Dyno uitdraai anonieme ITR
- Gaskleppie
Ivo heeft gelijk. De eigenaar wilde wel laten zien wat er uit de meting kwam, maar wilde liever niet bekend worden.
De echte kenners weten wel van wie hij moet zijn. hij post niet op dit forum maar leest hem wel, vandaar.....
Maar, om maar een paar mods te noemen:
Spoon exhaust,
Toda header,
Toda springs & retainers
Toda cams
Toda camgears
Mugen Airbox.
De echte kenners weten wel van wie hij moet zijn. hij post niet op dit forum maar leest hem wel, vandaar.....
Maar, om maar een paar mods te noemen:
Spoon exhaust,
Toda header,
Toda springs & retainers
Toda cams
Toda camgears
Mugen Airbox.
- Gaskleppie
Heeft hij nog een uitdraai gemaakt toen de motor alleen I/H/E had? (intake/header/exhaust)
Jep, alleen weet ik niet meer presies wat voor vermogen hij toen haalde.
Hij had toen ook al de Toda nokken, maar de uitlaat was toen nog niet zo perfect als nu. Allrs was wel aangepast, maar was te dun voor een B18.
Het koppel was toen wel goed, maar het vermogen bleef knap achter. Dat is nu helemaal opgelost!
Ik meen dat hij toen rond de 210PK bleef hangen.
- Gaskleppie
klopt helemaal. Zo zie je maar dat die bank echt niet alleen maar hoge waarden eruit gooit. Als je motor het hoogtoeren niet meer lekker doet stort het vermogen in elkaar en is je piekvermogen gelijk een stuk lager.
Zelf heb ik ook wel eens wat verkeerds gemonteerd wat mid toeren verlies gaf. De rest bleef het zelfde.
Hij geeft mischien hoge waarden maar deze bank is echt rete presies!
Zelf heb ik ook wel eens wat verkeerds gemonteerd wat mid toeren verlies gaf. De rest bleef het zelfde.
Hij geeft mischien hoge waarden maar deze bank is echt rete presies!
- Gaskleppie
Ik denk dat hij het lijstje onder al zijn posts bedoeld....
btw, de grotere geasklep gaf een LAGER vermogen dan de standaard klep!
Zo zie je maar, een ITR motor met de juiste onderdelen kan je zo weer uit balans brengen.
Met een race programma kreeg ik er echter weer een paar PKtjes bij maar de waarden van vorige week haalden we niet meer.
btw, de grotere geasklep gaf een LAGER vermogen dan de standaard klep!
Zo zie je maar, een ITR motor met de juiste onderdelen kan je zo weer uit balans brengen.
Met een race programma kreeg ik er echter weer een paar PKtjes bij maar de waarden van vorige week haalden we niet meer.
-
Ben op 2 verschillende banken geweest, Bastinck in Rotterdam 200pk en bij Roel 220pk. Ben er nog steeds niet over uit wat mijn pk's werkelijk zijn, de Nm kloppen wel aardig kwa verschil per bank.
De verschillen zijn te groot om andere factoren de schuld te geven denk ik, maargoed deze discussie is ook al eens eerder aan den orde geweest.
De verschillen zijn te groot om andere factoren de schuld te geven denk ik, maargoed deze discussie is ook al eens eerder aan den orde geweest.
IvoG wrote:Nou, ik kan goed zoeken, maar ik kan het niet vinden.
Onder jouw naam niet en in het voorstel forum ook niet.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=417
Is dus niet compleet.
Zeer mooie resultaten, en ik moet zeggen dat Frank gelijk heeft wat de VAFC betreft, je kan er idd mooie afstellingen mee bekomen met wel degelijk resultaat, in tegenstelling tot wat anderen dan ook weer beweren. Wat de pk's betreft zal het altijd wel een meer en minder waarde zijn afhankelijk van waar je gaat, en vooral wie en hoe er word omgegaan met de Dyno! Een groot verschil kan hem idd ook zitten in de software, één van de balangrijkste factoren wanneer het op Dyno's op aan komt. De meeste Dyno systemen hebben wel zelf een weerstation ingebouwd waardoor je niet handmatig of helemaal niet de waarden moet instellen, dat gebeurt ook wel ééns dat dit gewoon over het hoofd word gezien. Wat betreft de runs, ook weer afhankelijk diverse faktoren en van de Dyno, word gedaan in vierde met een bijna 1:1 ratio of ook wel in vijfde. Zoals gezegt, er word veel gespeculeerd over deze dingen, maar wat je voelt is wat je hebt :wink:

---------------------------------------
Webshop: www.r-speedonline.com
Website: www.r-speedonline.be
- Gaskleppie
Komen ook van een wijs man hé 

Website: www.r-speedonline.be