Jullie mening over de Civic Type-R!!?? :)

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
raampje

Jullie mening over de Civic Type-R!!?? :)

Post by raampje »

Één hele goedemiddag!!

Momenteel rijd ik zelf in een Japanner (Toyota Corolla), maar de gelegenheid biedt zich om een nieuwe auto aan te schaffen! En ik wil graag bij de Japanners blijven, maar mijn smaak valt zeker niet nogmaals op de Toyota.

en nu is mijn keus al snel op de Type-R gevallen!! Goede keus, toch? Onderstaand plaatje bewijst wel genoeg!
:gojerry:

Maar ik heb na wat zoeken op internet nog niet veel meningen kunnen vinden over deze auto! Alleen dat het een lekker sprintkanonnetje is!
Image

Maar ik zou graag wat meer meningen willen horen van jullie!Misschien ook tips bij het aanschaffen van een 2ehands, want daar ben ik zelf nog niet uit.

Ik weet zelf inmiddels al dat ie vrij stug/sportief rijdt, en wel van wat benzine houdt! Volgens mij ook eentje voor en na de facelift, klopt dit? En zo ja, wat is het verschil? (dit i.v.m. eventuele aanschaf 2ehands)
Maar voor de rest kon ik niet bijzondere dingen vinden die me opvielen, dus nu zijn jullie aan de beurt! :p

Wellicht hebben jullie ook wat links voor mij wat betreft Tuning van deze wagen? Ik heb nu ook al het één en ander aan mijn auto gedaan en weet zo de adresjes, maar heb voor de Type-R nog heel weinig kunnen vinden!
Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

waanzinnig karretje!
Op het gas wat rumoerig maar als je er van houd klinkt hij machtig mooi,
Verbruik valt bij rustig rijden mee. 1op 12 moet zeker kunnen lukken. Door de 6bak rijd hij lekker laag toeren op de snelweg ivm een Integra.

Qua tuning ligt de wereld nog helemaal open maar er komt steeds meer en het ziet er naar uit dat het DE motor wordt voor vakken vol onderdelen.

Doen!!
raampje

Post by raampje »

Rumoerig vind ik niet erg! :D Mijn huidige auto is oud en rumoerig!

ik rijd nu zelf ook met openluchtfilter. En daarnaast nog eens zonder middendemper plus japstyle RVS-uitlaat!!

Stel er zijn negatieve punten op te noemen voor deze auto, wat kunnen deze zijn??
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Je moet de bladen eens lezen.

Autoweek melde zelfs dat ze tuitende oren hadden na een uurtje sturen met de civic! gaat natuurlijk helemaal nergens over! Ik heb ze ook even een mailtje gestuurd over deze belachelijke opmerking.
Maargoed, volkswagen had dik betaald om te winnen dus moet je iets vinden om de civic af te kraken.........
Zielige lui...
Dimer

Post by Dimer »

ik rij nu bijna een jaar in de CTR en ik zou 'm voor (bijna) geen andere auto willen ruilen :D
ITR1689

Post by ITR1689 »

De CTR is een stuk stiller dan een ITR en ook comfortabeler. Zo rauw is ie dus niet. Maar er zit standaard geen Airco in.
raampje

Post by raampje »

airco is fijn, maar niet noodzakelijk! Heb het nu al die tijd ook volgehouden met raampjes open! Alhoewel aan mijn kant de raampjes niet meer opengaan sinds deze week! :D En occasions hebben vaak de optie Airco wel..die ik tot nu toe gevonden heb op autotrader.nl

Net het verhaal van Autoweek door zitten lezen en toch blijft deze auto me zeer interesseren! :D Die mensen moeten ook maar kritisch en objectief blijven, maar ik denk dat ze allemaal wel zo'n karretje naar huis willen nemen! ;)
Dimer

Post by Dimer »

het enige wat journalisten als 'negatief' commentaar kunnen leveren op de CTR is dat ie teveel naar een circuit/race auto neigt ipv een straatauto.
Dat is toch het beste! Het kan mij niet racy genoeg, maar ja, wie ben ik :D
Erick

Post by Erick »

Dimer en een blije CTR rijder, Het enige wat ik mis op de CTR is LSD en een witte kleur maar voor de rest is het een wereld auto.
raampje

Post by raampje »

Helaas heb ik nu wel een auto die iets te racy is.....alleen niet van goeie kwaliteit! Heb nu standaard schokbrekers met verlagingsveren..en dit in combinatie met 205/40/17 bandjes eronder, stuiter ik gigantisch over de weg! :D Is wel leuk met bochtjeswerk, maar drempels en alles behalve asfalt is nie echt geweldig!!

Heb trouwns net topic van Gaskleppie doorgelezen..... wow!!!! Ik zou nie eens zoveel durven doen aan een nieuwe auto! haha vind 200pk al meer dan zat met zo'n type-R
raampje

Post by raampje »

wat houdt LSD ook alweer in?? heb dit al wel eens vaker gehoord
Dimer

Post by Dimer »

DC2-SPOON wrote:Dimer en een blije CTR rijder, Het enige wat ik mis op de CTR is LSD en een witte kleur maar voor de rest is het een wereld auto.

true! ik had 'm ook liever in het wit gehad met LSD, mooi carbon hood, buddyclub kitje erop :lol: (hmm ik dwaal af)
Dimer

Post by Dimer »

raampje wrote:wat houdt LSD ook alweer in?? heb dit al wel eens vaker gehoord

wie kan het beter vertellen dan 'how stuff works' :)

http://auto.howstuffworks.com/differential8.htm
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

LSD hevelt simpel-gezegd de pk's van het ene wiel over naar het andere wiel zodra het ene wiel minder contact krijgt met het asfalt, waardoor de auto een bocht scherper kan nemen, LSD rules! 8)
raampje

Post by raampje »

haha ok... ben niet de man van de technische woordjes! :P

ben ook maar een studentje nog! :)
ITR1689

Post by ITR1689 »

Ja, LSD miste ik heel erg bij de CTR toen ik ermee reed. Heel veel wielspin bij het versnellen uit een bocht.
Dimer

Post by Dimer »

moet je is hard uitacceleren in een bocht als het regent... je gaat gewoon recht door
ITR1689

Post by ITR1689 »

Ik las ergens dat je een LSD van de JDM CTR kan kopen bij de dealer voor 600-800 euro?
raampje

Post by raampje »

Net ff een test gelezen van Topgear die over het algemeen zéér kritisch zijn, maar ze zijn heel erg tevreden...over de combinatie van de motor en de versnellingsbak!

Maar ik zie hier ook dat er bij de laatste test staat: Facelift!! Dus wat is er veranderd in die facelift??
Erick

Post by Erick »

De koplampen, achterlichten, spiegels en nog wat dingen in het interieur geloof ik.
Locked