Mijn Motorisch project
- Gaskleppie
- Gaskleppie
D-day!!
En de D staat in dit geval voor Dyno!
Eerste resultaat na afstellen van mengsel en een veilige ontstekings map: 251,5PK bij 8895rpm!!!
Zeer tevreden met dit eerste resultaat en er kan nog bijkomen als we met de nokkenassen gaan spelen. Ook de ontsteking zou nog wat aggresiever kunnen.
Max koppel is 218Nm bij 7665rpm. Het koppel is vanaf 3200rpm minimaal 195Nm en piekt dus bij 7665rpm. Echt waanzinnig! Hij trekt als een lier boven de 6000rpm tot de begrenzer die op 9200rpm staat.
Tot nu toe dus een positief resultaat!
En de D staat in dit geval voor Dyno!
Eerste resultaat na afstellen van mengsel en een veilige ontstekings map: 251,5PK bij 8895rpm!!!
Zeer tevreden met dit eerste resultaat en er kan nog bijkomen als we met de nokkenassen gaan spelen. Ook de ontsteking zou nog wat aggresiever kunnen.
Max koppel is 218Nm bij 7665rpm. Het koppel is vanaf 3200rpm minimaal 195Nm en piekt dus bij 7665rpm. Echt waanzinnig! Hij trekt als een lier boven de 6000rpm tot de begrenzer die op 9200rpm staat.
Tot nu toe dus een positief resultaat!
- Gaskleppie
De andere bougies verbeterde niets aan het detonatie probleem. Het lijkt erop dat ik bij mijn eerste keer tanken net even een slechte kwaliteit benzine gehad hebt. Een flesje octaan booster bracht wel uitkomst. Ook de ontsteking staat laagtoeren erg aan de veilige kant. Waar je normaal in deellast zo'n 38 graden voorontsteking hebt rij ik nu met bv 20 graden. En nog is het link!
Estor (andere gozer die ook zo'n motor gebouwd heeft) kwam er ook achter dat er slechte benzine bestaat. Hij reed naar duitsland toen zijn motor net afgesteld was. Geen pingeltje niks, maar na het tanken bij Q8 onderweg was het 1 grote pingelpartij!! Ook hier bracht octaanbooster uitkomst.
Al met al zijn het geen motortjes voor beginners......
Estor (andere gozer die ook zo'n motor gebouwd heeft) kwam er ook achter dat er slechte benzine bestaat. Hij reed naar duitsland toen zijn motor net afgesteld was. Geen pingeltje niks, maar na het tanken bij Q8 onderweg was het 1 grote pingelpartij!! Ook hier bracht octaanbooster uitkomst.
Al met al zijn het geen motortjes voor beginners......
Mooi man, mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen en je lef. :thumbs:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie

Rechter balk is koppel, linkerbalk is vermogen.
5 minuten na deze run stond de politie op de stoep ivm geluids klachten van lui die 400mtr verderop wonen. Tussen Rica en die huizen zit een drukke 2 baans weg, 1 grote geluidswal, een kanaal met 2 dijken en nog een stuk grasland............ Oeps! Sorry!

Gelukkig zit Rica in een zware industrie wijk waar je kabaal mag maken wat je wilt dus meneer agent (plus 2 collega's) kon weer afdruipen. hahaha, lozers!
- Gaskleppie
5 angle hadden ze hier nog nooit gedaan dus veiligheidshalve maar 3 angle laten doen.
De injectoren draaien volgens mijn ecu op 103% bij 7500rpm. Daarboven weer minder ivm instortend koppel. Ik zou dus een tikkie grotere kunnen gebruiken.
Hoe snel aan de 100? Nog niet geprobeerd. Wegkomen zal wel een probleem zijn. Hij reageerd zo aggressief op het gas dat doseren niet makkelijk is.
De injectoren draaien volgens mijn ecu op 103% bij 7500rpm. Daarboven weer minder ivm instortend koppel. Ik zou dus een tikkie grotere kunnen gebruiken.
Hoe snel aan de 100? Nog niet geprobeerd. Wegkomen zal wel een probleem zijn. Hij reageerd zo aggressief op het gas dat doseren niet makkelijk is.
- Gaskleppie
jaja dat zeg ik ook echt niet :wink: hij kan wel rijk genoeg blijven als hij 103% draaid, maar dan krijgt die injector op zn ballen omdat hij op zn eind draaid, dan zou je misschien grotere kunnen pakken.. maar ach zolang hij zo loopt en goed blijft lopen is er niets aan de hand
ik dacht gewoon even met je mee...
ik dacht gewoon even met je mee...