Jullie mening over de Civic Type-R!!?? :)

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
raampje
Posts: 49
Joined: Sun Jan 16, 2005 8:58 pm

Post by raampje »

nee haha voor mij hoeft het ook nie meer zo hard.....ben al doof aan 1 oor geworden door mijn vorige installaties!

maar ik wil wel af en toe es knallen in mijn auto als ik er zin in heb! dus wil absoluut geen gekraak!
Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

ik vind dat de std installatie best ok is, maar ik ben niet zo'n geluidsinstallatie freak. Je moet 'm alleen niet op z'n max zetten, dan gaat het wel vervormen.
Guest

Post by Guest »

Hey,
ff erbij vermelden dat het 2004 model een lichter vliegwiel heeft.
LSD is een must, komt er bij mij zeker op.
Deze auto bespaar ik al dat audio gebeuren, dat had ik in me vorige, helemaal volgebouwd. Deze auto wil ik niet zwaarder maken, wel lichter.
O ja, de stoelen van het 2004 model hebben een andere kleur, rood met zwart.
Xenon verlichting is niet standaard, wel een optie.
Je hebt ook nog een japanse versie van de CTR, die heeft dus standaard wel LSD, electrisch inklappende zijspiegels, meer pk's, xenon standaard. Jammer dat ie alleen rechts gestuurd komt.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

SlyDawg wrote:Je hebt ook nog een japanse versie van de CTR, die heeft dus standaard wel LSD, airco,

Weet je zeker dat de Japanse CTR airco heeft, want de meeste JDM Type R's hebben standaard geen airco.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

detail...

het kan iig wel :)
raampje
Posts: 49
Joined: Sun Jan 16, 2005 8:58 pm

Post by raampje »

wat zijn de kosten van LSD? :lol:

maar het wordt minimaal maart, heb ik gister vernomen! dus nog laaaang wachten! :cry:
Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
Guest

Post by Guest »

Nagenoeg alle JDM CTR's zijn/worden met airco geleverd, dus volgens mij toch een optie.
Voor een JDM LSD zal je ongeveer 1300 euro kwijt zijn excl. montage.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

SlyDawg wrote:Nagenoeg alle JDM CTR's zijn/worden met airco geleverd, dus volgens mij toch een optie.

Bij de ITR was het ook een optie, dus niet standaard af fabriek geleverd.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Volgens mij hebben alle CTR's een lsd hoor. Het staat wel niet vermeld maar iedereen die ik ken heeft nog nooit een spinnend binnenwiel gehad in een bocht maar juist wel mega grip de bocht uit.
Ron van de race civic heeft ook een CTR voor op straat en die heeft hem nooit bijbesteld, en staat nergens vermeld maar weet voor 100% zeker dat er een lsd in zit.

Hij trekt niet voor niks zo hard aan het stuur in spoorvorming....
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Weer wat geleerd wist ik niet
Civic Type S
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Even over een paar zaken mijn mening / kennis geven:

1. In de Europese CTR zit af-fabriek geen LSD. Honda krijgt dit telkens als negatief punt toegeslingerd, en heeft dit keer op keer bevestigd. Ik ken tenminste 2 mensen met verstand van versnellingsbakken die de CTR bak uit elkaar hebben gehaald, en tot dezelfde teleurstellende conclusie kwamen. Dat hij desondanks toch lekker presteert doet daar niks aan. Einde discussie :!:

2. Een LSD is niet zaligmakend, bij nat weer hard een bocht uitaccelereren gaat ook verkeerd als er geen grip is. Immers, LSD stuurt een deel van de aandrijving naar het wiel waar er wel grip is, maar als er voor geen enkel wiel grip is kan dat dus gewoonweg niet.

3. Er is in de pre-2004 specificatie (voor facelift) een probleem met de ophanging achter, waardoor er veel en onregelmatig bandenslijtage optreedt en ook de handling aangetast wordt. Het technische bulletin waar dit in staat zal ik binnenkort proberen te achterhalen, wordt door Honda niet echt aan iedereen meegedeeld.

4. CTR is een fijne auto, ik raad het zeker aan. Rijd eens een keer met iemand hier mee, of regel een proefrit in een ingereden model (meer dan 20000KM) als het even kan. Let ook op de verzekeringspremie :idea:
raampje
Posts: 49
Joined: Sun Jan 16, 2005 8:58 pm

Post by raampje »

Dat probleem me de ophanging; kun je daarmee terug naar de Honda-garage? of is dit iets blijvends?
Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

IvoG wrote:1. In de Europese CTR zit af-fabriek geen LSD.


Yep, zeker weten. Ik was er bij toen ze bij Hyper een LSD in de CTR bak deden voor de oranje Elise (van PJ) samen met de K20.

Dit is de standaard diff van de CTR: eruit.

Image

Dit is de DC5-R LSD. Die ging er in:

Image

En de DC5-R nokkenassen gingen er ook in.

Image
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Mijn ITR zonder LSD, zou ik niet kunnen missen hoor :wink:
Voor voorwielaandrijvers een echte musthave!
raampje
Posts: 49
Joined: Sun Jan 16, 2005 8:58 pm

Post by raampje »

Eindelijk na dagen ook es reacties op het forum van Civicclubholland! Maar wat voor reacties...... :-?

2 reacties en allebei dezelfde, namelijk:
Als je mijn mening wilt weten........ We zitten hier op civic club holland maar als ik de keus had ging ik toch echt voor de impreza WRX.


Dat snap ik dan niet hè..... of ben ik nou de enige die dit raar vind?
Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
Guest

Post by Guest »

Misschien moeten ze ff het lijstje zien wat je hierboven heb gepost...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Een WRX vergelijken met een CTR is appels met peren vergelijken. Beide wagens hebben een totaal ander karakter en doel en ze mogen eigenlijk niet vergeleken worden. Een keus tussen deze twee is dan ook puur persoonlijk.

Ik zou je adviseren om eens een testrit te gaan maken in de modellen die je aanspreken. Op die manier kun je zien/voelen wat het beste bij je wensen past.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTECCIE wrote:Ik zou je adviseren om eens een testrit te gaan maken in de modellen die je aanspreken. Op die manier kun je zien/voelen wat het beste bij je wensen past.

Liefst op he circuit uittesten. Als het niet kan, dan op de MV. :D
Guest

Post by Guest »

Ik heb nog wat verschillen gevonden tussen de jdm ctr en eu ctr:
Recaro stoelen, momo stuur, remklauwen met type-R logo erop.

Image
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

In top gear wint de CTR van een WRX met de stig :D
Civic Type S
Locked