spruitstuk welke???

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Guest

spruitstuk welke???

Post by Guest »

ff een discussie op gang brengen, misschien als eens eerder geweest, maar toch;

wat zijn de ideeen en ervaringen met uitlaatspruitstukken,
je hebt de keuze uit 4-1 en 4-2-1, de eerste voor mid- tot top-end power en de andere van low- to mid-end power.
Welke zouden jullie kiezen voor een (integra) typeR?

verder wat voor merk(en) is (zijn) aan te bevelen;
invidia, dc sport, spoon, supersprint, OBX......? voor het 'beste' resultaat. wat zijn daar de ervaringen mee.

ben benieuwd, sta nl op het punt er een aan te gaan schaffen binnenkort.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

thx dat helpt al Vteccie.
vraagje alleen hierover. Ik heb al meerdere keren en ook in deze link JDM gezien.
Wat is dat? een specificatie, een merk? :-?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

JDM = Japanese Domestic Market
USDM = United States Domestic Market
EUDM = European Domestic Market

Het staat voor welke markt een auto in is uitgebracht, en dus ook of een onderdeel voor een auto uit die markt is. Verschillende markten hebben verschillende specificaties, en doorgaans is JDM beter (maar niet altijd).
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

De ITR JDM spruitstuk heeft een 65 mm grote flens. Daar moet je op letten.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

En die MOET je ook hebben. het nadeel is dat je dan dus ook een kat/katvervanger met grotere koppeling moet hebben.
Maar het is het zeker waard! De ITR reageerd mega goed op dikkere uitlaten.
Bij sommige shops wordt je dan aangewezen op een JDM kat. Maar die is korter dan de europese kat. Dan moet je je uitlaatsysteem weer aanpassen. Er zijn ook losse flensen te koop die je op je standaard kat/katvervanger kan zetten.
De katvervangers zijn meestal al dik 60mm dus daar past zo'n grotere flens perfect op!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Gaskleppie wrote:En die MOET je ook hebben. het nadeel is dat je dan dus ook een kat/katvervanger met grotere koppeling moet hebben.
Maar het is het zeker waard! De ITR reageerd mega goed op dikkere uitlaten.
Bij sommige shops wordt je dan aangewezen op een JDM kat. Maar die is korter dan de europese kat. Dan moet je je uitlaatsysteem weer aanpassen. Er zijn ook losse flensen te koop die je op je standaard kat/katvervanger kan zetten.
De katvervangers zijn meestal al dik 60mm dus daar past zo'n grotere flens perfect op!


Heb je ook een adres waar je de losse flensen kan halen of bestellen?
Guest

Post by Guest »

dat betekent dus wel dat ik dat expliciet erbij moet vermelden/vragen als ik bv voor een Dcsport ga. Ik las op hun site, dat 55 en 60 mm geleverd kan worden voor de ITR, maar er is dus ook een 65mm.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

integraR wrote:dat betekent dus wel dat ik dat expliciet erbij moet vermelden/vragen als ik bv voor een Dcsport ga. Ik las op hun site, dat 55 en 60 mm geleverd kan worden voor de ITR, maar er is dus ook een 65mm.

Als het de JDM versie is, dan is het zeker de 65mm versie. De DC JDM 4-1 spruit is op zich wel OK qua prestaties, maar hij hangt vrij laag onder de carterpan. Moet je dus ook op letten als je auto verlaagd is/wordt. De Peak performance hangt ook vrij laag. De Honda JDM 4-1 is beter wat dat betreft, ongeveer 1 cm onder de carterpan.
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

De jdm dc sports 4-1 is toch 1 van de beste prijs-kwaliteit-performance :!:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

stannyitr wrote:De jdm dc sports 4-1 is toch 1 van de beste prijs-kwaliteit-performance :!:

Ben ik voor 50% mee eens.... Qua performance en prijs is ie goed.
Nadelen zijn:
- hangt een beetje laag boven de grond
- Bij de keramische versie gebruiken ze zacht staal
- De roestvrij stalen versie is minder roestvrij dan je zou denken. En het materiaal is een beetje dun vgl. met andere merken.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Toch heb ik met de rvs dc spruit geen problemen gehad. Ik rij er al weer knap lang mee en hij is ook nog eens ingebonden. Dit zou scheuren moeten veroorzaken maar ik heb helemaal nergens last van! Hij heeft het al die jaren perfect gehouden en qua performance is hij ook OK.
De keramische versie rij je zo plat, dat is absoluut waar.

En de ground clearance is kut!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Gaskleppie wrote:De ITR reageerd mega goed op dikkere uitlaten.


Ik zeg ja.

Neem je bv een Kamikaze (wordt aanbevolen bij superchargen) gaat dat zeker goed komen.
Dit is ook een dikke, en deze presteerd zeer goed.
Ik heb hem ook op mijn ongeblazen b16a laten zetten.....en dat ding ging hard.....ik zeg: hoe dikker hoe beter.
Guest

Post by Guest »

iemand ook enig idee hoe een brushed uitlaatspruitstuk eruit ziet? kan me daar niet echt iets bij voorstellen. Is dat zoiets als deze link laat zien?

http://www.hondaproducts.com/IBS/Simple ... 94406.html

foto's op internet zijn nou niet allemaal eenduidig, ziet plaatjes met brushed als onder titel wat zeker weten coat of polist is. :-? :D
rallyintegraR
Posts: 46
Joined: Sun Feb 27, 2005 9:35 am
Contact:

Post by rallyintegraR »

Weet iemand waar je zo'n JDM spruitstuk, dat gaskleppie bedoeld, in Vlaanderen kunt bestellen??
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ja, NIET bij Intertuning..........

Woon je in de buurt bij Antwerpen? Dan kan je naar AVB, of naar R-speed die ook hier op het Forum te vinden is.
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

Heb mijn jdm dc 4-1 bij intertuning besteld en ben nog aant wachten(3 maanden) :-? ,zou al in belgie zijn geariveerd maar nog niet bij it :cry: .

avb,r-speed,r power,...
rallyintegraR
Posts: 46
Joined: Sun Feb 27, 2005 9:35 am
Contact:

Post by rallyintegraR »

Ik heb ook al zo'n leuke ervaring met IT achter de rug met het bestellen van een Hondata computer voor een Civic VTI . Toen hij er eindelijk na een jaar was ben ik naar daar gereden, enkele uren op de bank om af te stellen en wat bleek: 5 pk winst voor €1000. :cry:
rallyintegraR
Posts: 46
Joined: Sun Feb 27, 2005 9:35 am
Contact:

Post by rallyintegraR »

Oh ja, bedankt voor de info. Ik ga binnenkort eens langs bij één van die zaken om te informeren. Nog een vraagje: zo'n katvervanger, is dat echt nodig. Ik heb hem bij mij gewoon vervangen door een stuk buis van 45mm. :lol:
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

Buis is even goed :lol: maar is 45 mm niet wat smal :?:
Originele diameter is toch al 57 mm.

JDM :arrow: 60mm

Oliver van it was nochtans aant stoefen dat hem van u ne beker had gekrege na een overwinning als gevolg van die hondadata :razz: .
Locked