Bekende CTR 2004

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Bekende CTR 2004

Post by MikeEp3 »

Het gaat om een zwarte CTR 2004 30th anniversery met 41000km. Een vriend van me denk serieus om hem te kopen maar zijn er hier mensen die de auto kennen?

KLIK
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

let op is model 2001-2003
En deze staat al best lang te koop.

Toen ik in juli naar CTR's aan het kijken was stond hij al te koop

Ik heb ff wat geshopt:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=18023642&p_type_lijst=RL&o_id=3196814

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=18023642&p_type_lijst=RL&o_id=3174789

De laatste is van een kameraad van mij geweest ( tot mijn verbazing heeft hij hem ingerolen )
Deze is geheel in nieuw staat en van eind 2004!!
Hij staat bij mijn dealer te koop
50ct
Posts: 52
Joined: Sat May 21, 2005 12:01 am

Post by 50ct »

Ik ken hem ook niet, maar hij staat er inderdaad al lang te koop ... :roll: .
Suc6 verder.....O ja, ook een zwarte CTR te koop bij Dubois uit Zeist (?)
Die staat bijna een jaar koop
Spijker
Posts: 106
Joined: Fri Feb 24, 2006 9:48 am

Post by Spijker »

Daar wilde ik zaterdag voor gaan AccordR! Is je maatje er een beetje zuinig op geweest? :wink: Waarom heeft ie hem weg gedaan eigenlijk? Die donkergrijze is ook netjes trouwens, originele kleur, staat alleen bij een KIA dealer, die zitten vaak niet op nog een Honda te wachten, maar wie weet.
Civic Type R #03855
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Hij is er zeker zuinig op geweest.

Alleen door prive omstandigheden heb ik hem vanaf augustus vorig jaar niet meer gezien.

Dat ik kan begrijpen is het omdat hij een lease auto heeft gekregen.

Maar de Civic is zoals ik het weet geheel schadevrij en in perfecte staat.
Spijker
Posts: 106
Joined: Fri Feb 24, 2006 9:48 am

Post by Spijker »

Thanks, dan ga ik zaterdag ff kijken. Wel een endje uit de buurt, ik kom al jaren bij Van Nieuwkerk, maar die heeft niks staan nu!
Civic Type R #03855
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Ik heb goeie ervaring met deze dealer. ( maar dan Tilburg, maar deze is van dezelfde )
Ik kom er al jaren


veel suc6
Spijker
Posts: 106
Joined: Fri Feb 24, 2006 9:48 am

Post by Spijker »

Goed om te horen. Ik had anderhalf jaar terug de keuze gemaakt tussen een tweedehands Type R of een nieuwe 1.6 BAR te kopen en toen is het die BAR geworden. Maar die PK´s blijven jeuken, dus ik moet er toch maar aan geloven.... :D
Civic Type R #03855
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Je gaat dus toch een CTR halen? :-)
Spijker
Posts: 106
Joined: Fri Feb 24, 2006 9:48 am

Post by Spijker »

Ja man, nu kan het nog namelijk. Geen kids etc. Ik weet van mezelf dat als ik het niet doe ik er over een paar jaar spijt van ga krijgen. Eerst het huis af en dan halen :razz:
Civic Type R #03855
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3174789

was laatst bij de honda garrage voor een paar dingen en zag hem toen ook staan. hij zei nog is dat niets voor je :wink: was wel een super mooie om te zien! had alleen een putje in de bestuurders deur.
hij zei dat de ctr met een cai sneller was dan de s2k maar of ik dat moet geloven? en dat de wegligging evengoed was als de itr maar dat weet ik ook niet?
zie dat er op staat dat hij van 2004 is maar hij zei tegen mij 2001
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Een CTR met een compleet andere uitlaatlijn en luchtfilter is niet sneller dan mijn ITR dus dan zal die zeker niet sneller zijn dan een S2K.

Die Honda garage wilde schijnbaar graag wat verkopen... blabla.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

dat dacht ik dus ook. maargoed die man moet ook zijn brood verdienen :wink: denk ik vraag het hier nog wel een keer, bij de echte kenners.

maargoed jou itr is ook niet bepaald standaard meer :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik heb eigenlijk ook niet meer dan een uitlaatlijntje dus zwaar getuned is die niet. En sneller dan een S2K ben ik helemaal al niet. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

niet nee? wat zijn nou de std specs van de ctr. itr en s2k want autoweek geeft weer andere als letstorquebhp.com enzo

itr 6.7 had ik ergens gezien en ergens anders weer 6.3
ctr 6.2 dacht ik?
s2k soms 5.9 soms 5.5

en wat doen de mod's aan de 0-100 tijd want dit wordt nogal vaak ruim geschat in winst maar geloof het niet. zoiets als jou itr, met openuitlaat. is daar iets zinnigs over te zeggen?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik heb nooit tijden gemeten dus daar kan ik niets zinnigs over melden maar ik heb mijn wagen wel in de praktijk vergeleken met een ATR en CTR en die waren beide langzamer (niet heftig getuned maar gewoon uitlaatlijntje net als ik).

Ik heb mezelf ook wel eens mogen meten met wat NSX'en op hoge snelheid en dat ging ook goed want ze zijn me nooit voorbij gekomen. Had het echter vanaf lagere snelheden geweest dan had het waarschijnlijk anders gelopen.

Al met al geloof ik niet dat een uitlaatlijn heel veel doet voor een 0-100 tijd. Het maakt meer geluid en dus is de snelheidsbeleving in je hoofd wellicht groter. Een lichter vliegwiel helpt wel want we hebben een keer sprintjes gedaan op de MV en daar zag je duidelijk verschil tussen mijn ITR en andere ITR's zonder lichter vliegwiel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Honda Integra Type-R 0-100 : 6.38
Honda Integra Type-R (JDM import) 0-100 : 6.12
Honda Integra Type-R (DC5) (a/c) 0-100 : 6.00
Honda Integra Type-R (DC5) 0-100 : 5.96

Honda Civic Type-R (mk1 Import) 0-100 : 6.29
Honda Civic Type-R 0-100 : 6.57
Honda Civic Type-R (JDM import) 0-100 : 6.13

Honda S2000 0-100: 5.71
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ooh okee... vliegwiel wist ik wel maar was redelijk kostbaar, had het er bij tcc nog over gehad. maar dat vind ik zoiezo als de itr eenmaal rolt en in het v-tec gebied zit zijn er maar weinig die er voorbij komen.

had eerst ook een evo 6 bijgehouden met optrekken tot de 130 (daarna moesten we remmen) maar puur omdat we al met 30 een bocht uitkwamen en net al in zn v-tec zat in de 1 :twisted:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Grappig want ik heb al aardig wat keren opgereden met Subs en dan was er voor mij geen houden aan. Een Sub en een EVO VI zijn toch redelijk vergelijkbaar.

Misschien moeten we maar eens vergelijken op de MV. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

dyno dag! zullen het zien :wink: heb ook een keer langs een 555gt gestaan bij een stoplicht en vanaf stilstand tot 180 kwam hij me écht niet voorbij. daarna nog wat staan praten. hij zat bij extreem machines en had een cat-back verder niets. toen had ik cai, cat verv. catback. nog geen benzinedruk regelaar, msd bougie kabels en goede iridium bougies (niet dat die laatste 2 er toe doen maargoed)
Locked