Bekende CTR 2004
Bekende CTR 2004
Het gaat om een zwarte CTR 2004 30th anniversery met 41000km. Een vriend van me denk serieus om hem te kopen maar zijn er hier mensen die de auto kennen?
KLIK
KLIK
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
let op is model 2001-2003
En deze staat al best lang te koop.
Toen ik in juli naar CTR's aan het kijken was stond hij al te koop
Ik heb ff wat geshopt:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=18023642&p_type_lijst=RL&o_id=3196814
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=18023642&p_type_lijst=RL&o_id=3174789
De laatste is van een kameraad van mij geweest ( tot mijn verbazing heeft hij hem ingerolen )
Deze is geheel in nieuw staat en van eind 2004!!
Hij staat bij mijn dealer te koop
En deze staat al best lang te koop.
Toen ik in juli naar CTR's aan het kijken was stond hij al te koop
Ik heb ff wat geshopt:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=18023642&p_type_lijst=RL&o_id=3196814
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=18023642&p_type_lijst=RL&o_id=3174789
De laatste is van een kameraad van mij geweest ( tot mijn verbazing heeft hij hem ingerolen )
Deze is geheel in nieuw staat en van eind 2004!!
Hij staat bij mijn dealer te koop
Daar wilde ik zaterdag voor gaan AccordR! Is je maatje er een beetje zuinig op geweest? :wink: Waarom heeft ie hem weg gedaan eigenlijk? Die donkergrijze is ook netjes trouwens, originele kleur, staat alleen bij een KIA dealer, die zitten vaak niet op nog een Honda te wachten, maar wie weet.
Civic Type R #03855
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3174789
was laatst bij de honda garrage voor een paar dingen en zag hem toen ook staan. hij zei nog is dat niets voor je :wink: was wel een super mooie om te zien! had alleen een putje in de bestuurders deur.
hij zei dat de ctr met een cai sneller was dan de s2k maar of ik dat moet geloven? en dat de wegligging evengoed was als de itr maar dat weet ik ook niet?
zie dat er op staat dat hij van 2004 is maar hij zei tegen mij 2001
was laatst bij de honda garrage voor een paar dingen en zag hem toen ook staan. hij zei nog is dat niets voor je :wink: was wel een super mooie om te zien! had alleen een putje in de bestuurders deur.
hij zei dat de ctr met een cai sneller was dan de s2k maar of ik dat moet geloven? en dat de wegligging evengoed was als de itr maar dat weet ik ook niet?
zie dat er op staat dat hij van 2004 is maar hij zei tegen mij 2001
Een CTR met een compleet andere uitlaatlijn en luchtfilter is niet sneller dan mijn ITR dus dan zal die zeker niet sneller zijn dan een S2K.
Die Honda garage wilde schijnbaar graag wat verkopen... blabla.
Die Honda garage wilde schijnbaar graag wat verkopen... blabla.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Ik heb eigenlijk ook niet meer dan een uitlaatlijntje dus zwaar getuned is die niet. En sneller dan een S2K ben ik helemaal al niet. 

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
niet nee? wat zijn nou de std specs van de ctr. itr en s2k want autoweek geeft weer andere als letstorquebhp.com enzo
itr 6.7 had ik ergens gezien en ergens anders weer 6.3
ctr 6.2 dacht ik?
s2k soms 5.9 soms 5.5
en wat doen de mod's aan de 0-100 tijd want dit wordt nogal vaak ruim geschat in winst maar geloof het niet. zoiets als jou itr, met openuitlaat. is daar iets zinnigs over te zeggen?
itr 6.7 had ik ergens gezien en ergens anders weer 6.3
ctr 6.2 dacht ik?
s2k soms 5.9 soms 5.5
en wat doen de mod's aan de 0-100 tijd want dit wordt nogal vaak ruim geschat in winst maar geloof het niet. zoiets als jou itr, met openuitlaat. is daar iets zinnigs over te zeggen?
