Remvloeistof vervangen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Mau il-Vec

Remvloeistof vervangen

Post by Mau il-Vec »

Aangezien dit bij mij er vrij 'zwart' uitziet wilde ik dit weleens laten vervangen. Iemand ervaringen hiermee ook kwa kosten.

Ik heb wat verhalen gehoord van sommigen dat ze erna nog lucht in de leidingen hadden of niet goed leeggespoten leidingen, zodat het smerige zich weer vermengd met de nieuwe.

Is dat voor monteurs zo'n moelijke klus, ga je je dan afvragen?!
ITR1689

Post by ITR1689 »

Geen moeilijke klus. Laat de dealer het doen. Ze hebben een pomp om het eruit te zuigen, zonder dat er lucht ingaat.
Ik schat 150 euro aan kosten.
Ik doe het meestal zelf, maar dat is een hels karwei zonder zo'n pomp.
wilco

Post by wilco »

Zelf te doen is vrij makkelijk , kost veel tijd.Ik weet alleen niet of dit ook kan met de ABS pomp?
Er gaat een persoon in de auto zitten en een persoon bij de remklauw en die zet een slangetje op het ontluchtingsventiel.
Dan drukt degene op het rempedaal en houd het pedaal tot de bodem gedrukt dan draait degene het ontluchtingsventiel los en dan loopt de remvloeistof eruit.
Dan zakt het pedaal tot de bodem en steeds moet die voet er nog op blijven.
Dan draait degene het ontluichtingsventiel dicht en dan pas mag de voet van het pedaal afgehaald worden.

En dit doe je per wiel tiental keren , prutswerk dus.
ITR1689

Post by ITR1689 »

wilco wrote:Zelf te doen is vrij makkelijk , kost veel tijd.Ik weet alleen niet of dit ook kan met de ABS pomp?
Er gaat een persoon in de auto zitten en een persoon bij de remklauw en die zet een slangetje op het ontluchtingsventiel.
Dan drukt degene op het rempedaal en houd het pedaal tot de bodem gedrukt dan draait degene het ontluchtingsventiel los en dan loopt de remvloeistof eruit.
Dan zakt het pedaal tot de bodem en steeds moet die voet er nog op blijven.
Dan draait degene het ontluichtingsventiel dicht en dan pas mag de voet van het pedaal afgehaald worden.

En dit doe je per wiel tiental keren , prutswerk dus.

Ik heb het alleen gedaan. Kan je nagaan... Wel steeds nieuwe vloeistof bijvullen.
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

hmmmmm, ik laat de dealer het wel lekker doen :-) Ik heb begrepen dat de nieuwere remvloeistoffen wat agressiever zijn voor de leidingen, ik kan er toch wel vanuitgaan dat de dealer gewoon dot4 gebruikt?

of praat ik nu uit m'n nek :lol:
wilco

Post by wilco »

Of koop zelf DOT 5.1 en standaard is DOT 4
ITR1689

Post by ITR1689 »

Mau il-Vec wrote:hmmmmm, ik laat de dealer het wel lekker doen :-) Ik heb begrepen dat de nieuwere remvloeistoffen wat agressiever zijn voor de leidingen, ik kan er toch wel vanuitgaan dat de dealer gewoon dot4 gebruikt?

of praat ik nu uit m'n nek :lol:

Dat is DOT5, die moet je niet hebben. DOT 5.1 is wel goed.
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

ok, thanks mannen :wink:
Locked