En die blauwe getekende CRX is al enkele jaren oud....ik heb tot heden nog niets degelijk gezien over een nieuwe CRX, enkel speculaties, geruchten en photoshops.... :cry:
Je moet je eens afvragen wat de CRX nou precies voor stond, wat voor auto dat nou was. Als je dat weet dan zul je begrijpen dat er niet snel weer een CRX komt. :idea:
Ik zou niet weten waarom daar tegenwoordig geen markt meer voor is.
Hoe leuk ik het zou vinden om een nieuwe CRX te zien verandert niets aan de weg die Honda een tijdje terug is ingeslagen (Type-R). Hierbij zal ook sterk naar de Amerikaanse markt gekeken worden. De Civic coupe is hier het populairste als het gaat om tuning. De paar jaar geleden geintroduceerde SiR was niet aan te slepen met V-tec motor.
De wat kleinere CRX zie ik niet in productie gaan, jammer.. Maar er zou een Type-RR Civic op stapel staan. Maakt een hoop goed!! :twisted:
Ik zou het heel jammer vinden als er geen nieuwe CRX komt want als je in de geschiedenis kijkt dan zie je dat als Honda eenmaal een goed idee heeft ze daar eigenlijk niet lang op doorborduren. De CRX heeft eigenlijk maar twee generaties bestaan terwijl ze nog steeds een enorme schare liefhebbers hebben, de Prelude is roemloos van de markt verdwenen en had geen duidelijke modellenlijn, behalve dat het allemaal 2-3deurs achtige auto's waren, de ITR was ook een experimentje, De N360/N600 was een Japans Mini-killertje zonder serieuze opvolger terwijl de markt voor kleine auto's tegenwoordig erg aantrekt, en Type-R houdt voor ons op bij de Civic terwijl de nieuwe ATR ons onthouden worden. Ik vind Honda een erg leuk merk, maar het komt op mij over als een verzameling leuke experimenten die ze nooit lang aanhouden. Behalve dat de alltime bestseller de naam Civic heeft, en de sedan die daar boven komt de naam Accord draagt. Maar een duidelijke lijn? Zet de Civic 1 naast en Jazz en de Jazz lijkt op een MPV, en zo zijn er nog meer voorbeelden aan te halen.
Borduren??
Nee, dat zit bij Honda niet in. Honda hanteerd zoals maar een handjevol ondernemingen een inside-out benadering. Ze kijken minder naar wat de markt nodig heeft,maar wat ze GOED kunnen maken. Misschien hebben ze weer betere ideeen. (Toyota daarentegen heeft juist weer het omgekeerde. Die kijkt eerst wat de markt vraagt)
Experiment die nog steeds geleverd wordt he en dus niet echt alleen een experiment.
De Integra wordt al non-stop geprodeceerd vanaf '86 en is nu aan zijn 4de generatie toe. Bij ons op de markt is enkel gen 1 als 4deurs verschenen en de gen 3 als 2 deurs Type R.
In de USA is de Integra (RSX nu) al jaren een vaste waarde. (in alle mogelijke versies en vormen)
Volgens Temple of VTEC zou de productie van de huidige Integra stoppen aan het eind van dit jaar.