachter je de achterkant maakt, hoe meer kans er is dat hij onderstuurd wordt.
De ITR is in een zeer hard genomen bocht (achterveer die belast wordt is knap ingedrukt) bijna 50/50 qua verdeling! Dat zie je niet vaak bij voorwiel aandrijvers! Maar daardoor blijft hij wel lekker met de achterkant meewerken om zo neutraal mogenlijk door de bocht te gaan.
Maak je de voorkant te hard ivm da achterkant blijft er te veel gewicht op de voorkant staan en gaat die ondersturen.
100kilo/ 70 kilo is een redelijke verhouding voor op straat maar op het circuit zou hij nog meer richting 50/50 gaan.
Bij een ITR kan je bijna naar een 50/50 verhouding! Hoe zachter je de achterkant maakt, hoe meer kans er is dat hij onderstuurd wordt.
De ITR is in een zeer hard genomen bocht (achterveer die belast wordt is knap ingedrukt) bijna 50/50 qua verdeling! Dat zie je niet vaak bij voorwiel aandrijvers! Maar daardoor blijft hij wel lekker met de achterkant meewerken om zo neutraal mogenlijk door de bocht te gaan.
Maak je de voorkant te hard ivm da achterkant blijft er te veel gewicht op de voorkant staan en gaat die ondersturen.
100kilo/ 70 kilo is een redelijke verhouding voor op straat maar op het circuit zou hij nog meer richting 50/50 gaan.