Aangezien dit bij mij er vrij 'zwart' uitziet wilde ik dit weleens laten vervangen. Iemand ervaringen hiermee ook kwa kosten.
Ik heb wat verhalen gehoord van sommigen dat ze erna nog lucht in de leidingen hadden of niet goed leeggespoten leidingen, zodat het smerige zich weer vermengd met de nieuwe.
Is dat voor monteurs zo'n moelijke klus, ga je je dan afvragen?!
Remvloeistof vervangen
-
Zelf te doen is vrij makkelijk , kost veel tijd.Ik weet alleen niet of dit ook kan met de ABS pomp?
Er gaat een persoon in de auto zitten en een persoon bij de remklauw en die zet een slangetje op het ontluchtingsventiel.
Dan drukt degene op het rempedaal en houd het pedaal tot de bodem gedrukt dan draait degene het ontluchtingsventiel los en dan loopt de remvloeistof eruit.
Dan zakt het pedaal tot de bodem en steeds moet die voet er nog op blijven.
Dan draait degene het ontluichtingsventiel dicht en dan pas mag de voet van het pedaal afgehaald worden.
En dit doe je per wiel tiental keren , prutswerk dus.
Er gaat een persoon in de auto zitten en een persoon bij de remklauw en die zet een slangetje op het ontluchtingsventiel.
Dan drukt degene op het rempedaal en houd het pedaal tot de bodem gedrukt dan draait degene het ontluchtingsventiel los en dan loopt de remvloeistof eruit.
Dan draait degene het ontluichtingsventiel dicht en dan pas mag de voet van het pedaal afgehaald worden.
wilco wrote:Zelf te doen is vrij makkelijk , kost veel tijd.Ik weet alleen niet of dit ook kan met de ABS pomp?
Ik heb het alleen gedaan. Kan je nagaan... Wel steeds nieuwe vloeistof bijvullen.
-
Mau il-Vec wrote:hmmmmm, ik laat de dealer het wel lekker doen :-) Ik heb begrepen dat de nieuwere remvloeistoffen wat agressiever zijn voor de leidingen, ik kan er toch wel vanuitgaan dat de dealer gewoon dot4 gebruikt?
of praat ik nu uit m'n nek :lol:
Dat is DOT5, die moet je niet hebben. DOT 5.1 is wel goed.
-