Mijn Motorisch project

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Welk type bougie heb je nu? En welke ga je proberen? Denso IK24?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

nee, ik had de denso IK22.
De gewone NGK bkr7e-11 zou perfect moeten werken op deze setup dus ga ik die maar proberen.
Ik denk dat het dunne naaldje van de Denso gaat gloeien waardoor ik voortijdige ontsteking krijg. Met de dikkere electrodepunt van de NGK hoop ik dat het weg is.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Wel leuk als je dit allemaal zelf kan doen, het wordt jouw eigen unieke auto op deze manier! :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

D-day!!

En de D staat in dit geval voor Dyno!
Eerste resultaat na afstellen van mengsel en een veilige ontstekings map: 251,5PK bij 8895rpm!!!
Zeer tevreden met dit eerste resultaat en er kan nog bijkomen als we met de nokkenassen gaan spelen. Ook de ontsteking zou nog wat aggresiever kunnen.

Max koppel is 218Nm bij 7665rpm. Het koppel is vanaf 3200rpm minimaal 195Nm en piekt dus bij 7665rpm. Echt waanzinnig! Hij trekt als een lier boven de 6000rpm tot de begrenzer die op 9200rpm staat.

Tot nu toe dus een positief resultaat!
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Mooi resultaat zeg.
Ben benieuwd wat je er nog meer uit kan halen.
Hebben andere bougies het detonatieprobleem opgelost?
Of heb je alleen de ontsteking minder vroeg gezet?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

:thumbs: :worshippy: :toost:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De andere bougies verbeterde niets aan het detonatie probleem. Het lijkt erop dat ik bij mijn eerste keer tanken net even een slechte kwaliteit benzine gehad hebt. Een flesje octaan booster bracht wel uitkomst. Ook de ontsteking staat laagtoeren erg aan de veilige kant. Waar je normaal in deellast zo'n 38 graden voorontsteking hebt rij ik nu met bv 20 graden. En nog is het link!

Estor (andere gozer die ook zo'n motor gebouwd heeft) kwam er ook achter dat er slechte benzine bestaat. Hij reed naar duitsland toen zijn motor net afgesteld was. Geen pingeltje niks, maar na het tanken bij Q8 onderweg was het 1 grote pingelpartij!! Ook hier bracht octaanbooster uitkomst.

Al met al zijn het geen motortjes voor beginners......
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Mooi man, mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen en je lef. :thumbs:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Netjes hoor!! Veel plezier ermee!!!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Image

Rechter balk is koppel, linkerbalk is vermogen.

5 minuten na deze run stond de politie op de stoep ivm geluids klachten van lui die 400mtr verderop wonen. Tussen Rica en die huizen zit een drukke 2 baans weg, 1 grote geluidswal, een kanaal met 2 dijken en nog een stuk grasland............ Oeps! Sorry! :o ops:

Gelukkig zit Rica in een zware industrie wijk waar je kabaal mag maken wat je wilt dus meneer agent (plus 2 collega's) kon weer afdruipen. hahaha, lozers!
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Volgens mij is linker as vermogen, en rechter as koppel Frank, of wordt ik nou gek?
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Goed man!!! :thumbs:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Zo te lezen ben je zeer goed bezig, proficiat!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

heeel netjes hoor! alleen waarom een 3-angel ipv 5? en op hoeveel procent draaien je injectoren? gewoon nieuwschierig :roll:

enig idee hoe snel hij aan de 100 zit?

hou m heel man :wink:
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

IvoG wrote:Volgens mij is linker as vermogen, en rechter as koppel Frank, of wordt ik nou gek?

Volgens mij ook ja :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

5 angle hadden ze hier nog nooit gedaan dus veiligheidshalve maar 3 angle laten doen.

De injectoren draaien volgens mijn ecu op 103% bij 7500rpm. Daarboven weer minder ivm instortend koppel. Ik zou dus een tikkie grotere kunnen gebruiken.

Hoe snel aan de 100? Nog niet geprobeerd. Wegkomen zal wel een probleem zijn. Hij reageerd zo aggressief op het gas dat doseren niet makkelijk is.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

niet wat riskant over het maximum van de injector te draaien dan? dacht dat die waarde toch rond de 80% moest blijven.. of het ik het nu helemaal mis?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Zo lang je maar rijk genoeg blijft is er niks aan de hand. Ik weet wat ik doe.......
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

jaja dat zeg ik ook echt niet :wink: hij kan wel rijk genoeg blijven als hij 103% draaid, maar dan krijgt die injector op zn ballen omdat hij op zn eind draaid, dan zou je misschien grotere kunnen pakken.. maar ach zolang hij zo loopt en goed blijft lopen is er niets aan de hand
ik dacht gewoon even met je mee...
Tim
Posts: 87
Joined: Tue Aug 16, 2005 9:11 am

Post by Tim »

Echt respect voor dit alles , je hebt er wel erg veel kennis van Frank,

Ben erg onder de indruk van je uitdraai , type-r rules
Locked