porsche vs integra :D

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
mr. X

porsche vs integra :D

Post by mr. X »

nou ik ging net even rondje rijden sta ik te wachten bij een stoplicht zie ik opeens een knal gele porsche (cabrio) vanaf mijn rechterkant de weg opdraaien die ik ook heen moet. je zag dat hij echt heel vlot optrok want hij was zo weg. toen zag ik hem naar links gaan om de snelweg op te gaan waar het verkeers licht nog op rood stond. mijne werd ondertussen groen en zo'n kans liet ik niet liggen :D ik in zn 1, 2 en 3 v-tec om maar achter hem te komen zodat we tergelijk de snelweg zouden opgaan... ik ben bijna bij hem (1 wagenlengte) en stoplicht springt op groen. volgas peert hij eruit en bleef toen iets van 65 rijden want was best scherpe bocht voor de snelweg begon. ik zat op zn bumper mooi in zn 2 in zn v-tec. we zijn de bocht uit en hij stampt het gas in maar ik denk ik laat hem niet gaan. 2 v-tec 3 v-tec 4.... 5... 200... 210 en hij liep maar niet uit maar ik haalde hem ook zeker niet in. moeten remmen voor andere auto +-100 km/h reden we toen. auto gaat opzij hij peert er weer uit omdat ik in zn 4 reed schoot hij even vooruit maar ik terug naar zn 3 en hield hem weer vlot bij... km of 5 achter elkaar gereden toen hij opeens achter vrachtwagen bleef zitten bij de afslag die ik eigenlijk ook wou nemen... ik rij er zo mooi 125 voorbij en hij zat mij aan te gapen. ik haalde de vrachtwagen nog in en nam de uitvoegstrook denkende dat hij wel rechtdoor zou rijden maar misschien dacht dat ik politie was. ik sta bij het stoplicht te wachten voor rechtsaf te gaan (1 baan rechtsaf, 1 iemand stond voor mij en dan heb je nog heel klein stukje 2 baansweg voordat het weer 1 baan wordt.) komt opeens die porsche achter mij staan :o ik denk zal eens kijken... wordt groen auto buitenlangs voorbijgegaan in die bocht in zn 1 gehouden en tot zn 3 gev-tec't en hij hield mij echt net bij want er zat ongeveer 2 autolengtes tussen en hij kwam niet dichterbij

wat kan dit voor porsche geweest zijn want ik heb niet de kans gehad m goed te bekijken. ik weet alleen dat hij geel was met een opendak en dat er een redelijk jonge man inzat.
nu zat ik net even op autoweek te kijken naar bijv. een 911 carrera 4 coupé maar die heeft top van 285 met 320 pk tijd van 0-100 van 5 sec op een gewicht van 1405 kilo... meer heb ik nog niet kunnen zoeken want ik moet zo gaan werken... iemand enig idee wat dit geweest kan zijn? en het is niet zo dat hij verkeerd schakelde want hebben nog enkele malen op de snelweg moeten afremmen en weer optrekken en tot de 200 (waarna we weer hard in de rem moesten) hield ik hem met gemak bij...
mr. X

Post by mr. X »

ps. huidige mod's bij mij zijn cai ingewikkeld in hittebestendige soort doek (wat de inlaat stukken koeler houdt, ipv eerst 40 a 45 graden nu nog maar 18 a 20)
cat vervanger en invidia catback. reserve wiel is eruit icm die houten plank. achterbank zit er nog wel in... en ik zat er alleen in :-)
Filip

Post by Filip »

Zal waarschijnlijk een Porche Boxter geweest zijn, is een 2-persoons cabrio.
Een 2.7 heeft 155kw, 211pk dus dat is goed mogelijk in vergelijking met het vermogen van een type R.
CW ITR 01034
Nyther

Post by Nyther »

Ik eergisteren nog een Jag XK8 afgezeikt :P de belg die erinzat was niet blij :P

Dikke wagens van 100K+ pesten is altijd leuk
mr. X

Post by mr. X »

Filip wrote:Zal waarschijnlijk een Porche Boxter geweest zijn, is een 2-persoons cabrio.
Een 2.7 heeft 155kw, 211pk dus dat is goed mogelijk in vergelijking met het vermogen van een type R.

ja maar pk's zeggen niet veel... moet ook naar het gewicht kijken als hij 200 kilo zwaarder is heeft hij dus die 20 pk std echt wel nodig. in vergelijking met std integra...

@ nyther is idd echt heel vet hoe ze dan na afloop kijken :wink: had hem moeten zien kijken toen ik hem inhaalde en hij zag dat het 'maar' een honda was :lol:
mr. X

Post by mr. X »

zal idd een boxter zijn geweest. heb net ff zitten kijken:
autoweek gegevens zijn:
...............................................km/h........pk's..........0-100........gewicht
Porsche boxter........................253..........228............6.4............1275
Porsche boxter S.....................264..........260............5.7............1320
Porsche boxter S550 spyder...266..........266............5.7............1320

omdat we eigenlijk niet hebben stilgestaan langs elkaar (vanuit stilstand dus, maar heletijd in v-tec gebied) zou het ook een S of S550 spyder geweest kunnen zijn, of is dat te optimistisch?
HondArd

Post by HondArd »

Zoals Nyther al zegt, dikke wagens van 100K+ pesten is altijd leuk. Afgelopen zaterdag een Jaguar XK8 ingehaald op de snelweg (ik reed netjes 120), kwam hij me naderhand krampachtig voorbij met 130. Kon het zeker niet hebben dat er een Honda voor hem reed.
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

Kan een boxter S zelfs geweest zijn, nice kill 8)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik ben nog wel eens met m'n B20 crx op zandvoort 2 keer een porsche voorbij gelopen op het rechte stuk. Je moet die ogen in die helm eens open zien gaan dan! hahaha,

De een was een boxter S, de ander een oudere 911 turbo!
HondArd

Post by HondArd »

Bij Pirelli zeggen ze "power is nothing without control", als je een Porsche niet in de hand kunt houden zijn minder gemotoriseerde auto's sneller.
Locked