spruitstuk welke???
spruitstuk welke???
ff een discussie op gang brengen, misschien als eens eerder geweest, maar toch;
wat zijn de ideeen en ervaringen met uitlaatspruitstukken,
je hebt de keuze uit 4-1 en 4-2-1, de eerste voor mid- tot top-end power en de andere van low- to mid-end power.
Welke zouden jullie kiezen voor een (integra) typeR?
verder wat voor merk(en) is (zijn) aan te bevelen;
invidia, dc sport, spoon, supersprint, OBX......? voor het 'beste' resultaat. wat zijn daar de ervaringen mee.
ben benieuwd, sta nl op het punt er een aan te gaan schaffen binnenkort.
wat zijn de ideeen en ervaringen met uitlaatspruitstukken,
je hebt de keuze uit 4-1 en 4-2-1, de eerste voor mid- tot top-end power en de andere van low- to mid-end power.
Welke zouden jullie kiezen voor een (integra) typeR?
verder wat voor merk(en) is (zijn) aan te bevelen;
invidia, dc sport, spoon, supersprint, OBX......? voor het 'beste' resultaat. wat zijn daar de ervaringen mee.
ben benieuwd, sta nl op het punt er een aan te gaan schaffen binnenkort.
Hier wat extra info:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?p=1974&highlight=spruitstuk#1974
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?p=1974&highlight=spruitstuk#1974
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
JDM = Japanese Domestic Market
USDM = United States Domestic Market
EUDM = European Domestic Market
Het staat voor welke markt een auto in is uitgebracht, en dus ook of een onderdeel voor een auto uit die markt is. Verschillende markten hebben verschillende specificaties, en doorgaans is JDM beter (maar niet altijd).
USDM = United States Domestic Market
EUDM = European Domestic Market
Het staat voor welke markt een auto in is uitgebracht, en dus ook of een onderdeel voor een auto uit die markt is. Verschillende markten hebben verschillende specificaties, en doorgaans is JDM beter (maar niet altijd).
- Gaskleppie
En die MOET je ook hebben. het nadeel is dat je dan dus ook een kat/katvervanger met grotere koppeling moet hebben.
Maar het is het zeker waard! De ITR reageerd mega goed op dikkere uitlaten.
Bij sommige shops wordt je dan aangewezen op een JDM kat. Maar die is korter dan de europese kat. Dan moet je je uitlaatsysteem weer aanpassen. Er zijn ook losse flensen te koop die je op je standaard kat/katvervanger kan zetten.
De katvervangers zijn meestal al dik 60mm dus daar past zo'n grotere flens perfect op!
Bij sommige shops wordt je dan aangewezen op een JDM kat. Maar die is korter dan de europese kat. Dan moet je je uitlaatsysteem weer aanpassen. Er zijn ook losse flensen te koop die je op je standaard kat/katvervanger kan zetten.
De katvervangers zijn meestal al dik 60mm dus daar past zo'n grotere flens perfect op!
Gaskleppie wrote:En die MOET je ook hebben. het nadeel is dat je dan dus ook een kat/katvervanger met grotere koppeling moet hebben.
Heb je ook een adres waar je de losse flensen kan halen of bestellen?
integraR wrote:dat betekent dus wel dat ik dat expliciet erbij moet vermelden/vragen als ik bv voor een Dcsport ga. Ik las op hun site, dat 55 en 60 mm geleverd kan worden voor de ITR, maar er is dus ook een 65mm.
Als het de JDM versie is, dan is het zeker de 65mm versie. De DC JDM 4-1 spruit is op zich wel OK qua prestaties, maar hij hangt vrij laag onder de carterpan. Moet je dus ook op letten als je auto verlaagd is/wordt. De Peak performance hangt ook vrij laag. De Honda JDM 4-1 is beter wat dat betreft, ongeveer 1 cm onder de carterpan.
stannyitr wrote:De jdm dc sports 4-1 is toch 1 van de beste prijs-kwaliteit-performance :!:
Ben ik voor 50% mee eens.... Qua performance en prijs is ie goed.
Nadelen zijn:
- hangt een beetje laag boven de grond
- Bij de keramische versie gebruiken ze zacht staal
- De roestvrij stalen versie is minder roestvrij dan je zou denken. En het materiaal is een beetje dun vgl. met andere merken.
- Gaskleppie
Toch heb ik met de rvs dc spruit geen problemen gehad. Ik rij er al weer knap lang mee en hij is ook nog eens ingebonden. Dit zou scheuren moeten veroorzaken maar ik heb helemaal nergens last van! Hij heeft het al die jaren perfect gehouden en qua performance is hij ook OK.
De keramische versie rij je zo plat, dat is absoluut waar.
En de ground clearance is kut!
De keramische versie rij je zo plat, dat is absoluut waar.
En de ground clearance is kut!
Gaskleppie wrote:De ITR reageerd mega goed op dikkere uitlaten.
Ik zeg ja.
Neem je bv een Kamikaze (wordt aanbevolen bij superchargen) gaat dat zeker goed komen.
Dit is ook een dikke, en deze presteerd zeer goed.
Ik heb hem ook op mijn ongeblazen b16a laten zetten.....en dat ding ging hard.....ik zeg: hoe dikker hoe beter.
iemand ook enig idee hoe een brushed uitlaatspruitstuk eruit ziet? kan me daar niet echt iets bij voorstellen. Is dat zoiets als deze link laat zien?
http://www.hondaproducts.com/IBS/Simple ... 94406.html
foto's op internet zijn nou niet allemaal eenduidig, ziet plaatjes met brushed als onder titel wat zeker weten coat of polist is. :-?
http://www.hondaproducts.com/IBS/Simple ... 94406.html
foto's op internet zijn nou niet allemaal eenduidig, ziet plaatjes met brushed als onder titel wat zeker weten coat of polist is. :-?

-
- Gaskleppie
-
-