Mijn Motorisch project
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Honda Scholing gebeld, Zelf ff rondgevraagd, Niemand!
Maar het VTEC om schakelpunt dat is bij jouw auto veranderd omdat je hebt "getuned" Die man had zelf een accord (VTEC) en het lag veel hoger dan deze cijfers (minstens 6000 tpm) duz.
Als ik naar de "rollenbank-uitdraai" kijk zeg ik 4950 tpm
Ik doe nog een keer mee en ik zeg 6900 tpm?
PS wat is de tolerantie?
Maar het VTEC om schakelpunt dat is bij jouw auto veranderd omdat je hebt "getuned" Die man had zelf een accord (VTEC) en het lag veel hoger dan deze cijfers (minstens 6000 tpm) duz.
Als ik naar de "rollenbank-uitdraai" kijk zeg ik 4950 tpm
Ik doe nog een keer mee en ik zeg 6900 tpm?
PS wat is de tolerantie?

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
UPDATE!
Ok, het project gaat verder!
Mijn motortje ligt op dit moment bij Jeff van Importbuilders in California en die gaat er een (bijna) 2 liter van maken.
Dit houd in:
Resleeven met Eagle sleeves, bore op 85mm. Inhoud wordt dan net geen 2 liter
Eagle drijfstangen.
Wiseco 12,5:1 IB spec pistons
bleuprinted
knife edged crank
nieuwe lagerschalen
nieuwe oliepomp
Nieuwe pakkingen
nieuwe waterpomp
spul dat ik hier heb liggen:
B18c6 kop
Squirted
flowed
ported
3 angle valve job
42 cc inhoud wat een totaal compressie verhouding geeft van 13:1
srr camshaft pulleys
cat cams klepveren tot 9500rpm
Ferrea titanium klepveerschotels
Skunk2 cams of toda B (moet nog kiezen)
TCC lichtmetalen vliegwiel
62,5mm S2000 gasklep die ik verder ga uitdraaien
310cc RC injectoren
P30 JDM ecu verbouwd voor Crome
AEM wide band lambda
Racimex Oliekoeler
Spoon Boegie kabels
Hytech header
spul wat er nog aan komt:
Mugen Air box (ik wacht pas 12 maanden........) En heb hem al 6 maanden betaald :-(
De Hytech header.
O, wat is hij mooi!
Wel even een 20cm langer dan normaal dus de tussenpijp moet een stukje korter worden, maar dat is geen probleem.
Ok, het project gaat verder!
Mijn motortje ligt op dit moment bij Jeff van Importbuilders in California en die gaat er een (bijna) 2 liter van maken.
Dit houd in:
Resleeven met Eagle sleeves, bore op 85mm. Inhoud wordt dan net geen 2 liter
Eagle drijfstangen.
Wiseco 12,5:1 IB spec pistons
bleuprinted
knife edged crank
nieuwe lagerschalen
nieuwe oliepomp
Nieuwe pakkingen
nieuwe waterpomp
spul dat ik hier heb liggen:
B18c6 kop
Squirted
flowed
ported
3 angle valve job
42 cc inhoud wat een totaal compressie verhouding geeft van 13:1
srr camshaft pulleys
cat cams klepveren tot 9500rpm
Ferrea titanium klepveerschotels
Skunk2 cams of toda B (moet nog kiezen)
TCC lichtmetalen vliegwiel
62,5mm S2000 gasklep die ik verder ga uitdraaien
310cc RC injectoren
P30 JDM ecu verbouwd voor Crome
AEM wide band lambda
Racimex Oliekoeler
Spoon Boegie kabels
Hytech header
spul wat er nog aan komt:
Mugen Air box (ik wacht pas 12 maanden........) En heb hem al 6 maanden betaald :-(


