Shell V-power
Shell V-power
Shell heeft een nieuwe brandstof de V-power. Nu tank ik (en jullie neem ik aan ook) altijd ongelood super 98, maar deze nieuwe benzine schijnt een goede vervanger te zijn, met betere verbrandingseigenschappen, 97% octaan en een betere reactie op het gaspedaal. Heeft iemand al ervaringen hiermee? Is het verstandig op over te stappen?
Lijkt me meer gewoon Pura te zijn met een nieuw naampje...
Ik ben niet de enige die dat denkt volgens deze link:
http://www.extreme-machines.nl/forums/viewtopic.php?t=10557
Ik ben niet de enige die dat denkt volgens deze link:
http://www.extreme-machines.nl/forums/viewtopic.php?t=10557
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Lijkt me meer gewoon Pura te zijn met een nieuw naampje...
Ik ben niet de enige die dat denkt volgens deze link:
http://www.extreme-machines.nl/forums/viewtopic.php?t=10557
Ja, ik hou het maar gewoon op euro 98. Gezien de meningen lijkt het inderdaad op een reclamestunt.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Het werkt ook wel! Dat zeker. Het scheelt het meeste als je altijd ron 95 tankt en een rustige rijstijl hebt of een motor hebt die wat olie verbruikt zodat de boel dicht gekoekt is. Deze benzine heeft een reinigende werking en dat merk je dan.
Maar met bv mijn rijstijl, en altijd RON 98 erin heeft het geen zin.
Alles is en blijft schoon !
Maar met bv mijn rijstijl, en altijd RON 98 erin heeft het geen zin.
Alles is en blijft schoon !
Quote Gaskleppie:
Vpower is RON 97.
Maar idd in een ITR hoort 98!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
-
- Posts: 9
- Joined: Mon Mar 01, 2004 8:56 pm
Ik tank altijd 100octaan V-Power in Duitsland (woon er dichtbij) en ik merk er niet zo heel erg veel meer van.
Ik heb er wel de hoogste topsnelheid ooit mee gehaald en andere vrienden van mij merken een lager benzineverbruik en een soepelere motor.
Ik heb er wel de hoogste topsnelheid ooit mee gehaald en andere vrienden van mij merken een lager benzineverbruik en een soepelere motor.
Pinkstermeeting 2006 - http://www.hondameeting.nl
Type-R-Boy wrote:Ik tank nu al een tijdje V-power en ik vind dat het goed werk rij zelf alleen in een Civic type-r.
Een CTR heeft toch ook RON98 nodig i.p.v. de RON97 die je nu tankt?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Type-R-Boy wrote:Ik tank nu al een tijdje V-power en ik vind dat het goed werk rij zelf alleen in een Civic type-r.
Een CTR heeft toch ook RON98 nodig i.p.v. de RON97 die je nu tankt?
Niet volgens fabriek denk ik. Maar RON98 zal wel beter zijn. Compressie is nl. 11:1.
V-power van DLD (RON 100) vind ik best goed. Motor lijkt idd soepeler te lopen en ik heb ermee 1 op 15 gereden op de duitse autobahn.
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact: