Nieuwe Honda Civic CRX

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
Dennis
Posts: 7
Joined: Mon Feb 06, 2006 9:10 pm

Nieuwe Honda Civic CRX

Post by Dennis »

Image
Image

Ziet er leuk uit
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Stel je eerst even voor in het daarvoor bedoelde onderdeel Dennis.

Wel zo netjes niet?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1884
Posts: 23
Joined: Fri Oct 07, 2005 10:20 pm

Post by ITR1884 »

werd wel weer eens tijd voor een nieuwe CRX, is trouwens een mooie aanvulling voor de nieuwe hondalijn!!!
Dennis
Posts: 7
Joined: Mon Feb 06, 2006 9:10 pm

Post by Dennis »

http://www.crxsi.com/resources/CRX_concept/

(volgens mij is het al oud nieuws maar toch....voor mij is het nieuws :P
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Specs zien er heel veelbelovend uit. Blijft erg dicht bij het originele concept.
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

Die voorlaatste foto van de reeks is een photoshop en de laatste is de Amerikaase concept coupé die een voorbode was van het definitieve model die nu toch al even uit is in de States.

En die blauwe getekende CRX is al enkele jaren oud....ik heb tot heden nog niets degelijk gezien over een nieuwe CRX, enkel speculaties, geruchten en photoshops.... :cry:

Greetz
Image
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Ziet er mooi uit .
Civic Type S
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

ik gok dat honda zichzelf flink in de vingers zou snijden als ze die voorlaatste uit zouden brengen..

dan is de civic drie-deurs een directe concurrent.. Ik ben niet heel economisch aangelegd maar dat lijkt me toch niet heel erg logisch :-?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Je moet je eens afvragen wat de CRX nou precies voor stond, wat voor auto dat nou was. Als je dat weet dan zul je begrijpen dat er niet snel weer een CRX komt. :idea:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Definitie van een CRX: Platte, op een coupé gelijkende driedeurs hatch/liftback die klein, licht en fel moest zijn gecombineerd met interessantie techniek. Voor twee personen (in geval van nood een derde persoon) plus bagage buikbaar voor alledag en niet te duur in het gebruik. Maar als je pet (?) er naar staat je er leuk mee kon spelen. :dunno:

Ik zou niet weten waarom daar tegenwoordig geen markt meer voor is.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:Definitie van een CRX: Platte, op een coupé gelijkende driedeurs hatch/liftback die klein, licht en fel moest zijn gecombineerd met interessantie techniek. Voor twee personen (in geval van nood een derde persoon) plus bagage buikbaar voor alledag en niet te duur in het gebruik. Maar als je pet (?) er naar staat je er leuk mee kon spelen. :dunno:

Ik zou niet weten waarom daar tegenwoordig geen markt meer voor is.


Hoe leuk ik het zou vinden om een nieuwe CRX te zien verandert niets aan de weg die Honda een tijdje terug is ingeslagen (Type-R). Hierbij zal ook sterk naar de Amerikaanse markt gekeken worden. De Civic coupe is hier het populairste als het gaat om tuning. De paar jaar geleden geintroduceerde SiR was niet aan te slepen met V-tec motor.

De wat kleinere CRX zie ik niet in productie gaan, jammer.. Maar er zou een Type-RR Civic op stapel staan. Maakt een hoop goed!! :twisted:

Grz.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik zou het heel jammer vinden als er geen nieuwe CRX komt want als je in de geschiedenis kijkt dan zie je dat als Honda eenmaal een goed idee heeft ze daar eigenlijk niet lang op doorborduren. De CRX heeft eigenlijk maar twee generaties bestaan terwijl ze nog steeds een enorme schare liefhebbers hebben, de Prelude is roemloos van de markt verdwenen en had geen duidelijke modellenlijn, behalve dat het allemaal 2-3deurs achtige auto's waren, de ITR was ook een experimentje, De N360/N600 was een Japans Mini-killertje zonder serieuze opvolger terwijl de markt voor kleine auto's tegenwoordig erg aantrekt, en Type-R houdt voor ons op bij de Civic terwijl de nieuwe ATR ons onthouden worden. Ik vind Honda een erg leuk merk, maar het komt op mij over als een verzameling leuke experimenten die ze nooit lang aanhouden. Behalve dat de alltime bestseller de naam Civic heeft, en de sedan die daar boven komt de naam Accord draagt. Maar een duidelijke lijn? Zet de Civic 1 naast en Jazz en de Jazz lijkt op een MPV, en zo zijn er nog meer voorbeelden aan te halen.
50ct
Posts: 52
Joined: Sat May 21, 2005 12:01 am

Post by 50ct »

Borduren??
Nee, dat zit bij Honda niet in. Honda hanteerd zoals maar een handjevol ondernemingen een inside-out benadering. Ze kijken minder naar wat de markt nodig heeft,maar wat ze GOED kunnen maken. Misschien hebben ze weer betere ideeen. (Toyota daarentegen heeft juist weer het omgekeerde. Die kijkt eerst wat de markt vraagt)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

...de ITR was ook een experimentje.


Experiment die nog steeds geleverd wordt he en dus niet echt alleen een experiment.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

VTECCIE wrote:
...de ITR was ook een experimentje.


Experiment die nog steeds geleverd wordt he en dus niet echt alleen een experiment.


De Integra wordt al non-stop geprodeceerd vanaf '86 en is nu aan zijn 4de generatie toe. Bij ons op de markt is enkel gen 1 als 4deurs verschenen en de gen 3 als 2 deurs Type R.
In de USA is de Integra (RSX nu) al jaren een vaste waarde. (in alle mogelijke versies en vormen)

Volgens Temple of VTEC zou de productie van de huidige Integra stoppen aan het eind van dit jaar.

Greetz
Image
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

VTECCIE wrote:
...de ITR was ook een experimentje.


Experiment die nog steeds geleverd wordt he en dus niet echt alleen een experiment.

Met het experiment doelde ik op het feit dat de DC2 maar heel kort op de Europeese markt werd geleverd.
Post Reply