De Hytech header.
O, wat is hij mooi!
Wel even een 20cm langer dan normaal dus de tussenpijp moet een stukje korter worden, maar dat is geen probleem.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Daar heb ik ook mijn twijfels over. Ik heb die Noor gevraagd (waar ik hem van gekocht heb) of het problemen gaf. Hij had nergens last van, maar ik ga dat zeker checken!
En anders las ik wel een extra plug ergens anders.
Ik heb zelf 2 lambda's in mijn auto zitten. 1 zit in de katvervanger en dat is een wide band lambda. Als er iets fout gaat zie ik dat direkt!
En anders las ik wel een extra plug ergens anders.
Ik heb zelf 2 lambda's in mijn auto zitten. 1 zit in de katvervanger en dat is een wide band lambda. Als er iets fout gaat zie ik dat direkt!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
1 van de belangrijkste dingen die mij over de streep hebben getrokken is dat ik nog nergens een horror verhaal over hem heb gelezen.
Op de bekende forums in de states lees je niks anders dan lof over hem. Plus dat de gebruikte onderdelen mischien niet de hoogste prijskaartjes hebben, maar wel doordacht en bewezen kwaliteit hebben.
Ik heb al wat ervaring met hem wat betreft leveren van zuigers. Ondertussen heeft hij me al 3 set zuigers geleverd en zelfs als het even niet lekker liep hielp hij me toch ondanks dat ik maar een klein klantje ben daar ergens aan de andere kant van de grote plas.
Een setje zuigerveren kwam alsnog opgestuurd nadat ik er achterkwam dat ze niet bij de zuigers zaten. Hij kon niet begrijpen dat ze er niet bijzaten maar toch stuurde hij me zonder kosten een nieuw setje op.
Dat geeft vertrouwen!
Af en toe moet je er rekening mee houden dat hij het rete druk heeft en daardoor niet altijd al je vragen beantwoord, maar verder is het een goeie peer!
Op de bekende forums in de states lees je niks anders dan lof over hem. Plus dat de gebruikte onderdelen mischien niet de hoogste prijskaartjes hebben, maar wel doordacht en bewezen kwaliteit hebben.
Ik heb al wat ervaring met hem wat betreft leveren van zuigers. Ondertussen heeft hij me al 3 set zuigers geleverd en zelfs als het even niet lekker liep hielp hij me toch ondanks dat ik maar een klein klantje ben daar ergens aan de andere kant van de grote plas.
Een setje zuigerveren kwam alsnog opgestuurd nadat ik er achterkwam dat ze niet bij de zuigers zaten. Hij kon niet begrijpen dat ze er niet bijzaten maar toch stuurde hij me zonder kosten een nieuw setje op.
Dat geeft vertrouwen!
Af en toe moet je er rekening mee houden dat hij het rete druk heeft en daardoor niet altijd al je vragen beantwoord, maar verder is het een goeie peer!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
vooral het midtoeren gebied wil ik een stuk sterker hebben.
uitaccelereren uit bochten moet sneller worden. Door de grotere inhoud komt er zowiezo 20Nm bij. Maar tot hoeveel toeren hij dat extra koppel kan vasthouden zal een verrassing blijven. ALS hij het extra koppel tot 8500rpm kan vasthouden zou er zo'n 240PK uit moeten komen.
Met de Toda B nokkenassen zal dat niet lukken. Maar ik heb ook nog een setje Skunk2 type 2 liggen die toch knap hoog toeren kunnen blijven werken. Daar ga ik voorlopig mee rijden. De stationair is daar ook en stukje beter van en dat is weer wat makkelijker afregelen.
Een hoog piek vermogen staat wel stoer! klinkt altijd goed als je in de kroeg staat op te scheppen
uitaccelereren uit bochten moet sneller worden. Door de grotere inhoud komt er zowiezo 20Nm bij. Maar tot hoeveel toeren hij dat extra koppel kan vasthouden zal een verrassing blijven. ALS hij het extra koppel tot 8500rpm kan vasthouden zou er zo'n 240PK uit moeten komen.
Met de Toda B nokkenassen zal dat niet lukken. Maar ik heb ook nog een setje Skunk2 type 2 liggen die toch knap hoog toeren kunnen blijven werken. Daar ga ik voorlopig mee rijden. De stationair is daar ook en stukje beter van en dat is weer wat makkelijker afregelen.
Een hoog piek vermogen staat wel stoer! klinkt altijd goed als je in de kroeg staat op te scheppen

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm