Shell V-power

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Shell V-power

Post by DC2 »

Shell heeft een nieuwe brandstof de V-power. Nu tank ik (en jullie neem ik aan ook) altijd ongelood super 98, maar deze nieuwe benzine schijnt een goede vervanger te zijn, met betere verbrandingseigenschappen, 97% octaan en een betere reactie op het gaspedaal. Heeft iemand al ervaringen hiermee? Is het verstandig op over te stappen?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Lijkt me meer gewoon Pura te zijn met een nieuw naampje...

Ik ben niet de enige die dat denkt volgens deze link:

http://www.extreme-machines.nl/forums/viewtopic.php?t=10557
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

VTECCIE wrote:Lijkt me meer gewoon Pura te zijn met een nieuw naampje...

Ik ben niet de enige die dat denkt volgens deze link:

http://www.extreme-machines.nl/forums/viewtopic.php?t=10557


Ja, ik hou het maar gewoon op euro 98. Gezien de meningen lijkt het inderdaad op een reclamestunt.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

hmm ja v-power is ook 95...

en in itr moet toch echt 98 lijkt me
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Vpower is RON 97.

Maar idd in een ITR hoort 98!
En dan heb je Vpower helemaal niet nodig.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Ik hoorde wel van een maat van me die had vpower in ze civic 1.5ESI gegooit en die was helemaal te spreken, ze motor liep spoepeler, alles liep lekkerder en was pittiger.... beetje ERG goede resultaten van dat gloedje ??

hmmm tsja...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Het werkt ook wel! Dat zeker. Het scheelt het meeste als je altijd ron 95 tankt en een rustige rijstijl hebt of een motor hebt die wat olie verbruikt zodat de boel dicht gekoekt is. Deze benzine heeft een reinigende werking en dat merk je dan.
Maar met bv mijn rijstijl, en altijd RON 98 erin heeft het geen zin.
Alles is en blijft schoon !
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Grappig is dat V-Power in Duitsland Optimax lijkt te vervangen, en daar RON 100 heeft! :shock: (Optimax had daar Ron 99)

Op weg naar de Ring kom je toch een Shell tegen, welek snelweg is dat ook alweer?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

V-Power schijnt in NL RON 97 te hebben volgens Auto en Motor Techniek.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Quote Gaskleppie:

Vpower is RON 97.

Maar idd in een ITR hoort 98!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Oeps. Dan was dat een bevestiging... :D
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Ik tank nu al een tijdje V-power en ik vind dat het goed werk rij zelf alleen in een Civic type-r.
Civic Type S
Hondapower
Posts: 9
Joined: Mon Mar 01, 2004 8:56 pm

Post by Hondapower »

Ik tank altijd 100octaan V-Power in Duitsland (woon er dichtbij) en ik merk er niet zo heel erg veel meer van.
Ik heb er wel de hoogste topsnelheid ooit mee gehaald en andere vrienden van mij merken een lager benzineverbruik en een soepelere motor.
Pinkstermeeting 2006 - http://www.hondameeting.nl
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Type-R-Boy wrote:Ik tank nu al een tijdje V-power en ik vind dat het goed werk rij zelf alleen in een Civic type-r.


Een CTR heeft toch ook RON98 nodig i.p.v. de RON97 die je nu tankt?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTECCIE wrote:
Type-R-Boy wrote:Ik tank nu al een tijdje V-power en ik vind dat het goed werk rij zelf alleen in een Civic type-r.


Een CTR heeft toch ook RON98 nodig i.p.v. de RON97 die je nu tankt?

Niet volgens fabriek denk ik. Maar RON98 zal wel beter zijn. Compressie is nl. 11:1.

V-power van DLD (RON 100) vind ik best goed. Motor lijkt idd soepeler te lopen en ik heb ermee 1 op 15 gereden op de duitse autobahn.
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Hij heeft geen 98 nodig maar met v-power rijdt die een stuk zuiniger
Civic Type S
Locked