Toch wel hard...

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Toch wel hard...

Post by wilco »

Tja ..of het klopt is het tweede maar het ziet er erg leuk uit.....

Image
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Waarom zou het niet kunnen kloppen? Ik had afgelopen zondag nog over de 250km/h op de teller staan dus is 260 km/h ook haalbaar.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Deutsche Autobahn misschien op een rustige zondagmorgen?? :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Kan ook gewoon op zondagmiddag rond 13:00 net onder Rotterdam hoor... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die foto is een tikkie te vrij van trillingen genomen.
Zal wel op de rollenbank genomen zijn.....
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ok dan ben ik wel eens benieuwd , volgens fabriekopgave haal je 233 Km/h ongeveer bij je max. PK's op 7900rpm en je max. NM zit bij 216 Km/h.
Je haalt bij je max. rpm (8400) de snelheid 248Km/h.

Normaal bouw je redelijk snel af na je max. NM of PK.
Op de foto zie je gewoon dat hij het rode gebied in draait, loopt hij bij jullie ook zo het rode gebied in?
Of klopt de fabrieks topsnelheid van Honda niet ?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik zit met 250 op de teller nog voor het rode gebied.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ja op de teller , maar ik heb dit omgerekend via de versnellingsbak verhoudingen , dus 8400rpm zal dus ongeveer in werkelijkheid 248km/h wezen
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

wilco wrote:Ja op de teller , maar ik heb dit omgerekend via de versnellingsbak verhoudingen , dus 8400rpm zal dus ongeveer in werkelijkheid 248km/h wezen

Dat kan, moet je wel power maken bij 8400 rpm. De toerenteller is niet nauwkeurig, 9000 rpm op de teller is ong. 8500 in het echt.
Die snelheid op de teller kan je ook makkelijk halen met kleinere diameter banden....
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

De snelheden die ik berekent heb zijn met de standaard bandenmaat , dus 195/55/15.

Toch had ik laatst het idee dat de begrenzer er bij mij net voor de 9K rpm in schoot, tuurlijk heeft elke auto zijn eigen afwijkingsmargé.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

wilco wrote:De snelheden die ik berekent heb zijn met de standaard bandenmaat , dus 195/55/15.


Ja, ik heb het over de foto, niet de berekening.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

OK :wink:

Ik heb nog niet zo hard gereden met de ITR , als de tijd er is zal ik het graag doen.

Ik durfde het mede niet omdat ik peentjes zat te zweten met de distributieriem , wanneer die nu wel of niet vervangen was.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ik heb een keer 245 aangetikt met 3 man erin, veel harder werd onverantwoord aangezien het in nederland was. de toerenteller stond net puntje rood dacht ik. 230 is meestal 8k toeren precies

maar op de foto is toch wel érg hard. stond er iets bij van mod's aan de auto wilco? en hij zal toch wel bijna tegen zijn toerenbegrenzer hebben zitten hikken want toerentellertje staat vort diep!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

trouwens nog een ding.. ligt het aan mij of heeft hij super super super zuinig gereden met een tank? (trouwens kan ook niet zijn terug gezet bij de tankbeurt en dat dit zn 2e tank is op die kilometrage :wink :)
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Je bedoelt die 328KM ?
Ik had van het weekend ongeveer 450KM en kwam daarmee gemiddeld uit op 1 op 11 ongeveer .

Maar daar tegenover is het normaal 380KM op een tank
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

hmm.. ik heb op de vakantie (in de carnavals vakantie naar zwitserland geweest, heel verhaal wou dat binnenkort posten) 1 op 13 gereden maar dat was compleet std en niet harder dan 60 a 70 km/h omdat het toen zo'n slecht weer was.
maar al rij ik super zuinig, 400+ heb ik nog niet op een tank gehaald, zit meestal op de 325-380 en dan is het echt op. std haalde ik makkelijk verbruik van 1:11 vooral met die lange stukken in duitsland (terwijl ik toch de heletijd constand 160 reed)
maar nu, vooral met verhoogde benzine druk (3.5-4.2) staat mijn tellertje nog voor de 300 en bijna beneden
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb nu alles laten controleren bij de dealer maar ik weet eiegnlijk nog steeds niet hoe mijn benzinedruk nu staat, misschien dat er a.s Zondag voor de gein iemand kan kijken?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

std kun je dat alleen zien als je zo'n tellertje hebt. maar bij mij stond hij std 2.8-3.3 (2.8 stationair dan en 3.3 vollast)
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb zo'n drukmeter onder de kap
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

die heb ik ook, wat geeft hij aan als hij stationair loopt? tel daar 0.5 bovenop en je hebt vollast. of je kunt je slangetje vanaf je intake manifold naar je benzinedruk regelaar lostrekken en dan schiet hij ook omhoog naar een halve (bar of psi?) meer
Locked