Mijn Motorisch project

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Echt, die lage nok van de toda B is meesterlijk! Jammer genoeg is de hoge dat wat minder......
Hij houd het koppel wel vast tot dik 8500rpm, maar echt verhogen doet hij niet.
Daar moet je dan weer de Toda C voor hebben. Je kan niet alles hebben toch?
Jelte,89
Posts: 201
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:38 am

Post by Jelte,89 »

Honda Scholing gebeld, Zelf ff rondgevraagd, Niemand!
Maar het VTEC om schakelpunt dat is bij jouw auto veranderd omdat je hebt "getuned" Die man had zelf een accord (VTEC) en het lag veel hoger dan deze cijfers (minstens 6000 tpm) duz.

Als ik naar de "rollenbank-uitdraai" kijk zeg ik 4950 tpm

Ik doe nog een keer mee en ik zeg 6900 tpm?

PS wat is de tolerantie? :D
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

VTECCIE wrote:
VTECCIE wrote:7200?


Ehh... :D


juist! dit had vteccie toch al geraden op vorige pagina? :-)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Laatst aangepast door VTECCIE op Vr Sep 17, 2004 18:42, in totaal 1 keer bewerkt


Geplaatst: Vr Sep 17, 2004 17:44 Onderwerp:
7200 rpm..............


grapjas........
[/code]
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

misbruik :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

UPDATE!

Ok, het project gaat verder!

Mijn motortje ligt op dit moment bij Jeff van Importbuilders in California en die gaat er een (bijna) 2 liter van maken.

Dit houd in:
Resleeven met Eagle sleeves, bore op 85mm. Inhoud wordt dan net geen 2 liter
Eagle drijfstangen.
Wiseco 12,5:1 IB spec pistons
bleuprinted
knife edged crank
nieuwe lagerschalen
nieuwe oliepomp
Nieuwe pakkingen
nieuwe waterpomp

spul dat ik hier heb liggen:
B18c6 kop
Squirted
flowed
ported
3 angle valve job
42 cc inhoud wat een totaal compressie verhouding geeft van 13:1
srr camshaft pulleys
cat cams klepveren tot 9500rpm
Ferrea titanium klepveerschotels
Skunk2 cams of toda B (moet nog kiezen)
TCC lichtmetalen vliegwiel
62,5mm S2000 gasklep die ik verder ga uitdraaien
310cc RC injectoren
P30 JDM ecu verbouwd voor Crome
AEM wide band lambda
Racimex Oliekoeler
Spoon Boegie kabels
Hytech header

spul wat er nog aan komt:
Mugen Air box (ik wacht pas 12 maanden........) En heb hem al 6 maanden betaald :-(

Image

Image
De Hytech header.

O, wat is hij mooi!
Wel even een 20cm langer dan normaal dus de tussenpijp moet een stukje korter worden, maar dat is geen probleem.
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Jij bent ook lekker bezig :shock: .......
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

en frank onze beunhaas heeft er weer zin an :D

ziet er allemaal veel belovend uit, suc6!
Guest

Post by Guest »

Die header ziet er zeker strak uit, ben benieuwd als het allemaal gereed is!!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Ziet er zeer strak uit, je hoeft toch niet zo lang te wachten op je modified engine als met de mugen air box hoop ik voor je :lol:
Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Vreemde plek voor het lambda-gat.
Gaat dit geen foutcodes opleveren, aangezien er in deze configuratie maar 2 cilinders worden gemeten. :roll:

Verder: top projectje...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Daar heb ik ook mijn twijfels over. Ik heb die Noor gevraagd (waar ik hem van gekocht heb) of het problemen gaf. Hij had nergens last van, maar ik ga dat zeker checken!
En anders las ik wel een extra plug ergens anders.
Ik heb zelf 2 lambda's in mijn auto zitten. 1 zit in de katvervanger en dat is een wide band lambda. Als er iets fout gaat zie ik dat direkt!
ITR-B
Posts: 38
Joined: Mon Jun 28, 2004 8:05 pm

Post by ITR-B »

mooi zo'n hytech header
geweldig project met je moter
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Jeff weet wel wat hij doet. Volgens mij heeft hij vroeger bij Endyn gewerkt.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

1 van de belangrijkste dingen die mij over de streep hebben getrokken is dat ik nog nergens een horror verhaal over hem heb gelezen.
Op de bekende forums in de states lees je niks anders dan lof over hem. Plus dat de gebruikte onderdelen mischien niet de hoogste prijskaartjes hebben, maar wel doordacht en bewezen kwaliteit hebben.
Ik heb al wat ervaring met hem wat betreft leveren van zuigers. Ondertussen heeft hij me al 3 set zuigers geleverd en zelfs als het even niet lekker liep hielp hij me toch ondanks dat ik maar een klein klantje ben daar ergens aan de andere kant van de grote plas.
Een setje zuigerveren kwam alsnog opgestuurd nadat ik er achterkwam dat ze niet bij de zuigers zaten. Hij kon niet begrijpen dat ze er niet bijzaten maar toch stuurde hij me zonder kosten een nieuw setje op.
Dat geeft vertrouwen!

Af en toe moet je er rekening mee houden dat hij het rete druk heeft en daardoor niet altijd al je vragen beantwoord, maar verder is het een goeie peer!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Wat verwacht je als resultaat van dit project?

IK zou zeggen, zo lezende, een koppeltoename ivm grotere inhoud van het blok en pk toename.
Maar volgens mij doe jij het puur voor het koppel (onderin) of niet?
Gaat je max-toerental ook schrikbarend omhoog?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

vooral het midtoeren gebied wil ik een stuk sterker hebben.
uitaccelereren uit bochten moet sneller worden. Door de grotere inhoud komt er zowiezo 20Nm bij. Maar tot hoeveel toeren hij dat extra koppel kan vasthouden zal een verrassing blijven. ALS hij het extra koppel tot 8500rpm kan vasthouden zou er zo'n 240PK uit moeten komen.
Met de Toda B nokkenassen zal dat niet lukken. Maar ik heb ook nog een setje Skunk2 type 2 liggen die toch knap hoog toeren kunnen blijven werken. Daar ga ik voorlopig mee rijden. De stationair is daar ook en stukje beter van en dat is weer wat makkelijker afregelen.

Een hoog piek vermogen staat wel stoer! klinkt altijd goed als je in de kroeg staat op te scheppen ;)
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

Ben erg nieuwsgierig naar het resultaat :lol: ,leuk dat je volledig NA blijft en toch zooooooooooooo extreem ver wil gaan.

Niks dan lof voor u en je NA itr :razz: :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

je hoeft geen U te zeggen hoor....

Voel me gelijk zo oud! ;)
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

Gaskleppie is dat dan ook niet :razz: ,men heeft mij altijd geleerd respect voor de ouderen jongeman :roll: :wink:
Locked