Jullie mening over de Civic Type-R!!?? :)
Hey,
ff erbij vermelden dat het 2004 model een lichter vliegwiel heeft.
LSD is een must, komt er bij mij zeker op.
Deze auto bespaar ik al dat audio gebeuren, dat had ik in me vorige, helemaal volgebouwd. Deze auto wil ik niet zwaarder maken, wel lichter.
O ja, de stoelen van het 2004 model hebben een andere kleur, rood met zwart.
Xenon verlichting is niet standaard, wel een optie.
Je hebt ook nog een japanse versie van de CTR, die heeft dus standaard wel LSD, electrisch inklappende zijspiegels, meer pk's, xenon standaard. Jammer dat ie alleen rechts gestuurd komt.
ff erbij vermelden dat het 2004 model een lichter vliegwiel heeft.
LSD is een must, komt er bij mij zeker op.
Deze auto bespaar ik al dat audio gebeuren, dat had ik in me vorige, helemaal volgebouwd. Deze auto wil ik niet zwaarder maken, wel lichter.
O ja, de stoelen van het 2004 model hebben een andere kleur, rood met zwart.
Xenon verlichting is niet standaard, wel een optie.
Je hebt ook nog een japanse versie van de CTR, die heeft dus standaard wel LSD, electrisch inklappende zijspiegels, meer pk's, xenon standaard. Jammer dat ie alleen rechts gestuurd komt.
- Gaskleppie
Volgens mij hebben alle CTR's een lsd hoor. Het staat wel niet vermeld maar iedereen die ik ken heeft nog nooit een spinnend binnenwiel gehad in een bocht maar juist wel mega grip de bocht uit.
Ron van de race civic heeft ook een CTR voor op straat en die heeft hem nooit bijbesteld, en staat nergens vermeld maar weet voor 100% zeker dat er een lsd in zit.
Hij trekt niet voor niks zo hard aan het stuur in spoorvorming....
Ron van de race civic heeft ook een CTR voor op straat en die heeft hem nooit bijbesteld, en staat nergens vermeld maar weet voor 100% zeker dat er een lsd in zit.
Hij trekt niet voor niks zo hard aan het stuur in spoorvorming....
-
Even over een paar zaken mijn mening / kennis geven:
1. In de Europese CTR zit af-fabriek geen LSD. Honda krijgt dit telkens als negatief punt toegeslingerd, en heeft dit keer op keer bevestigd. Ik ken tenminste 2 mensen met verstand van versnellingsbakken die de CTR bak uit elkaar hebben gehaald, en tot dezelfde teleurstellende conclusie kwamen. Dat hij desondanks toch lekker presteert doet daar niks aan. Einde discussie :!:
2. Een LSD is niet zaligmakend, bij nat weer hard een bocht uitaccelereren gaat ook verkeerd als er geen grip is. Immers, LSD stuurt een deel van de aandrijving naar het wiel waar er wel grip is, maar als er voor geen enkel wiel grip is kan dat dus gewoonweg niet.
3. Er is in de pre-2004 specificatie (voor facelift) een probleem met de ophanging achter, waardoor er veel en onregelmatig bandenslijtage optreedt en ook de handling aangetast wordt. Het technische bulletin waar dit in staat zal ik binnenkort proberen te achterhalen, wordt door Honda niet echt aan iedereen meegedeeld.
4. CTR is een fijne auto, ik raad het zeker aan. Rijd eens een keer met iemand hier mee, of regel een proefrit in een ingereden model (meer dan 20000KM) als het even kan. Let ook op de verzekeringspremie :idea:
1. In de Europese CTR zit af-fabriek geen LSD. Honda krijgt dit telkens als negatief punt toegeslingerd, en heeft dit keer op keer bevestigd. Ik ken tenminste 2 mensen met verstand van versnellingsbakken die de CTR bak uit elkaar hebben gehaald, en tot dezelfde teleurstellende conclusie kwamen. Dat hij desondanks toch lekker presteert doet daar niks aan. Einde discussie :!:
2. Een LSD is niet zaligmakend, bij nat weer hard een bocht uitaccelereren gaat ook verkeerd als er geen grip is. Immers, LSD stuurt een deel van de aandrijving naar het wiel waar er wel grip is, maar als er voor geen enkel wiel grip is kan dat dus gewoonweg niet.
3. Er is in de pre-2004 specificatie (voor facelift) een probleem met de ophanging achter, waardoor er veel en onregelmatig bandenslijtage optreedt en ook de handling aangetast wordt. Het technische bulletin waar dit in staat zal ik binnenkort proberen te achterhalen, wordt door Honda niet echt aan iedereen meegedeeld.
4. CTR is een fijne auto, ik raad het zeker aan. Rijd eens een keer met iemand hier mee, of regel een proefrit in een ingereden model (meer dan 20000KM) als het even kan. Let ook op de verzekeringspremie :idea:
IvoG wrote:1. In de Europese CTR zit af-fabriek geen LSD.
Yep, zeker weten. Ik was er bij toen ze bij Hyper een LSD in de CTR bak deden voor de oranje Elise (van PJ) samen met de K20.
Dit is de standaard diff van de CTR: eruit.

Dit is de DC5-R LSD. Die ging er in:

En de DC5-R nokkenassen gingen er ook in.

-
Eindelijk na dagen ook es reacties op het forum van Civicclubholland! Maar wat voor reacties...... :-?
2 reacties en allebei dezelfde, namelijk:
Dat snap ik dan niet hè..... of ben ik nou de enige die dit raar vind?
2 reacties en allebei dezelfde, namelijk:
Als je mijn mening wilt weten........ We zitten hier op civic club holland maar als ik de keus had ging ik toch echt voor de impreza WRX.
Dat snap ik dan niet hè..... of ben ik nou de enige die dit raar vind?
Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
Een WRX vergelijken met een CTR is appels met peren vergelijken. Beide wagens hebben een totaal ander karakter en doel en ze mogen eigenlijk niet vergeleken worden. Een keus tussen deze twee is dan ook puur persoonlijk.
Ik zou je adviseren om eens een testrit te gaan maken in de modellen die je aanspreken. Op die manier kun je zien/voelen wat het beste bij je wensen past.
Ik zou je adviseren om eens een testrit te gaan maken in de modellen die je aanspreken. Op die manier kun je zien/voelen wat het beste bij je wensen past.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-