cai filter itr

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

cai filter itr

Post by mr. X »

nou was ik laatst op die meeting van avb sports en heb daar een cai op de kop getikt.
hij zei dat het een aem was, wat ik, vooral voor die prijs, niet geloof.
maar voor dat geld kon ik hem niet laten liggen dus heb m meegenomen. ben vergeten te klokken hoe snel de auto was in één versnelling met std filter en met deze filter dus weet nu niet of het iets scheelt.. en heb nu de zin nog niet om hem over te zetten. herrie maakt hij iig wel

die aanzuigbuis wordt 40 graden (heb een meet apparaatje liggen hier) is dat te warm? ik bedoel wordt de lucht in die buis dan niet warmer? had al beetje rondgebeld of er hittewerende lak was maar die was er volgens een aantal mensen niet (heb nog geen spuiter ofzo gebeld) want anders is het misschien wel een idee om het met dat spul in te spuiten... :!: :?:
of was een injen of dergelijke filter misschien beter?

lijkt net plastic maar is toch alluminium
http://213.84.242.144/33182198/35511_IMG_1516(1)_l.jpg
http://213.84.242.144/33182198/35511_IMG_1507(2)_l.jpg
http://213.84.242.144/33182198/35511_IMG_1506(2)_l.jpg

en is de originele vering van de itr blauw...?
http://213.84.242.144/33182198/35511_IMG_1500(1)_l.jpg


zat laatst te kijken op prostreetonline.com en daar hadden ze een catback (invidia die ik op het oog heb) echt super goedkoop. bij dbm in maarssen kostte hij 625 euro, bij avb 550 en daar 480 dollar wat uit komt op een luttele 390 euro! nou had ik al gemaild of ze ook deden verschippen naar nederland en dat was geen probleem. nou wou ik vragen, misschien iemand van hier die ervaring met hun heeft? heb er niets op tegen om de eerste te zijn maar was gewoon benieuwd...
of zijn er mensen met andere voorkeur van catback
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

De orginele vering van een ITR is niet blauw dus het lijkt erop dat je sowieso andere veren hebt.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De AEM coldair intake is OK, niks aan doen. De lucht in de buis tijdens rijden is stukken kouder.

en idd, je hebt andere veren onder je ITR.

enne, 390euro voor de uitlaat is excl BTW, inklaren en transport. doe die 390 euro maar plus 35%, dan zit je in de buurt van wat het je gaat kosten.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

als het idd een aem is doe ik er niets meer aan maar had zo mn twijfels... iig heel erg bedankt gaskleppie stukken duidelijk weer!

nog 1 vraag :roll: invidia catback of ander merk?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Invidea is op zich goed, maar maakt ontiegelijk veel kabaal.
Als je dat mooi vind is het een prima pijp.

Wil je eeen stillere zou je de HKS Hipower kunnen nemen. (heb ik ook) Laagtoeren is die stil, hoogtoeren maakt hij net zo veel kabaal als alle andere uitlaten.

Zo veel verschil zit er niet in alle 60mm catbacksystemen dus je kan kiezen wat je mooi vind
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

Heb zelf de invidia cat-back steken en ben er zeer tevreden over.
Performance-qwaliteit-prijs is dit een nette cat-back.
Enkel lawaai is zoals gaskleppie zegt redelijk extreem :-) maar daar heb je de silencer weer voor.

:wink:



Image

Image
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

En wat voor de 1 lawaai is, klinkt anderen als muziek in de oren... :D

Het moet je bevallen om een brullertje te hebben!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Lawaai is voor mij als een uitlaat zoveel herrie maakt maar de auto zelf niet vooruit te branden is. :wink:
Zo krijgt de bestuurder tenminste het gevoel dat ie snel gaat.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

hmm.. zou m graag n x willen horen :-)
bij dbm had ik m gehoord onder een ctr maar ding maakte echt een gans kabaal... wel gruwelijk, gruwelijk vet :D maar zou meneer de politie hier geen punt van maken? dan zou ik liever een hks nemen zoals gaskleppie zegt zonder die silencer, dan een invidia mét...
opzich kan ik wel leven met die tonen die uit de achterkant komen gebrult :roll:
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Voor de liefhebbers van het Invidia geluid onder een CTR klik; (doel opslaan)

hier (2,9mb)

hier (2,3mb)

Das deze auto...
Image

Bron;
http://www.666edition.com/
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ikzelf heb ook de HKS HiPower cat back onder me CTR zitten.
Heb ook een korte clip ervan: http://www.putfile.com/media.php?n=assen05
Dit was met de kat eronder, rij nu al een tijdje met een spruitstuk zonder kat, klinkt wat luider en minder diep, trekt ook beter door vanuit lage toeren.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

echt hartstikke bedankt jongens! als ik nu zou moeten kiezen na die filmpjes zou het toch een invidia gaan. maar die rode ctr had die alleen een catback of ook andere mods? kan ook stukken bijdragen aan het geluid. en misschien zonder cat en met spruitstuk maakt die hks denk ik ook wel een ander geluid.

maar iig heel erg bedankt :D
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Cat-back... met een Injen CAI luchtfiltersysteem, dat wel!

Image
Image
Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

dan nog iets... uitlaatspruitstuk wil ik dan ook gelijk bestellen icm de cat-back. nou hebben ze daar van dc ceramic, stainless steel en race headers, greddy, weapon R en borla headers... kan iemand misschien iets meer vertellen over de verschillende merken of voorkeuren oid?
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

De dc 4-1 staat allom bekend zijn uitstekende prestaties voor weinig geld enkel zijn lage bodemvrijheid is bij sommige verlaagde auto's een probleem.
ceramic is een laagje hittewerend materiaal dat de warmte wat meer in het spruitstuk houd en is ook nog eens goedkoper dan de stainless steel die enkel mooi blinkt. :wink:
Locked