Ik heb nooit tijden gemeten dus daar kan ik niets zinnigs over melden maar ik heb mijn wagen wel in de praktijk vergeleken met een ATR en CTR en die waren beide langzamer (niet heftig getuned maar gewoon uitlaatlijntje net als ik).
Ik heb mezelf ook wel eens mogen meten met wat NSX'en op hoge snelheid en dat ging ook goed want ze zijn me nooit voorbij gekomen. Had het echter vanaf lagere snelheden geweest dan had het waarschijnlijk anders gelopen.
Al met al geloof ik niet dat een uitlaatlijn heel veel doet voor een 0-100 tijd. Het maakt meer geluid en dus is de snelheidsbeleving in je hoofd wellicht groter. Een lichter vliegwiel helpt wel want we hebben een keer sprintjes gedaan op de MV en daar zag je duidelijk verschil tussen mijn ITR en andere ITR's zonder lichter vliegwiel.
Ik heb mezelf ook wel eens mogen meten met wat NSX'en op hoge snelheid en dat ging ook goed want ze zijn me nooit voorbij gekomen. Had het echter vanaf lagere snelheden geweest dan had het waarschijnlijk anders gelopen.
Al met al geloof ik niet dat een uitlaatlijn heel veel doet voor een 0-100 tijd. Het maakt meer geluid en dus is de snelheidsbeleving in je hoofd wellicht groter. Een lichter vliegwiel helpt wel want we hebben een keer sprintjes gedaan op de MV en daar zag je duidelijk verschil tussen mijn ITR en andere ITR's zonder lichter vliegwiel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Honda Integra Type-R 0-100 : 6.38
Honda Integra Type-R (JDM import) 0-100 : 6.12
Honda Integra Type-R (DC5) (a/c) 0-100 : 6.00
Honda Integra Type-R (DC5) 0-100 : 5.96
Honda Civic Type-R (mk1 Import) 0-100 : 6.29
Honda Civic Type-R 0-100 : 6.57
Honda Civic Type-R (JDM import) 0-100 : 6.13
Honda S2000 0-100: 5.71
Honda Integra Type-R (JDM import) 0-100 : 6.12
Honda Integra Type-R (DC5) (a/c) 0-100 : 6.00
Honda Integra Type-R (DC5) 0-100 : 5.96
Honda Civic Type-R (mk1 Import) 0-100 : 6.29
Honda Civic Type-R 0-100 : 6.57
Honda Civic Type-R (JDM import) 0-100 : 6.13
Honda S2000 0-100: 5.71
ooh okee... vliegwiel wist ik wel maar was redelijk kostbaar, had het er bij tcc nog over gehad. maar dat vind ik zoiezo als de itr eenmaal rolt en in het v-tec gebied zit zijn er maar weinig die er voorbij komen.
had eerst ook een evo 6 bijgehouden met optrekken tot de 130 (daarna moesten we remmen) maar puur omdat we al met 30 een bocht uitkwamen en net al in zn v-tec zat in de 1 :twisted:
had eerst ook een evo 6 bijgehouden met optrekken tot de 130 (daarna moesten we remmen) maar puur omdat we al met 30 een bocht uitkwamen en net al in zn v-tec zat in de 1 :twisted:
Grappig want ik heb al aardig wat keren opgereden met Subs en dan was er voor mij geen houden aan. Een Sub en een EVO VI zijn toch redelijk vergelijkbaar.
Misschien moeten we maar eens vergelijken op de MV.
Misschien moeten we maar eens vergelijken op de MV.

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
dyno dag! zullen het zien :wink: heb ook een keer langs een 555gt gestaan bij een stoplicht en vanaf stilstand tot 180 kwam hij me écht niet voorbij. daarna nog wat staan praten. hij zat bij extreem machines en had een cat-back verder niets. toen had ik cai, cat verv. catback. nog geen benzinedruk regelaar, msd bougie kabels en goede iridium bougies (niet dat die laatste 2 er toe doen maargoed)