Dyno uitdraai anonieme ITR

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ivo heeft gelijk. De eigenaar wilde wel laten zien wat er uit de meting kwam, maar wilde liever niet bekend worden.

De echte kenners weten wel van wie hij moet zijn. hij post niet op dit forum maar leest hem wel, vandaar.....

Maar, om maar een paar mods te noemen:

Spoon exhaust,
Toda header,
Toda springs & retainers
Toda cams
Toda camgears
Mugen Airbox.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Heeft hij nog een uitdraai gemaakt toen de motor alleen I/H/E had? (intake/header/exhaust)
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik probeer er morgen ook even bij te zijn, ik heb ze allebei een tijdje niet gesproken (Roel en ... allebei niet)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Heeft hij nog een uitdraai gemaakt toen de motor alleen I/H/E had? (intake/header/exhaust)


Jep, alleen weet ik niet meer presies wat voor vermogen hij toen haalde.
Hij had toen ook al de Toda nokken, maar de uitlaat was toen nog niet zo perfect als nu. Allrs was wel aangepast, maar was te dun voor een B18.
Het koppel was toen wel goed, maar het vermogen bleef knap achter. Dat is nu helemaal opgelost!
Ik meen dat hij toen rond de 210PK bleef hangen.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Maar Sander haalde met zijn ITR op dezelfde bank, 222 pk? Hij heeft alleen I/H/E toch?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ken, weet je waar ik net achter kwam? Jij hebt helemaal geen voorstel topic! :shock: Foei zeg! :-? :evil:



Snel eentje aanmaken dan! :twisted: :arrow:


:wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

klopt helemaal. Zo zie je maar dat die bank echt niet alleen maar hoge waarden eruit gooit. Als je motor het hoogtoeren niet meer lekker doet stort het vermogen in elkaar en is je piekvermogen gelijk een stuk lager.

Zelf heb ik ook wel eens wat verkeerds gemonteerd wat mid toeren verlies gaf. De rest bleef het zelfde.
Hij geeft mischien hoge waarden maar deze bank is echt rete presies!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

IvoG wrote:Ken, weet je waar ik net achter kwam? Jij hebt helemaal geen voorstel topic! :shock: Foei zeg! :-? :evil:
:wink:

Die is er wel. Je moet wel goed zoeken en hij is compleet.... :D
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Nou, ik kan goed zoeken, maar ik kan het niet vinden.

Onder jouw naam niet en in het voorstel forum ook niet.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik denk dat hij het lijstje onder al zijn posts bedoeld....

btw, de grotere geasklep gaf een LAGER vermogen dan de standaard klep!
Zo zie je maar, een ITR motor met de juiste onderdelen kan je zo weer uit balans brengen.

Met een race programma kreeg ik er echter weer een paar PKtjes bij maar de waarden van vorige week haalden we niet meer.
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Ben op 2 verschillende banken geweest, Bastinck in Rotterdam 200pk en bij Roel 220pk. Ben er nog steeds niet over uit wat mijn pk's werkelijk zijn, de Nm kloppen wel aardig kwa verschil per bank.

De verschillen zijn te groot om andere factoren de schuld te geven denk ik, maargoed deze discussie is ook al eens eerder aan den orde geweest.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

IvoG wrote:Nou, ik kan goed zoeken, maar ik kan het niet vinden.

Onder jouw naam niet en in het voorstel forum ook niet.

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=417
Is dus niet compleet.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Mau il-Vec wrote:De verschillen zijn te groot om andere factoren de schuld te geven denk ik, maargoed deze discussie is ook al eens eerder aan den orde geweest.

Er komt nog een Type R dyno dag toch? Dat is toch niet bij Rica hoop ik. Liever ergens anders om te kunnen vergelijken.
R-SPEED
Posts: 33
Joined: Mon Feb 21, 2005 3:52 pm
Contact:

Post by R-SPEED »

Zeer mooie resultaten, en ik moet zeggen dat Frank gelijk heeft wat de VAFC betreft, je kan er idd mooie afstellingen mee bekomen met wel degelijk resultaat, in tegenstelling tot wat anderen dan ook weer beweren. Wat de pk's betreft zal het altijd wel een meer en minder waarde zijn afhankelijk van waar je gaat, en vooral wie en hoe er word omgegaan met de Dyno! Een groot verschil kan hem idd ook zitten in de software, één van de balangrijkste factoren wanneer het op Dyno's op aan komt. De meeste Dyno systemen hebben wel zelf een weerstation ingebouwd waardoor je niet handmatig of helemaal niet de waarden moet instellen, dat gebeurt ook wel ééns dat dit gewoon over het hoofd word gezien. Wat betreft de runs, ook weer afhankelijk diverse faktoren en van de Dyno, word gedaan in vierde met een bijna 1:1 ratio of ook wel in vijfde. Zoals gezegt, er word veel gespeculeerd over deze dingen, maar wat je voelt is wat je hebt :wink:
Image
---------------------------------------
Webshop: www.r-speedonline.com
Website: www.r-speedonline.be
---------------------------------------
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

maar wat je voelt is wat je hebt


hahaha, wijze woorden! die moet ik onthouden! :D
R-SPEED
Posts: 33
Joined: Mon Feb 21, 2005 3:52 pm
Contact:

Post by R-SPEED »

Komen ook van een wijs man hé :D
Image
---------------------------------------
Webshop: www.r-speedonline.com
Website: www.r-speedonline.be
---------------------------------------
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een oude wijze man zelfs!

Met respect!
R-SPEED
Posts: 33
Joined: Mon Feb 21, 2005 3:52 pm
Contact:

Post by R-SPEED »

:o ops: en ik wou het zelf al niet zeggen :o ops:
Image
---------------------------------------
Webshop: www.r-speedonline.com
Website: www.r-speedonline.be
---------------------------------------
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

de Integra voelt sneller dan de impreza van m'n broer, maar in rechte lijn istie dat toch echt niet :lol:
Locked